Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis der er en kontaktform - er det lovligt iht. markedsføringsloven at kontakte kunden med salg i øjemed?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg skal have kontakt med mange virksomheder. På deres hjemmesider finder jeg ofte en kontaktformular. Kan dette være muligheden for at kontakte nogle potentielle kunder og forbrugere med salg i øjemed og lovligt hvad angår markedsføringslovens § 6. bestemmelsens stk. 1-2? Jeg tænker, det er jo ulovligt at sende en uopfordret email når man som virksomhed har salg i tankerne, men kontaktformularer på deres hjemmesider opfordrer jo nærmest til at man tager kontakt, der er ofte oplyst en e-mail adresse. Er dette lovligt at kontakte dem elektronisk på denne måde?

Jeg skal f.eks. have kontakt til Økologisk Landsforening, jeg kan ringe men da de oplyser en e-mail og kontaktformular er det vel oplagt at gøre det på denne måde? Jeg vil ikke undgå personlige møder men skabe den første kontakt på den elektroniske måde. I dette tilfælde via kontaktformularer. Hvis ikke det er lovligt så bliver det jo ved de gode gamle metoder :)

Håber nogle kan give mig et svar.

Hav en god dag

Iværksætter Madsen

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)