jeg har siddet og tæsket Amino igennem og tror faktisk at jeg har forstået det meste af den
information jeg skal bruge, men for lige at gå med livrem og seler, håbet jeg i kan give mig svar.
Jeg har i dag en virksomhed (enkeltmands) og vil gerne registrere en mere. Men som jeg har forstået det, så kan jeg kun have et CVR. og resten skal have et SE. nr. Er det korrekt forstået? Og hvordan fungerer det i praksis? Registrer jeg bare min virksomhed og så finder SKAT selv ud af at jeg ejer en virksomhed i forvejen og tildeler den nye et SE. NR?
Derudover vil jeg hører om jeg kan kører flere virksomheder over samme bankkonto? - de har jo samme CVR. nr. Og hvor nøjagtigt skal det udspecificeres i det daglige regnskab?
Min nuværende virksomhed er import og eksport registreret, gælder der sammen regler som ovenstående. Samme CVR, så må en registrering vel i princippet være nok.
Mht. registreringen må du selv vælge. Du må gerne køre dine forskellige aktiviteter under ét nummer (CVR-nummeret) og du må også gerne lade dig delregistrere (få et administrativt SE-nummer).
Det er dig der skal beslutte/reagere - SKAL opretter ikke et adm. SE-nummer "af sig selv".
Langt de fleste har ingen økonomisk glæde af en delregistrering. Det eneste den giver er en lidt tydeligere adskillelse mellem tingene - og så nogle flere pligter.
Flere aktiviteter - én bankkonto - det ser jeg intet problem i. Det handler mere om adskillelse/praktik. Det kan være en af talfolkene vil supplere ?