Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg trække udgiften til hjemmeside fra i SKAT?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er der nogen af jer, der ved, om jeg kan trække udgiften til hjemmeside fra i SKAT, når jeg ikke er momsregistreret?

Grunden til, jeg spørger, er, at jeg har lidt freelancearbejde ved siden af mit studie og på nuværende tidspunkt ikke tjener mere end de 50.000 kroner årligt, som er SKATs bagatelgrænse. Jeg vil dog gerne have en hjemmeside, men er i tvivl om, om jeg må trække udgiften til den fra på lige fod med computer, telefon osv.

Må jeg det?

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må du da, hvis den vel at mærke kun bruges til dit kommercielle virke.

Ligesom du kan trække udgiften til annoncering fra.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Dette kan du ikke, da du ikke er momsregistreret:

"Kan jeg trække moms fra, når jeg ikke er momsregistreret?

Man kan ikke trække moms fra, når man ikke er momsregistreret, men der er muligvis nogle skattemæssige fradrag. Kontakt SKAT."

Se: http://www.eogs.dk/sw21974.asp?cat=10996

Hvis du vil gøre dette, kan du registrere dig med tilbagevirkende kraft, selvom du ikke omsætter for 50k.

Vh Casper 

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper:

Dette kan du ikke, da du ikke er momsregistreret:

"Kan jeg trække moms fra, når jeg ikke er momsregistreret?

Man kan ikke trække moms fra, når man ikke er momsregistreret, men der er muligvis nogle skattemæssige fradrag. Kontakt SKAT."

Se: http://www.eogs.dk/sw21974.asp?cat=10996

Hvis du vil gøre dette, kan du registrere dig med tilbagevirkende kraft, selvom du ikke omsætter for 50k.

Vh Casper 

det var ikke momsen han spurgte til.

Du kan opgive udgiften til din hjemmeside, som herefter fratrækkes, før dit skattepligtige overskud beregnes.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry - my mistake.

Vh Casper

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

- og skal vi tage den helt ud i detajlen, så der ingen misforståelser er, så er der ikke tale om en bagatelgrænse, for der skal altid betales skat, men der i mod en grænse for omsætningen på 50K henover en periode på 12 måneder, før end man er tvungen til at lade sig momsregistere og krøllen er at man uden momsregistreringen naturligvis eller ikke kan fratrække sin købsmoms.

/Søren

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaffe & Co:

- og skal vi tage den helt ud i detajlen, så der ingen misforståelser er, så er der ikke tale om en bagatelgrænse, for der skal altid betales skat, men der i mod en grænse for omsætningen på 50K henover en periode på 12 måneder, før end man er tvungen til at lade sig momsregistere og krøllen er at man uden momsregistreringen naturligvis eller ikke kan fratrække sin købsmoms.

/Søren

Præcis! Og det er ikke så kompliceret at være moms registeret - og derudover er det noget mere seriøst over for dine kunder, at være moms registeret :) Ved ikke hvilken type forretning du driver, men fx kunne jeg ikke finde på at købe noget i en webshop uden lige at tjekke CVR-nr, selskabstype (Nu er jeg også lidt erhversskadet, men tror det giver tryghed at kunne se et CVR) ;-)

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik

Tja - det er nok de færeste der tjekker CVR (jeg er også skadet og gør det i stor stil), men det er nu ikke ensbetydende med at virksomheden ikke er seriøs at der ikke er en CVR nummer.

Jeg har en del leverandører, til diverse fortagender som jeg er involveret i, som ikke er momsregisteret - endnu - men fælles for alle er at de er r.. gode til deres arbejde.

/Søren

 

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)