Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tjen penge på dine podcast og videoer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Benalmadena
Tilmeldt 5. Oct 08
Indlæg ialt: 477
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære aminoer

Hvordan ville i tænke hvis der blev lavet en side, hvor man som bruger af siden kan oprette eget video galleri og modtage betaling af andre for at se sine videoer ?

Man kan selv vælge om man vil modtage månedlig betaling eller pr video .. alt er op til en selv.

Dette er kun en brøkdel af konceptet men vil meget gerne lige høre hvad jeres mening om selve denne idé er ? og om i eventuelt har andre tilføjelser af hvad i står og mangler. for at tjene lidt ekstra på jeres video dagbøger/ podcasts eller blogs.

 

Mvh

Christopher Heilmann 

Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Så andre skal betale for at se dine videoer? Eller man får betaling af siden? 

Fra Benalmadena
Tilmeldt 5. Oct 08
Indlæg ialt: 477
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej max

Nej det er et form for socialt netværk hvor du kan oprette dig som bruger lave en blog/galleri/podcast præcis hvad du vil og du kan så vælge om du vil tage penge for noget af det eller lade være.

 

mvh

Christopher

Fra Nordjylland
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil give et meget, meget forsigtigt "måske". Umiddelbart vil jeg sige at før jeg overhovedet ville overveje at betale for at se en video, skal jeg ihvertfald have et preview. Der skal være en udførlig beskrivelse af hvad videoen indeholder, og den skal kunne bedømmes af andre brugere. Og det kommer virkelig også an på hvad det koster, for jeg har altså ikke tænkt mig at give 100 kr. for at høre en eller anden tilfældig person snakke et emne der interesserer mig.

Fra Benalmadena
Tilmeldt 5. Oct 08
Indlæg ialt: 477
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej lars

Det har du nok ret i. :)

MEn lad os antage en fotograf ville lave en bog, men ikke har pengene til at udgive sin bog. Derfor vil et sådanne site være smart . hvis du forstår ?

 

mvh

Christopher

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 07:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal have folk til at betale penge for at se billeder eller video, så skal det bibringe de folk værdi.

Trenden på nettet går i retning af at man markedsfører sig ved at stille sin viden gratis til rådighed i små og mellemstore bidder. Derfor findes der en enorm mængde videoer med meget stor indholdsmæssig værdi fra alskens eksperter. Jeg tror det bliver svært at konkurrere med dem.

Et godt eksempel er produktfotografering. Prøv at søge på "product photography" på youtube. Der kommer masser af videoer op fra fotografer som lever af at lave produktfotos.

Kort og godt, så tror jeg ikke, at der er ret mange penge at tjene.

Måske det var muligt at lave noget i retning af microstock-fotos men for videoer. Små "jingler" og introer, som folk kunne doenloade mod betaling og bruge frit i deres egne videoer. Jeg kender ikke til sådanne sites, men mon ikke de eksistererSmile

SmileCarsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christopher.

Hvis idéen bag det er at raise penge til projekter, så er den jo god. Prøv dog eventuelt at tage et kig på en side som http://www.kickstarter.com/, det kunne måske give noget god inspiration.

Selvom de vist har planer om at udvide konceptet senere, er det pt. kun muligt at oprette et projekt derinde, hvis du har en US bank account. Jeg tror absolut at der kunne være brug for et lignende tiltag for DK, EU eller resten af verden (afhængigt af hvor store ambitioner man nu har), og hvorfor skulle det ikke kunne være dig der laver det? Hvis jeg altså har forstået din motivation ret, og det er funding der er den primære årsag til at du ønsker at starte et sådant projekt.

~ Amaris

Fra Benalmadena
Tilmeldt 5. Oct 08
Indlæg ialt: 477
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

I har måske ret i der ikke er et marked for det, med hensyn til at tage penge for at se videoer når alle ligger deres ting ud gratis. 

MEn jeg tror lidt i misforstod mit koncept. Det er er et socialt netværk, ikke et hvor jeg vil tjene penge. men hvor brugerene selv kan tjene penge på det de ligger ud. De kan dermed os lade være og selv have fuld kontrol over deres private side. (oprette hjemmeside, oprette galleri, oprette blog, oprette viodekanal osv.) 

Jeg tænkte så bare der var mange som var interreseret i at tage betaling for deres ting. lad os antage at ">Ham youtube stjernen her gerne ville tjene en skilling eller ud af alle de 27 millioner hits. Så kunne han smide alle de videoer han ville ud gratis men den med 50 cent kunne tage 1 kr for at folk så.. det er et ubetydeligt beløb, for utrolig mange mennesker og selvfølgelig vil han miste en del hits på videoen men bare 1% af så mange som har set dem havde givet ham en god sum penge. 

Håber i forstod pointet af konceptet lidt bedre, og tak for jeres svar

Mvh
Christopher Heilman 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)