Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskine optimering

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

@kim:

Jeg er enig med dig et langt stykke af vejen. Kvalitet er den altafgørende faktor hvad angår indhold på internettet - både nu og især i fremtiden.

Men der er altså mange emner, der kvalitativt ikke kan dækkes ind med 20 ord - eller 500 ord for den sags skyld. 

Jeg har f.eks. en række artikler om angst på en af mine hjemmesider. Der findes mere end 100 forskellige symptomer på angst, hertil kommer årsager, behandling, selvhjælp, diagnose, forskellige typer angst (inkl. alle fobier) m.fl. Et sådant emne kan ikke dækkes med 500 ord.

Brugere der søger information om angst, er desuden glade for at få få muligheden for at læse mere og kunne fordybe sig emnet, hvis de vil. Det kan jeg se på bouncerate, tidsforbrug på siden og antallet af brugere der klikker sig videre til relaterede artikler.

Nu ved jeg godt at 20 ord er et eksempel brugt for at ekstremisere - men ved mange af de sider hvor dette er tilfældet, er siden med de 20 ord en hovedartikel, der linker til 1-20 underartikler, som linker tilbage til hovedartiklen (i hvert fald i min branche).

/JG

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperG:

@kim:

Jeg er enig med dig et langt stykke af vejen. Kvalitet er den altafgørende faktor hvad angår indhold på internettet - både nu og især i fremtiden.

Men der er altså mange emner, der kvalitativt ikke kan dækkes ind med 20 ord - eller 500 ord for den sags skyld. 

Jeg har f.eks. en række artikler om angst på en af mine hjemmesider. Der findes mere end 100 forskellige symptomer på angst, hertil kommer årsager, behandling, selvhjælp, diagnose, forskellige typer angst (inkl. alle fobier) m.fl. Et sådant emne kan ikke dækkes med 500 ord.

Brugere der søger information om angst, er desuden glade for at få få muligheden for at læse mere og kunne fordybe sig emnet, hvis de vil. Det kan jeg se på bouncerate, tidsforbrug på siden og antallet af brugere der klikker sig videre til relaterede artikler.

Nu ved jeg godt at 20 ord er et eksempel brugt for at ekstremisere - men ved mange af de sider hvor dette er tilfældet, er siden med de 20 ord en hovedartikel, der linker til 1-20 underartikler, som linker tilbage til hovedartiklen (i hvert fald i min branche).

/JG

I taler forbi hinanden.

Kim taler om, at Google ikke nødvendigvis går op i kvantitet.

Du argumenterer derimod for, at nogle besøgende foretrækker kvantitet. 

Men I er begge enige om, at indholdet - uanset kvantitet - skal være af høj kvalitet.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperG:

Jeg er enig med dig et langt stykke af vejen. Kvalitet er den altafgørende faktor hvad angår indhold på internettet - både nu og især i fremtiden.

Men der er altså mange emner, der kvalitativt ikke kan dækkes ind med 20 ord - eller 500 ord for den sags skyld. 

Jeg har f.eks. en række artikler om angst på en af mine hjemmesider. Der findes mere end 100 forskellige symptomer på angst, hertil kommer årsager, behandling, selvhjælp, diagnose, forskellige typer angst (inkl. alle fobier) m.fl. Et sådant emne kan ikke dækkes med 500 ord.

Brugere der søger information om angst, er desuden glade for at få få muligheden for at læse mere og kunne fordybe sig emnet, hvis de vil. Det kan jeg se på bouncerate, tidsforbrug på siden og antallet af brugere der klikker sig videre til relaterede artikler.

Helt korrekt, jeg siger heller ikke at der ikke skal flere 100 artikler eller sider til, det jeg siger er at der skal kvalitetsindhold til. Kvalitetsindhold er det der gør forskellen, om det er så 1, 5, 100, 1000 eller 1 million kvalitetssider er jeg egentlig ligeglad med, det handler om kvaliteten.

Fx på nogle af de sider som bliver omtalt i denne tråd, kan man se hvorfor der skal så mange flere artikler/sider til, før det batter noget, for der er ikke tale om kvalitetsindhold hele vejen igennem.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte da lige at skrive:
Der er jo forskel på at skrive en helt del tekster som uddyber et emne som dine brugere gerne vil læse, og måske endda linke til, end at lave en helt del tekster som ingen rigtig gider at læse eller linke til. Og det er der kvaliteten kommer ind i billedet.

Skal jeg komme med et eksempel, fra denne tråd, så må det være: http://gode-tips.dk, der er tale om indhold der ikke har den store kvalitet, det indlæg der har flest kommentarer har 3 kommentarer.

De links der findes til siden er enten sider der samarbejder med den pågældende side eller har et andet tilhørsforhold til den pågældende hjemmeside, fx oprettelse i linkkataloger som ejeren jo nok selv har oprettet. det er svært at finde de brugeroprettede links, og ja brugerne deltager ikke helt i de indlæg som bliver oprettet på den hjemmeside.

Det giver ikke brugeren nogen kvalitet at der er så mange sider, det giver heller ikke Google nogen kvalitet at der er så mange sider. I det hele taget giver det ikke hjemmesiden nogen kvalitet at der er så mange sider som ikke har denne kvalitet jeg snakker om.

Problemet med den metode er at ja der skal utrolig mange indlæg/tekster til for at man kan opretholde en god placering, da nyhedsværdien for tekster af lav kvalitet vil falde forholdsvis hurtigt, så man bliver nød til at skrive mange artikler for at man kan opretholde en god placering.

Men det er imidlertid ikke tilfældet hvis man skaber kvalitet i de tekster man skriver, da man der vil opretholde en naturlig placering, via indhold som brugeren gider at bruge tid på, linke til, kommenterer på osv osv.
En sådan tekst vil automatisk opretholde bedre placeringer i længere tid.

MVH Kim

PS. Til hjemmesidens indehaver. undskylder at der lige kom lidt negativt om din hjemmeside ;) men den var nu så godt et eksempel. Wink

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Hasselager
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Siden, du nævner, er mest for sjov. Sommetider kan jeg skrive det, jeg ikke lige kan få ind andre steder. Det kan gå lidt op og ned med den - sådan lader jeg det bare være. Det er ikke den jeg taler ud fra - mere Sparegrisen, som jeg syntes var umiddelbart sammenlignelig

Det, jeg skriver med mange artikler henvender sig til trådstarter, der skriver om økonomi/sparetips. Der tror jeg ikke på ideen om nogle få, korte artikler - kvalitet eller ej. Der er for mange forskellige emner. Man kan ikke bare lave en kortfattet beskrivelse af emnet i en nøddeskal.

Måske er alle emner ikke topaktuelle altid.

Der er nogle, der har deres sæson. Der er ikke mange, der søger efter isfjerner i øjeblikket. Og emner som for eksempel "billige havemøbler" interesserer ikke mange om vinteren. Jeg er tit ude for, at et emne får uventet aktualitet ved at det kommer på TV. For eksempel fik jeg pludselig mange søgninger på "krystalpærer" fordi der have været noget i nyhederne. Før den tid var der ikke mange, der søgte på det. "fastelavnskostumer" har en sæson på 1-1½ måneder af året - men det giver jo sig selv. Den er uaktuel resten af året, men den kommer igen og igen.

Her ville jeg nok miste 1/3 af min trafik hvis jeg kun holdt mig til til de indlæg, der giver megen trafik. Og det 1/3 er faktisk værd at tage med.

Og man skal altså også have plads til det materiale, der ikke just er topsøgninger. Ellers taber man - i hvert fald i dette tilfælde - bredden.

Det er naturligvis noget andet med webshops med produktbeskrivelser osv.

Og så er der lige den med kvaliteten. Man skal skrive gode tekster og have sine facts på plads. Men det er vel mere for læserne? Så vidt jeg kan se, kan Google ikke kende forskel på skidt og kanel i denne sammenhæng?

KH. Astrid M

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

@astrid

Jeg snakker hverken om emner eller deres aktuelle tilstand, jeg snakker stadig om kvaliteten af de artikler/tekster som findes på siden.

Nu er det jo nogenlunde samme stil du køre på det site og de andre sites som du køre med. samme tone, design og hvad der nu ellers er.

Ja kvaliteten er i høj grad til for brugerne, men finder man den helt rigtige balance, er der intet i vejen for at man både kan have kvalitet og SEO tekster. Det er jo ikke enten eller.

Det der er i vejen med artikler og tekster af lav kvalitet er at du jo ikke får muligheden for at dine besøgende rent faktisk kan bruge det til meget, kommenterer på indlæggene, linker til dem og ja gøre alt det som du selv manuelt sidder og gør. Og dermed får du heller ikke det ud af det som du kunne have fået hvis der var denne kvalitet.

Prøv selv at tænke på hvis der var den aktivitet på din side som der er på mange kvalitets blogs som har kvaliteten, og prøv også at tænke på hvis folk ligefrem begynder at linke til siden etc. Så ville siden pludselig få en helt anden status end den har i dag. og dermed også få langt bedre placeringer. Det siger lidt sig selv.

Selvfølgelig skal man komme ud i hjørnerne af søgeordene/materiale og også få det med som der ikke er så mange som søger på, det er også fint, men kan dette ikke gøres med en kvalitetstekst?

Jo Google kan godt kende forskel på skidt og kanel, der sidder jo mennesker bag Google. Og samtidig gør de også hvad de kan for at opretholde gode kvalitets resultater i Google. hvad der sker når Panda Updaten ruller i DK ved jeg ikke, man kan da kun håbe at der ikke sker noget, men jeg ville være usikker i min sag hvis jeg sagde at der ikke sker noget med fx din hjemmeside.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

KTJ-Media.dk:
man kan da kun håbe at der ikke sker noget

Man kan vel håbe at det går udover konkurrenterne ;-)

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:

KTJ-Media.dk:
man kan da kun håbe at der ikke sker noget

Man kan vel håbe at det går udover konkurrenterne ;-)

Ja det kan man :)

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Fredensborg
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 582
Fra  Findkollegie.dk Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op. Der har været heftig aktivitet.

Vi siger mange tak for alle svarene, og vi vil kigge dem igennem. Der vil nok komme en yderligere kommetar senere. Men vi siger "merci" for de mange kommetar.

Venlig hilsen

www.penge.tk

Modtag en månedlig e-mail med det bedste danske indhold om online markedsføring på Wizzi.dk.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)