Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil kontakte en virksomhed, igennem Amino. Men skal det virkelig koste mig 299.- ?

Side 3 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

gleerup1:

Man kan jo altid finde et værre alternativ..

Samtidig er prisen på ejendomme som regel den samme, mægler eller ej. Så er det jo bare sælger der putter hele salgsprisen i lommen.

Men medmindre der er nogle fra "Amino" der vil/kan gøre noget ved dette, er der ikke andet for mig at gøre, end at holde her :)

Tak for opmærksomheden :)

Vh Jimmy

Du kunne jo også have det synspunkt, at når dem der vil sælge en virksomhed er så fedtede at de ikke vil købe en pakke der profilerer det de vil sælge, så vil de heller ikke i kontakt med potentielle købere.

Så der er kun 1 vej frem hvis man vil i kontakt uden at betale, det er ved ikke at betale, så må virksomheden profilere salget i en pakke eller betale en mægler et andet sted.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:
Hvorfor skal det koste mig 200.000 kr. om måneden at have 6 ansatte på Amino, de burde kunne se det hyggelige i projektet :-)

Gnier Wink

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Mark MK:
Handlen er måske ikke så interssant hvis "forretningen" ligger 100 km væk

En god ven jeg har, ville sælge sin virksomhed for 10 millioner kr.
Det kostede 100.000 kr. at sætte den til salg gennem en virksomhedsmægler uanset om den blev solgt eller ej. Dertil kom et succesfee på 7%.
Så alt i alt kostede det 800.000 kr. at sælge den gennem en mægler.

Når man sætter en virksomhed til salg gennem en mægler, skal man derfor lægge 5-10% på prisen, for at få det beløb ud man vil have. Med andre ord, vil det som regel altid være dyrere at købe en virksomhed gennem en mægler.

På Amino kan man sætte sin virksomhed til salg gratis, med andre ord spares der ofte 10.000 vis af kr. i gebyrer og ofte meget mere. Den besparelse kan så deles af begge parter.

Så at betale 499 kr. + moms for fuld adgang til databasen i 14 dage, er i mine øjne sindssygt biligt. Og skulle man ende med at købe adgang et par gange, før man har fundet det man vil have, så har man stadigvæk sparet tonsvis af penge.

Så man bliver med andre ord nødt til at kigge på hvad ting koster andre steder og der er det uendelig meget dyrere.

De bedste hilsner

Martin

 

Det svar har du vidst skrevet før, jeg mener ikke at det holder. Hvad er forskellen på at smide sin virksomhed op på Amino eller DBA? Jo vist Amino er måske et bedre sted, da der kommer flere folk der er interesseret i at købe.

Men tilgengæld fanger du ikke alle de købere der bare leder efter en virksomhed til f.eks. 25.000 da det er for dyrt at købe sig ind på Amino. Jeg har kigget på virksomhedsbørsen, og set mange interessante forretninger i prislejdet 0-100.000 men jeg gider simpelthen ikke at købe mig adgang for at det ikke bliver til noget. Men jeg kan også se det for jeres side, hvis det er sælger der skal betale, så kommer der mindre eller ingen annoncer. Men hvis du mener at man spare mægler gebyret, så burde det vel være mest fair at det var annoncøren der betalte, da det også er dem der betaler mæglergebyret normalt. 

Derudover kan du ikke sammenligne Amino-virksomhedsbørs med en mægler, da disse jo laver noget arbejde du slipper for. Og som du alligevel skal ud og skaffe andetsteds, f.eks. kontrakt.

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark MK:
Jeg har kigget på virksomhedsbørsen, og set mange interessante forretninger i prislejdet 0-100.000 men jeg gider simpelthen ikke at købe mig adgang for at det ikke bliver til noget.

Derfor skal Du jo også lade være med at købe noget, så tvinger Du de seriøse sælgere til at købe en pakke hos Amino hvor kontaktoplysningerne fremgår.

Det er da simpelt.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Mark MK:
Jeg har kigget på virksomhedsbørsen, og set mange interessante forretninger i prislejdet 0-100.000 men jeg gider simpelthen ikke at købe mig adgang for at det ikke bliver til noget.

Derfor skal Du jo også lade være med at købe noget, så tvinger Du de seriøse sælgere til at købe en pakke hos Amino hvor kontaktoplysningerne fremgår.

Det er da simpelt.

Nu er det jo ikke sikkert at sælgeren er useriøs, men måske bare ikke ønsker at betale for at få sin annonce vist? Så burde Amino sku hellere kræve betaling for at få vist annoncer, og så åbne op for købere...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark MK:
Nu er det jo ikke sikkert at sælgeren er useriøs, men måske bare ikke ønsker at betale for at få sin annonce vist?

Så kan han jo bare oprette en tråd med overskriften: Webshop med xxxxx sælges og så bringe kontaktinformationer og bede om bud over mindstepris i PM.

Jeg ankede selv over betalingsdelen i starten, men det var indtil pakkerne kom på plads for sælgerne.

Og ret beset så er det normalt således at dem der vil sælge virksomheder til f.eks. 25.000 -100.000 da ligeså godt kan betale de småpenge det er at promovere yderligere. Når jeg kigger på virksomhedsbørsen, så er det kun på de virksomheder med kontaktoplysninger, resten er for mig ligegyldige.

Husk at man sagtens kan beskrive virksomheden anonymt, og have anonymt nummer så folk kan kontakte en og derved er dialogen i gang. Og i min optik, der er det sælgerens udgift, da det jo er ham der vil af med varen. Man får aldrig mig til at betale for at få oplysninger, men det er ikke ensbetydende med at jeg finder det ukorrekt fra Amino´s side at opkræve det.

Men synes det er sælgerens problem.

 

Køb ren argan olie her

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Lagersalg123 - JEN:

Martin Thorborg:
Hvorfor skal det koste mig 200.000 kr. om måneden at have 6 ansatte på Amino, de burde kunne se det hyggelige i projektet :-)


Gnier Wink



OT: Ja Martin, det er lige før du skal passe på at du ikke får en sag på halsen det er tæt på at være under min. løn

Måske læser HK også Amino

@smiil@smiil@

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe:
OT: Ja Martin, det er lige før du skal passe på at du ikke får en sag på halsen det er tæt på at være under min. løn


Jeg slyngede bare et talt ud, jeg aner ikke hvad de får i løn.
Men ja, tallet er nok noget højere :-)

De bedste hilsner

Martin

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:

Jeg slyngede bare et talt ud, jeg aner ikke hvad de får i løn.

Det er DERFOR du er sådan et iværksætter ikon ;-)

Og du kunne faktisk også blive finansminister

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark MK:
Det svar har du vidst skrevet før, jeg mener ikke at det holder. Hvad er forskellen på at smide sin virksomhed op på Amino eller DBA? Jo vist Amino er måske et bedre sted, da der kommer flere folk der er interesseret i at købe.


Forskellen er, at Amino Virksomhedsbørs et er nichemedie med en meget lille målgruppe og der derfor er langt færre brugere til at betale de faste omkostninger.

Mark MK:

Men tilgengæld fanger du ikke alle de købere der bare leder efter en virksomhed til f.eks. 25.000 da det er for dyrt at købe sig ind på Amino. Jeg har kigget på virksomhedsbørsen, og set mange interessante forretninger i prislejdet 0-100.000 men jeg gider simpelthen ikke at købe mig adgang for at det ikke bliver til noget.


Hvis du ikke vil ofre få hundrede kr. på at få adgang til vores database, så er jeg ked af at sige, at du så heller er interessant for vores sælgere. Før fik vi jævnligt klager fra sælgere, der var træt af useriøse "købere" det er slut nu og sælgerne er glade. Det sidste halve år har vi solgt mere end 100 virksomheder og kvaliteten af databasen og køberne er langt højere end før. Dertil tjener vi faktisk penge på basen i dag, så jeg er rigtig glad for modellen.

Mark MK:
Men hvis du mener at man spare mægler gebyret, så burde det vel være mest fair at det var annoncøren der betalte, da det også er dem der betaler mæglergebyret normalt. 


Det kan de også og på den måde gøre deres oplysninger gratis at få.

Mark MK:
Derudover kan du ikke sammenligne Amino-virksomhedsbørs med en mægler, da disse jo laver noget arbejde du slipper for. Og som du alligevel skal ud og skaffe andetsteds, f.eks. kontrakt.


Langt den største del af et mæglergebyr er at finde en køber, så det mener jeg sagtens vi kan.
Så kan køber og sælger nøjes med en revisor og en advokat og det koster ikke så meget.

Modellen virker hammer godt og folk er generelt glade. Men ja, vi får jævnligt klager fra folk der er kede af at de ikke længere gratis kan spilde folks tid og snage i andre folks sager, men det tager vi stille og roligt :-)

De bedste hilsner

Martin

Side 3 ud af 5 (43 indlæg)