Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WebSpear - Feedback ønskes

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften til jer.

Min nye onlinetjeneste, WebSpear, er tæt på at blive publiceret. Tjenesten består af foreløbigt to værktøjer:

1) Et værktøj til analyse og optimering af indholdet på websider.

2) Et værktøj til analyse af HTTP-headers.

Jeg har i den seneste tid lagt megen tid, energi og kræfter i, at få det hele gjort klar til publicering, og ønsker nu at modtage konstruktiv kritik og feedback på websted såvel som værktøjerne.

Hvad synes I?

Hav en fornøjelig aften.

Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Pæn hjemmeside.

Din linje øverst: "Få overblik over dine websiders "on-page"-egenskaber med WebSpear's online analyse- og optimeringsværktøjer til søgemaskineoptimering og webudvikling", kunne den forkortes? Den er tung at læse.

Kunne du skrive noget med: "Overblik over "on-page"-egenskaber med WebSpear online analyse- & optimeringsværktøjer til SEO og webudvikling" ? Bare et forslag, for folk, der kommer ind på din side, er sandsyligvis godt klar over, hvad det handler om, fx hvad SEO er.

Jeg ville ikke kalde det webside. Enten website eller hjemmeside.

Din header er pæn og enkel og behøver ikke være mere avanceret, end den er nu. Men jeg savner nogle images til at live op rundt omkring. 

Den sorte linje øverst, hvor der står WebSpear, Webside mm. ville jeg ændre. Den sorte linje er mere til Hjem (forside), Om og Kontakt.

Siden om header-analyse ser enkel og overskuelig ud. Nem at navigere.

 

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Poul.

Tak skal du have, og super med din detaljerede og konstruktive feedback.

Teksten i den øverste linje på forsiden er noget, jeg vil arbejde videre med (som med de øvrige tekster andre steder på webstedet).

Poul Madsen:
Jeg ville ikke kalde det webside. Enten website eller hjemmeside.

Konceptet er netop websider, altså enkeltsider (ikke at forveksle med hele websteder), så det er helt bevidst, at der står "webside" og "websideoptimering".

Jeg er helt enig i at der er plads til lidt mere grafik/illustrationer rundt omkring - det vil jeg arbejde på hen ad vejen.

Har du også et par kommentarer til værktøjerne?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Nerløe:
Har du også et par kommentarer til værktøjerne?

Øh, nej, det var bevidst, jeg sprang det over, fordi det er mit indtryk, at der findes mange web-nørder her, og hvis først de kom på banen, kunne de give et mere udførligt feedback, end jeg kan.

 

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, helt i orden. Jeg siger i hvert fald mange tak for din feedback, Poul.

Hvis der er andre, der har feedback og som har lyst til kommentere, så er I naturligvis også velkomne.

Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Jeg syntes det er en dejlig imødekommende side og ikke mindst er den meget brugbar. Jeg har allerede bookmarket den : )

http://www.webspear.dk/w/webside websideanalyse værktøjet er jeg meget imponeret af det giver meget brugbar info og så er det sat op så de data man får ud er lette og overskue så man hurtigt kan få et overblik og kigge efter ting man kan gøre bedre.

Som Poul skriver webside lyder forkert.

Jeg er ikke expert i webdesign så lader andre om at kommentere på det men syntes siden er flot og overskuelig og så er den let at gå til og få brugbar viden ud af når man har kørt analyserne.

Yes Keep up the good work

Simon

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon, og mange tak for din feedback.

Simon Thougaard Frandsen:
... det giver meget brugbar info og så er det sat op så de data man får ud er lette og overskue så man hurtigt kan få et overblik og kigge efter ting man kan gøre bedre.

Det glæder mig, for det er præcis det, der er tanken med værktøjerne: at give brugerne en hurtig og overskuelig tilgang til indholdet/mulighed for at kunne trække data ud - i stedet for, at skulle analysere websiderne manuelt.

Simon Thougaard Frandsen:
... Som Poul skriver webside lyder forkert.

Det er muligt, at jeg skal overveje en anden betegnelse, men jeg har valgt "webside", da der er tale om analyse af individuelle websider. Google m.fl. indekserer og rangerer websider individuelt, hvorfor sidetitler, metabeskrivelser og tekstindhold skal være individuelt og unikt fra webside til webside.

Men jeg vil overveje en anden betegnelse, hvis webside ikke er "betegnende" nok (selvom det i min verden er den eneste korrekte betegnelse for en enkeltside på nettet).

Har du forslag til andre ord?

Jesper

Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 01:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg kigget på begge værktøjer på www.webspear.dk og funktinaliteten og tilgængeligheden er i top og syntes virkelig du er lykkedes med at skabe informationer som man kan tyde selvom man ikke er SEO mester.

Med hensyn til webside det lyder bare forkert selvom det er det rigtige udtryk at bruge. Hvis man taster webside i google beder den det rettet til website og jeg bruger 95% af tiden på engelske / USA sider så det er nok bare det man er vant til kun at website og ikke webside så derfor springre det i øjnene.

  Jeg kan se på google at store IT huse og experter også skriver webside så du skal nok ikke rette det for det er jo korrekt nok. 

Simon 

 

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 02:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det glæder mig rigtig meget at læse, Simon - brugervenligheden og funktionaliteten har haft et stort fokus i forbindelse med udviklingen af WebSpear - og vil fortsat have det.

Jeg mener jo selv, at "webside" er den rigtige betegnelse, men er også opmærksom på at der findes "de facto"-betegnelser og synonymer for mange webrelaterede ord og begreber (hjemmeside er for eksempel nærmest blevet synonymt med hele webstedet, selvom "hjemmeside" oprindeligt har været betegnelsen for et websteds forside - og sådan kan man blive ved).

I princippet vil jeg gerne benytte de mest korrekte betegnelser, men er også nødt til at skele til, hvordan den "gængse" netbruger benytter ord og begreber. Umiddelbart beholder jeg "webside" lidt endnu... i hvert fald så længe, jeg ikke har en egentlig grund til at kalde det for noget andet.

Tak for jeres kommentarer indtil videre, Poul og Simon. De har bestemt været brugbare. I, og også gerne andre, skal være mere end velkomne, hvis I har yderligere feedback/kommentarer.

Jesper

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der flere, som har lyst til at give feedback?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)