Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratisprofil - signatur

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 06:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Intetsigende:
Der er tale om en simpel formaterings-fejl. Dette bør ikke tage mere end minutter at ordne.

Det har du måske ret i, men disse fejl har de måske 30 af samt andre opdateringer osv så der er andet at se til end lige det.

/allan

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Intetsigende:

Der er tale om en simpel formaterings-fejl. Dette bør ikke tage mere end minutter at ordne. Hvis det gør, så er der tale om et dårligt kodet system :)

Det er muligt at fejlen ikke tager mere end et par minutter at rette, men for en programmør der er igang med en anden opgave, kommer det nemt til at betyde op imod 1 times mistet udviklingstid.

Projektet skal åbnes, nyeste kode skal hentes fra source control, det rigtige sted i kildekoden skal findes, fejlen skal rettes + testes, rettelsen skal checkes ind i source control, rettelsen skal deployes på webserveren.

Og dernæst skal man så huske, hvor man var nået til i sit andet projekt, og "indstille hjernen på ny". Og så er der altså nemt gået en time for at rette én 5-10-minutters bug.

Derfor kommer denne type opgaver på vores TODO-liste, og rettes enten i batches, eller når der er lidt "løs" tid.

Tilmeldt 25. Aug 10
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Carlsen:

Intetsigende:

Der er tale om en simpel formaterings-fejl. Dette bør ikke tage mere end minutter at ordne. Hvis det gør, så er der tale om et dårligt kodet system :)

Det er muligt at fejlen ikke tager mere end et par minutter at rette, men for en programmør der er igang med en anden opgave, kommer det nemt til at betyde op imod 1 times mistet udviklingstid.

Projektet skal åbnes, nyeste kode skal hentes fra source control, det rigtige sted i kildekoden skal findes, fejlen skal rettes + testes, rettelsen skal checkes ind i source control, rettelsen skal deployes på webserveren.

Og dernæst skal man så huske, hvor man var nået til i sit andet projekt, og "indstille hjernen på ny". Og så er der altså nemt gået en time for at rette én 5-10-minutters bug.

Derfor kommer denne type opgaver på vores TODO-liste, og rettes enten i batches, eller når der er lidt "løs" tid.

Min pointe havde intet at gøre med om hvorvidt alarmen skulle tændes og hele jeres hold af programmører sat I gang med at ordne problemet.

Jeg pointerer blot at hvis man har udviklet et system hvor at det tager mere end få minutter at rette noget som dette, som højst sandsynligt bare er en afkodning af HTML-entities inden udregning af størrelse foretages, altså et enkelt kald til en funktion, så skal man måske overveje at omkode hele systemet fremfor at lappe Titanic med pap og tape og håbe at det ikke den ikke synker.

Hvordan I spenderer jeres programmørers timer skal jeg ikke blande mig i.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Intetsigende:

Jimmy Carlsen:

Intetsigende:

Der er tale om en simpel formaterings-fejl. Dette bør ikke tage mere end minutter at ordne. Hvis det gør, så er der tale om et dårligt kodet system :)

Det er muligt at fejlen ikke tager mere end et par minutter at rette, men for en programmør der er igang med en anden opgave, kommer det nemt til at betyde op imod 1 times mistet udviklingstid.

Projektet skal åbnes, nyeste kode skal hentes fra source control, det rigtige sted i kildekoden skal findes, fejlen skal rettes + testes, rettelsen skal checkes ind i source control, rettelsen skal deployes på webserveren.

Og dernæst skal man så huske, hvor man var nået til i sit andet projekt, og "indstille hjernen på ny". Og så er der altså nemt gået en time for at rette én 5-10-minutters bug.

Derfor kommer denne type opgaver på vores TODO-liste, og rettes enten i batches, eller når der er lidt "løs" tid.

Min pointe havde intet at gøre med om hvorvidt alarmen skulle tændes og hele jeres hold af programmører sat I gang med at ordne problemet.

Jeg pointerer blot at hvis man har udviklet et system hvor at det tager mere end få minutter at rette noget som dette, som højst sandsynligt bare er en afkodning af HTML-entities inden udregning af størrelse foretages, altså et enkelt kald til en funktion, så skal man måske overveje at omkode hele systemet fremfor at lappe Titanic med pap og tape og håbe at det ikke den ikke synker.

Hvordan I spenderer jeres programmørers timer skal jeg ikke blande mig i.

ingen forummer kan kodes enkle og retter til og bygge et nyt er total hul i hovedet , det fungere nærmeste perfekt og vis nyt laves er der nærmeste altid uforset ting der sker , for der findes ikke en lige cms der kan til passe og programmør et helt nyt , forstår jeg ikke , det koster kassen i timer og kan bruges bedre på andre ting , såsom at rette de fejl du siger , når de kommer til de fejl på listen .

for der vil bare gå længere tid vis skal kode en nyt forum og det koster penge som enten Martin thorborg må betale eller dig og mig som bruger

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Intetsigende:
Jeg pointerer blot at hvis man har udviklet et system hvor at det tager mere end få minutter at rette noget som dette, som højst sandsynligt bare er en afkodning af HTML-entities inden udregning af størrelse foretages, altså et enkelt kald til en funktion, så skal man måske overveje at omkode hele systemet fremfor at lappe Titanic med pap og tape og håbe at det ikke den ikke synker.

De fleste udviklere vil nok elske at "bare skrive alt om". Det skaber bare stort set aldrig mer-værdi for virksomheden.

Derudover tager det næsten altid mere end "et par minutter". Især hvis man netop ikke ønsker at skabe en Titanic.

- Har vi måske allerede noget kode der kan gøre det vi ønsker?

- Noget af det dyreste for en udvikler er det der hedder "context switching". Dvs. at skifte mentalt fra et projekt til et andet. Derfor ønsker man gerne at samle nogle ting sammen i bunker der kan ordnes ad gangen.

- Der er selvklart altid undtagelser, bugs osv. skal rettes så hurtigt som muligt selvfølgelig.

Derudover er jeg helt enig i at signatur-tingen kan gøres lidt bedere. Pt. tæller den HTML-elementer med i begrænsningen.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Tilmeldt 25. Aug 10
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael,

Jeg tror, du har misforstået mit indlæg :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Intetsigende:

Hej Mikael,

Jeg tror, du har misforstået mit indlæg :)

nej, det tror jeg ikke , alt koster tid og penge og intet er så enklet som det tit siges , så forstår fuldt ud dit indlæg , vi ser bare forskelligt på det , hvad penge skal bruges på

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)