@kim: Jeg er enig med dig et langt stykke af vejen. Kvalitet er den altafgørende faktor hvad angår indhold på internettet - både nu og især i fremtiden. Men der er altså mange emner, der kvalitativt ikke kan dækkes ind med 20 ord - eller 500 ord for den sags skyld. Jeg har f.eks. en række artikler om angst på en af mine hjemmesider. Der findes mere end 100 forskellige symptomer på angst, hertil kommer årsager, behandling, selvhjælp, diagnose, forskellige typer angst (inkl. alle fobier) m.fl. Et sådant emne kan ikke dækkes med 500 ord. Brugere der søger information om angst, er desuden glade for at få få muligheden for at læse mere og kunne fordybe sig emnet, hvis de vil. Det kan jeg se på bouncerate, tidsforbrug på siden og antallet af brugere der klikker sig videre til relaterede artikler. Nu ved jeg godt at 20 ord er et eksempel brugt for at ekstremisere - men ved mange af de sider hvor dette er tilfældet, er siden med de 20 ord en hovedartikel, der linker til 1-20 underartikler, som linker tilbage til hovedartiklen (i hvert fald i min branche). /JG |
JesperG:@kim:
Jeg er enig med dig et langt stykke af vejen. Kvalitet er den altafgørende faktor hvad angår indhold på internettet - både nu og især i fremtiden.
Men der er altså mange emner, der kvalitativt ikke kan dækkes ind med 20 ord - eller 500 ord for den sags skyld.
Jeg har f.eks. en række artikler om angst på en af mine hjemmesider. Der findes mere end 100 forskellige symptomer på angst, hertil kommer årsager, behandling, selvhjælp, diagnose, forskellige typer angst (inkl. alle fobier) m.fl. Et sådant emne kan ikke dækkes med 500 ord.
Brugere der søger information om angst, er desuden glade for at få få muligheden for at læse mere og kunne fordybe sig emnet, hvis de vil. Det kan jeg se på bouncerate, tidsforbrug på siden og antallet af brugere der klikker sig videre til relaterede artikler.
Nu ved jeg godt at 20 ord er et eksempel brugt for at ekstremisere - men ved mange af de sider hvor dette er tilfældet, er siden med de 20 ord en hovedartikel, der linker til 1-20 underartikler, som linker tilbage til hovedartiklen (i hvert fald i min branche).
/JG
I taler forbi hinanden.
Kim taler om, at Google ikke nødvendigvis går op i kvantitet.
Du argumenterer derimod for, at nogle besøgende foretrækker kvantitet.
Men I er begge enige om, at indholdet - uanset kvantitet - skal være af høj kvalitet.