Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem vil finansiere start af et teleselskab?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer,

Vi har gennem årene solgt B2B og B2C for en række virksomheder, som fx. TDC, Happi, hvor vi har leveret over 20.000 kunder pr. år og dermed haft en del succes med mobiltelefoni.

Idag står vi overfor en ny udfordring, som er at investere i et teleselskab, "vores teleselskab"hvor vi selv kan få de kunder, og gør det til succes, da vi ved hvordan vi opnår den for andre selskaber! 

 

Lad mig høre fra jer, både kritik, råd, vejledning og netværk.

Jeg ønsker jer en god dag/aften, til alle jer.

 

Mvh.

Hamed O. Naseri

PerformanceMarketing

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hamed.

Hvis I er seriøse omkring jeres projekt (og det er I vist :o)), så får I svært ved at komme udenom www.mvno.dk. Jeg formoder, at jeres teleskab skal beskæftige sig med mobiltelefoni?

Der er ingen (ihvertfald ikke i DK), som har mere erfaring med at levere platforme til opstart af online teleselskaber (MVNO'er).

Jeg har været kollega/konkurrent med flere af folkene bag selskabet - og dengang vidste de hvad de havde med at gøre (og det gør de sikkert stadig :o)).

Undervurder ikke kompleksiteten i at starte et teleselskab op fra bunden af - hvis du ikke har folk på dit team (eller som underleverandør), som kender den tekniske side af branchen til fingerspidserne, så løber du hurtigt ind i seriøse problemer.

Mvh Troels.

 

 

 

Tilmeldt 18. Feb 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

For opstartsfirma kan henvises til CDRator - http://www.cdrator.com/  (selvom det er en .com adresse er det et 100% dansk firma!)

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Rasmussen har haft stor succes med nu hele 2 solgte mobil telefoni selskaber.

Hvis man kigger på hvordan han har gjort det, har han fundet det største problem som der er med telefoni lige pt. og løst det. 

Telmore startede han med den vision om at det skulle være slut med ikke at kende sit forbrug før rudekuverten dukkede op måneden efter, samt at det jo skulle være billigt og gennemskueligt. 

Bibob fik han startet ved at fjerne den næsten skjule omkostning: Opkalds afgiften

Og i kan starte jeres firma på samme måde, find det største irritationsmogment ved alle de andre firmaer og lav et firma hvor det problem er løst :)  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et teleselskab består af 4 elementer:

1. Netværk

2. Billingsystem

3. Kundeservice

4. Prisplaner og marketing

Grundreglen er, at du IKKE tjener penge undervejs. Firmaerne tjener penge, når de bliver opkøbt. Lige nu er de store teleselskaber enormt pressede på grund af onfone. De gamle firmaer har for tunge og komplekse forretning og det har været grunden til, at små spillere har kunne opbygge en meget slankere organisation med kun et produkt på hylden, mod et hav af produkter der hver især skal forplantes ned gennem en kæmpe organisation.

Jeg stiller mig tvivlende overfor, om der er penge at tjene som lavpristeleselskab mere. Du skal cirka regne med, at du kan købe et minut for omkring 20 øre hos et teleselskab med netværk. Hvis man tager priserne med 11 timers fri telefoni for 200 kr. så giver det en salgspris på 30 øre per minut. Så er kalkulationen selvfølgelig, at folk ikke taler 11 timer i snit men kun 8 og prisen per minut bliver derfor 42 øre. Men for 42-20=22 øre per minut skal du opbygge dit billingsystem, kundeservice og marketing/salg. Der er en meget meget lille margin at operere med. Der er en grund til, at Telia fyrede deres topchef i sidste uge og de øvrige teleselskaber udtalte, at der ikke var plads til dem alle sammen.

Det sidste punkt er, at de store teleselskaber alle sammen har lavprisselskaber nu (gennem opkøb), som de ikke bruger aktivt til at få nye kunder (de vil ikke ødelægge deres marked)... Men de bruger dem til kvæle små konkurrenter.

Nu er det ikke for at tage modet fra dig og jeg kender ikke din forretningsidé, men det er et marked der ikke har det så godt lige nu. Det var mere lukrativt for 10 år siden :-)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er helt enig med Jonas her. Og Det er selvfølgelig flot at I har solgt mange abonnementer for selskaber som folk kender i forvejen. Det er en helt anden sag, at sælge et abonnement fra et selskab de ikke kender.

Godt nok er kunderne blevet mere "modige" de sidste par år, men de fleste prøver kun selskaber de kender. Enten historisk, eller fra reklamer.

Markedet er helt mættet, og jeg har kendskab til mindst tre nye selskaber der er på vej. Fælles for dem alle er, at ingen af dem har noget specielt at byde på. Og så er det kun prisen der bliver et parameter. Og som helt ny, skal du sandsynligvis være en hel del billigere end konkurrenterne, og det kan ikke lade sig gøre, hvis du skal have overskud.

Tiden hvor man etablerer et teleselskab, dumper prisen, og sælger med stor fortjeneste, er forbi. Det er også derfor at de store lader Onfone svede lige nu. De vil simpelthen statuere et eksempel. Det koster på den korte bane, men tjener sig hjem fremadrettet.

Onfone skal nok blive solgt, men først når de er så møre at prisen bliver mere end rimelig.

Men tilbage til min påstand om at markedet er mættet. Jeg tror, men ved det selvfølgelig ikke med sikkerhed, at en del af de små selskaber samt et enkelt af de store med eget net, vil lukke i løbet af de næste par år. Danmark er simpelthen for lille til så mange ens selskaber.

Det var en lang smøre om noget du ikke spurgte om :o)

Jeg skal være ærlig og sige (skrive) at jeg ved ikke hvem der tør investere et millionbeløb i et nyt teleselskab. Jeg tror ikke det er mange.

Og som nævnt i starten, tror jeg ikke at i kan lave 20.000 kunder til et selskab de ikke kender. Og det er i øvrigt slet ikke nok til at kunne lave overskud. Og hvis I ikke også sælger billige mobiler, vil en hel del af jeres kunder falde fra når de skal bruge sådan en. Bare spørg Onfone :o)

Som jeg altid siger i tråde om nye teleselskaber: Der er et kæmpe hul i markedet som ingen forstår at dække. De første der gør det, kommer til at tjene kassen. Både i driften, og ved et ekstremt hurtigt salg.

Jeg har set et par halvhjertede forsøg på at dække det, men fordi de ikke ved hvilken guldmine de er ved at ramme, sker der ikke så meget. Det ender sgu med at vi selv bliver nød til at sætte det igang, når vi en gang får tid :o)

Men held og lykke med det, hvis det er noget du går videre med.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

JonasJ:

Det sidste punkt er, at de store teleselskaber alle sammen har lavprisselskaber nu (gennem opkøb)

Eller ved selv at starte dem, som Telenor senest har gjort med Nano Mobil, selvom de i forvejen havde Selvhenter, Bibob og CBB. Jeg har lavet en oversigt over hvem der ejer hvem.

I øvrigt et super godt indlæg Jonas Yes

Onfone kører stadig med røde tal og ingen af de store vil købe. Sonomio som jeg har skrevet lidt om, er det seneste skud på stammen herhjemme og måske der du skal søge inspiration. De er ejet af 120 aktionærer, hvor af flere har baggrund i telebranchen.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

Jeg er helt enig med Jonas.

Vi er selv i processen med at starte et teleselskab. Og hvorfor gør vi så det? Jo vi mener vi kommer med noget helt nyt til markedet, nye features og ny tilgang til at drive et teleselskab mv. Altså et helt nyt produkt end der er på markedet i dag. 

Hvis det eneste du vil konkurrere på er pris kan du godt give op på forhånd. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hep!

Det spændende ved Onfone er at de kun konkurrere på pris. De hiver en masse værdi ud af markedet, så nu bliver det spændende at se om de store selskaber vil belønne dem for eller ej. Der er flere af dem, der har meldt ud at det næppe kommer til at ske.

Som Nicklas skriver spiller Firmafon, på flere tangenter en pris, men hvis jeg stod med ideen om at lave mit eget baseret på pris konkurrence, ville jeg nok vente og se hvad der sker med Onfone. Om de må gå planken ud!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)