Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VirksomhedsNAVN

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 1. Apr 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

damm det er svært. nu har mit hoved ligget i brød i flere måneder og stadig er de forslag vi er kommet ud med ikke helt optimale.


Her tænkes på firmanavn, vi har indtil nu heddet Postallo, men efter at reaktionerne herpå ofte har været, "hvad siger du." "hvordan staver du det" osv. har vi overvejet om det er tid at skifte.

Vi står nemlig overfor at skulle lancere et nyt produkt til sommer hvor målgruppen er forbrugerer og navnet skal derfor helst leve op til nogen yderlige krav. let at huske, udtale osv.

 

tænkte på om der var nogen der ville dele deres erfaringen omkring hvordan de kom på deres navn. Er vejen frem ordbøger, forkortelser eller skal jeg bare ligge søvnløs et par måneder mere til den kommer.

 

 
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Det vil være letter at hjælpe, hvis du skriver lidt om hvad i laver.
Men umiddelbart syntes jeg ikke navnet er dårligt. Køb både postallo.dk og postalo.dk så er du godt hjulpet. Men elles så er et navn der er super nemt at stave til og udtale klart det bedste.

Dbh Martin

Tilmeldt 1. Apr 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke et egentligt navneforslag jeg leder efter da jeg stadig ikke er meget for at røbe hvad produktet er.


Problemmet med postallo er ofte at det kommer til at lyde som postello.

 

Man hører så meget om hvordan de i reality showene med riskjær og don ø hele tiden går i en KREATIV PROCESS når de skal udvikle noget. Er det noget nogen ved noget om og er der nogen værktøjer man kan bruge når navnet skal findes.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Der skal være en meget god grund til at holde noget hemmeligt, som regel får man rigtig meget ud af at spille med åbne kort og dele med andre. Men det er selvfølgelig op til dig.

Jeg har selv brugt dette stykke software:
http://name-generator.com/business-name-generator.html

til at hjælpe med US navne, men jeg tror ikke det findes på dansk desværre.

Mit råd er at du skal lade være med at bruge for meget tid på navnet, så meget betyder det heller ikke. Find noget på 4 bogstaver der er nemt at udtale og stave til. Det er helt cool hvis det ikke betyder noget, så er det som regel lettere at huske.
Hvis du vil være rigtig fancy, så find noget som taler til flere af folks sanser. Navnet Cayenne (Porsches 4 hjulstrækker), kan folk både se for sig og smage og det gør det lettere at huske.
Så kig evt. på krydderiernes verden, latinske navne, gamle krigsskibe, faunaen etc.

Da jeg på et tidspunkt ville lave et mentalt fitnesscenter hvor man kunne komme til inspirererende foredrag (blev ikke til noget desværre), kiggede jeg på fysiologiens verden. Jeg ville have noget der betød fremdrift eller vækst etc. Jeg faldt over navnet Amino som er noget nær det bedste navn jeg har fundet på. Det er kort, nemt at stave til og domænet var ledigt. Og Aminosyrer er det der bygger dine muskler, så den var fjong.
Jeg overvejer faktisk at kalde debatten her Amino, men jeg er ikke sikker endnu. Men du kan da skrive www.amino.dk og se hvad der sker

 

Dbh Martin
Tilmeldt 1. Apr 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Amino, alt for cool.

 

jeg havde også tænkt på de fire bogstaver og er gået en lidt sjov vej i forsøget på at finde frem til hvilken. Min partner (han er det teknsike geni i foretagenet) har lavet en generator som har listet samtlige muligheder op hvor det første bogstav er en konsonant, det andet en vokal, konsonant og vokal til sidst. (eks sony) listen omfatter 16400 muligheder og fylder godt 33 sider i word (7spalter) men mon ikke der er et eller anden der imellem der bare siger bling.

 

ang at navnet ikke er væsentligt at fokucere på er jeg slet ikke enig. Især når det drejer sig om en forbrugsvare kan man jo se hvor mange reklamekroner der går til at få alle til at huske et navn. Hvis folk ikke kan huske dit navn når de står nede i butikken så vælger de varen ved siden af.

 

tak for sparingen.

 
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg siger ikke at det er uvæsentligt hvad du vælger, jeg siger blot at du ikke skal bruge for meget tid på det..
Fra Løgstrup
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 16
Fra  efab.dk Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/11/2005 8:25:58 PM Forfatter: Martin Thorborg


Da jeg på et tidspunkt ville lave et mentalt fitnesscenter hvor man kunne komme til inspirererende foredrag (blev ikke til noget desværre), kiggede jeg på fysiologiens verden. Jeg ville have noget der betød fremdrift eller vækst etc. Jeg faldt over navnet Amino som er noget nær det bedste navn jeg har fundet på. Det er kort, nemt at stave til og domænet var ledigt. Og Aminosyrer er det der bygger dine muskler, så den var fjong.








Det fik mig op og stå!



Jeg mener virkelig at du her blander æbler og pærer.

Æblerne er præsenteret ved din idé, som handler om mental træning, intellektuel jogging eller noget i den stil.

Pærerne er præsenteret ved navnet, som henviser til noget fysisk.

Altså en blanding af hjerne og muskler.

Virkelig en paradoksal blanding.

Hvorfor ikke et navn som man forbinder med mental styrke?

Intellistrenght (for langt)

Mind-jog (hmm)

Think-traniee

...

Sorry, men det er muligt at navnet ikke betyder alverden, men det skal enten udtrykke firmaets/produktets essens, ide, styrke, karakter etc. eller også være komplet distanceret derfra (eks. navn på iværksætteren).

Når virksomhedens navn er på plads, så kommer udfordringen med at navngive produktet. Og skal det være rigtigt fint, så kan man desuden klistre en tag-line på.



Bedste navn/tagline jeg kender er:

Nokia - connecting people!

 

 
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/12/2005 2:03:56 PM Forfatter: McJanus


Det fik mig op og stå!

Jeg mener virkelig at du her blander æbler og pærer.

Æblerne er præsenteret ved din idé, som handler om mental træning, intellektuel jogging eller noget i den stil.

Pærerne er præsenteret ved navnet, som henviser til noget fysisk.

Altså en blanding af hjerne og muskler.

Virkelig en paradoksal blanding.

Hvorfor ikke et navn som man forbinder med mental styrke?

Intellistrenght (for langt)

Mind-jog (hmm)

Think-traniee

...

Sorry, men det er muligt at navnet ikke betyder alverden, men det skal enten udtrykke firmaets/produktets essens, ide, styrke, karakter etc. eller også være komplet distanceret derfra (eks. navn på iværksætteren).

Når virksomhedens navn er på plads, så kommer udfordringen med at navngive produktet. Og skal det være rigtigt fint, så kan man desuden klistre en tag-line på.

Bedste navn/tagline jeg kender er:

Nokia - connecting people!




Jamen det var da godt du kom op at stå, du har sikkert siddet ned alt for længe.
Amino er nemt at stave til, huske og det ligger godt i munden. Jeg er sådan set flintrende ligeglad med hvad det betyder, men det da et mikro plus at det faktisk ern et "grundstof" i vækst.
Hvad betyder Nike, BMW, Yahoo, Jubii, Audi, Skoda, Nokia m.fl. måske noget, måske ikke.. 
Jeg er med andre ord dybt uenig med dig i at navnet skal betyde noget. Jeg vil faktisk tro at du vil have svært ved at nævne specielt mange stærke mærkevarer der betyder noget...

Nokias tagline er fin, men meget basal.

Min yndling er: "Avis, we try harder"
Det hører med til historien at Avis var den lille nummer 2 som sikkert aldrig kunne bliver den største. Derfor gjorde de en historie ud af at være den lille, der altid arbejdede hård for at blive nummer 1.

Dbh Martin

Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret - det skadede ikke at komme op af stolen. Faktisk dagens eneste motion!


Omkring navnet - amino - er vi til gengæld ikke enige.
Hvis navnet linkes til en virksomhed, hvis idégrundlag er baseret på noget omkring "hjerne", "intellekt" eller lignende, så du''r et navn, der giver associationer til "muskelmasse" eller "muskelbyggesten" eller lignede ikke.

Det er en alm grundregel når virksomheder eller produkter skal navngives af professionelle at navnet ikke må give falske, forkerte, vildledende eller negative associationer.

 

Det er som minimum vildledende når amino giver associationer til aminosyrer - som IKKE optræder i hjernen.

 

I stedet kunne "Axon" bruges. Dette er de "tråde" som tankerne (signalerne) transporteres ad i hjernen.

 

Jeg skrev i øvrigt, at enten skal et navn udtrykke noget præcist om produkt eller ide - ELLER også skal det være komplet distanceret (eksempelvis være et konstrueret navn eller navnet på opfinderen, iværksætteren etc.).

Du nævner

NIKE - det er fra græsk mytologi: Sejrens Gudinde.

BMW - Bayersiche Motoren Werke

Yahoo! - Glædesskrig over at finde

Jubii - kopi på dansk (hvilket du uden tvivl ved alt om )

og flere ...

Der er som regel en historie eller blot et logisk valg bag de fleste navne.

 

Tilbage til Amino - det er din opfindelse, du er tryg ved, det er enkelt, det kan huskes og du har en historie at knytte til (omend historien måske ikke er videre korrekt anatomisk set) - det kan sagtens benyttes. Det kan også markedsføres.

Om det kan beskyttes ved jeg ikke.

Men de fleste kan lære at stave til det og endda udtale det.

Et godt valg - især hvis det var til en virksomhed som producerer anabolske steorider.

 

...Jeg ville nok vælge Axon...

 

I al venskabelighed ...
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)