Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importmoms i SummaSummarum

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jun 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg sidder med en Importkvittering fra Post Danmark og ved ikke helt hvordan jeg skal bogføre den.

  1. Jeg har købt en vare fra USA og der er kommet både Told og Moms på varen. Hvordan skal jeg bogføre henholdsvis varen og henholdsvis denne importkvittering?
  2. Skal jeg blot sætte selve varen til "Vareforbrug" som har en købsmoms på 25%, eller skal den på en konto helt for sig selv? - dette link siger noget med "Moms af varekøb i udlandet" (http://www.startvaekst.dk/momsinterkoeb), men denne konto/rubrik har jeg ikke?
  3. Hvad med tolden, hvor skal den placeres?

Med Venlig Hilsen

Thomas Jespersen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jun 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars.

I SummaSummarum kunne jeg eksempelvis lave en konto til Told under "Vareforbrug", og en konto til Importmoms under "Skyldig Moms".

Men hvordan skal jeg så bogføre disse ting på fakturaen/fakturaerne? I guiden skriver de blot debet og kredit, altså hvis det nu bare var i kassekladden, men hvordan skal jeg gøre det hvis jeg vil lave en købsfaktura. Skal jeg så lave to købsfakturaer, eller kan jeg godt placere tolden på den samme faktura som varen?

Desuden, når jeg én gang om måneden modtager en liste fra Told og Skat med importmoms, hvordan skal jeg så sætte dette ind i SummaSummarum, for at jeg ved Momsangivelsen blot kan aflæse tallene fra SummaSummarum?

 

Vi køber rimelig meget fra USA, men jeg er rimelig forvirret over hvor jeg skal bogføre dette.

 

Med Venlig Hilsen

Thomas Jespersen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Jeg tror vi lige skal vente på, at en af de bogføringsskriftkloge kigger forbi. Jeg kommer til kort på dine spm.

Vh
Lars

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Arbejder ikke med SummaSummarum, men det burde være et spørgsmål om momsopsætningen på de enkelte varegrupper. Det er det i andre programmer. Så det burde sagtens kunne lade sig gøre i en faktura.

mvh
Michael

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)