Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO virker ikke for mig

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 9. Oct 10
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 02:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

 

Jeg er lidt fustreret pt. Fordi jeg føler jeg har brugt en del tid på SEO. Ved at navngive rigtigt, og optimere min hjemmeside. Jeg har prøvet at lave links til hjemmesiden, men jeg synes det er ret besværligt, og det har somsagt ik rigtig givet nogle resultater. ca. 15 procent af mine besøgende kommer fra google. Og langt de fleste som finder mig via google søger direkte efter min side fordi de har set mine videoer på youtube. Jeg kan se af 50 % af dem der søger på google har besøgt min hjemmeside før. Der er næsten ingen der finder min hjemmeside via mine keywords.

 

Min side er: http://poly-face.com/

 

Nogle keywords jeg har:

Maya Tutorials (Jeg er på side 5 ved google)

Facial Rigging (Side 2 på google)

Head Modelling (Side 3 på google)

3D character rigging (Side 1 på google, men ikke det bedste søgeord)

Painting Weights (Side 1 på google)

 

Af hvad jeg selv kan se når jeg nu søger.

 

Der er sider som er populærer der har linket til mig fordi de synes mit indhold har været godt, men det har været som nyheder. Og så tilføjer jeg tit mine tutorials til sider så jeg får links. Hver gang jeg laver en ny tutorial faktisk. Som jeg gør ugenligt.

 

Feedback er meget velkommen, jeg føler jeg gør de rigtige ting. Men det giver mig bare ikke resultater? Så noget må jeg gøre forkert.

3D Artist Dennis Jensen - Online Demo Reel og Portfolio

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 03:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart ser jeg to ting du skal gøre noget ved:

Du har Duplicate Content på dit site, det svarer både med og uden www i URLen.
Du skal have lavet en 301 redirect i din .htaccess.
http://www.thomas-rosenstand.dk/duplicate-content
http://seoanalyst.dk/www-vs-non-www-301-redirect-i-htaccess/

Derudover skal du arbejde med dine sidetitler, de skal være unikke og indeholde de relevante søgeord for siden.
http://www.amino.dk/blogs/frankhellerupmadsen/archive/2011/01/13/skriv-f-230-ngende-titler-og-meta-descriptions.aspx 

Prøv at læse Thomas Rosenstands SEO-LEX bog om søgemaskineoptimering, der er meget godt at hente. Du kan starte med gratisudgaven og se om det er noget for dig. 

HTH
/Brian 

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

DennisJensen:

 

Nogle keywords jeg har:

Maya Tutorials (Jeg er på side 5 ved google)

Facial Rigging (Side 2 på google)

Head Modelling (Side 3 på google)

3D character rigging (Side 1 på google, men ikke det bedste søgeord)

Painting Weights (Side 1 på google)

 

Af hvad jeg selv kan se når jeg nu søger.

Keywords bør være noget du arbejder strategisk med - og ikke noget du finder ved tilfældigheder. Dette er en meget essentiel del af SEO, som har direkte impakt på besøgtallene fra søgemaskinerne.

/JG

 

Fra Nyborg
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Aktiv Fundraising ApS Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvis du tilføjer dine tutorials uredigeret på andre sider også, så opstår der også duplicate content, mellem din egen side og den anden side. 

Du bør derfor kun tilføje dine tutorials på din egen side, og så måske en anden artikel om samme emne på andre sider (dog kun ét sted pr. artikel), så undgår du duplicate content i den forbindelse.

Google viser kun ét af resultaterne, og det kan ligeså godt være en af de andre sider, end din egen.  

Venlig hilsen, Steffen Gregersen
Fundraiser og ejer i Aktiv Fundraising ApS

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Generelt er det langt større arbejde at få gode placeringer i Google på engelske termer da du konkurrerer med hele verdens hjemmesider og ikke bare de danske.

I den forbindelse bør du også lægge vægt på om nogen lande er vigtigere for dig end andre og så forsøge at lave seo målrettet mod dem.

SEO er for de fleste hårdt arbejde, det er ikke et trylletricks til hurtigt og masser af trafik på nettet.
Tilmeldt 9. Oct 10
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Tak for jeres kommentarer. Jeg har sådan nogle videoer der handler om SEO som jeg har fulgt og så har jeg en kammerater der har arbejdet med det, som har hjulpet mig. men jeg er meget ny på emnet, jeg har self. os søgt en masser her på forummet inden jeg oprettede tråden.

 

Generelt:

Mine søgeord passer alle i en underkategori af Maya Tutorials, flere af dem passer under 3D Character Rigging. Jeg har prøvet at forsøge mig på søgeord med mindre konkurrence og månedlige søgninger.

 

Brian:

Mange tak. Jeg vil helt sikkert kigge på begge dele. Jeg ved ikke om jeg har lyst til at bruge flere penge på bøger eller videoer, mit næste valg vil nok være at hyre nogle. Men som fattig studerende er der et stykke vej endnu.

Ang. Titles- Ville det så være en god ide at tilføje til fx. "Painting Weights" = "Painting Weights - Learn how to paint your weights fast" eller noget i den stil? Jeg har nok bare følt at titles ved tutorials var bedste korte og præcise.

 

JesperG:

Som sagt er de ikke bare tilfældige, jeg har undersøgt hvor mange der søger, konkurrence, osv. inden. Jeg har tilpasset det så det passer min side. Men jeg undersøger altid keywords inden. Jeg har prøvet at lave flere tutorials under samme keyword, men hvor de måske har været i en underkategori.

 

Steffen:

Måden det har virket på er at jeg har tilføjet min tutorial til andre sider, men de andre sider linker så til min side. Dvs hvis man søger på 3D Character Rigging så vil de fleste sider bare være en beskrivelse og så et link til min side hvor man kan se videoen. Der er dog nogle undtagelser. Men ville du foreslå jeg kaldte dem noget andet end selve keyworded i titlen når jeg tilføjer det på andre sider? Det har jeg nemlig været i tvivl om.

 

CMS:

Okay, jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg kan målrette mig imod nogle lande?

Jeg ved skam godt det ikke kommer fra den ene dag til den anden. Jeg startede min side d. 24-09 - 2010 og har siden da prøvet med SEO. Så det er godt og vel 5 måneder. Men dog ikke hverdag, jeg har prøvet mig frem i min fritid. Men jeg synes alligevel det burde have givet en eller anden form for resultat.

 

Et spørgsmål:

Skal jeg have forskellig meta description på alle mine sider? pt. er det den samme på alle siderne, og det er jo den tekst der bliver vist på google. Så jeg tænkte det måske var en ide at smide nogle keywords in der os?

 

Skal jeg selv oprette flere links til min hjemmeside? eller skal jeg håbe på mine besøgende laver links til den hvis de synes den er god nok? eller skal jeg opfordre dem til det?

3D Artist Dennis Jensen - Online Demo Reel og Portfolio

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil hjælpe dig lidt "også viralt" hvis du deltager i forums, blogs, website m.v. hvor du kan lægge dit link i det pågældende land du gerne vil være præsenteret i.

Vedr. dine positioner så mangler du virkelig meget "on page" optimering. Din hjemmesides tekniske opbygning er helt i skoven på ret mange essentielle områder.

F.eks. har du 6 h1 headings på din forside, hvoraf ingen indholder noget relevant. Du har en eller anden form for keyword stuffing i dine metatags, hvilket heller ikke hjælper dig nogen steder (andet end spilde din tid med at udfylde dem)

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

DennisJensen:

Et spørgsmål:

Skal jeg have forskellig meta description på alle mine sider? pt. er det den samme på alle siderne, og det er jo den tekst der bliver vist på google. Så jeg tænkte det måske var en ide at smide nogle keywords in der os?

Ja dine meta-descriptions skal være unikke på hver side - og brug for guds skyld keywords i dine meta-descriptions.

DennisJensen:

Skal jeg selv oprette flere links til min hjemmeside? eller skal jeg håbe på mine besøgende laver links til den hvis de synes den er god nok? eller skal jeg opfordre dem til det?

Jo flere links, jo bedre. Som udgangspunkt skal man altid selv have arbejdshandsken på. Hvis du oven i hatten kan få brugerne til at linke til dig, er det kanon.

/JG

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan iøvrigt anbefale at bruge et af de gratis seo værktøjer fx seo quake som kan hjælpe dig lidt med "on page" optimering og sådan set også en del andre ting seo mæssigt.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

en god måde at få spredt din hjemmeside viralt ud til mange brugere er at smide muligheder for at folk kan klikke på én knap og så er den på facebook, youtube, tip en ven, digg osv. osv.

Det kan nemt implementeres på få minutter ved brug af en service som fx http://www.addthis.com/ som er ganske gratis.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)