Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Går du også med drømmen om at flytte til Thailand og starte forretning dernede?

Side 7 ud af 7 (67 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Agnetha
Jeg kender flere der bor på Phuket, men mener ikke at der er nogen af dem der har erfaring med MC-udlejning.
Som udgangspunkt må du ikke tage et job, som kan varetages af en Thai, men der er altid måder at kringle den på, så hvis det lige er MC-udlejning I absolut vil kaste jer over, så skal det som nok kunne lade sig gøre, men tro ikke at det bliver uden problemer at drive en sådan forretning ;-)

Hvor vil I gerne på på Phuket?

Dbh fra Jørgen 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Linnet:
Vi har bestilt et nyt hus  , som står færdigt om et ca. 1 år

Ejerskab af bolig for udlændinge i Thailand

Tilmeldt 26. Feb 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

MC-udlejning er det vi vil prøve, hvis det er muligt som udlændinge der ikke kender et øje i Thailand Wink Min mand har en stor interesse i motorcykler og vi tænker at det vil være en del nemmere at have sådan en forretning, end at have et hotel ell. en restaurant. Vi kunne godt tænke os at bosætte os i Karon, da det er stedet vi har forelsket os i Big Smile

Jeg har et par spørgsmål ang. start i Thailand og økonomi:

1. Skal man have 800.000 bath på kontoen for hver person, når man vil starte noget forretning i Thailand? Hvis ja, hvorfor?

2. Hvad vil du mene man skal have med sig af penge, når man vil starte en forretning?

3. Hvilken forretning vil du mene er realistisk at starte op i Thailand, hvor man har en chance for at overleve/leve ok?

På forhånd tak for hjælpen Big Smile

Mvh Agnetha

 

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 01:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Agnetha
I stedet for at jeg svarer på dine spørgsmål her, vil jeg indbyde dig og din mand til en Facebook gruppe, jeg lavede da jeg tog herned. Den er for alle danskere der driver forretning i eller fra Thaiand. Du finder den her: https://www.facebook.com/groups/thaibusinessnetwork/

Her får du meget mere nuancerede svar, fordi der er mange flere der kan bidrage med deres erfaringer. Jeg ved at der i hvert fald er et par stykker i gruppen, der allerede driver MC-udlejning, så jeg vil foreslå at I anmoder om at blive medlem af gruppen og så stiller jeres spørgsmål derinde.

Men jeg kan da godt lige hurtigt svare på dine spørgsmål her:

1. Nej, det er ikke rigtigt. Afhængig af hvilken selskabskonstruktion I vælger, så er der forskellige krav, men det de fleste vælger, er at lave et "Limited Company" og hertil kræves der 2 millioner baht i anpartskapital - men du behøver ikke nødvendigvis at have alle pengene. Dette er meget kompliceret, for vi kommer her også ind i det med at I faktisk skal have en del Thai´er ansat fra dag 1.

2. Umuligt at svare på. Hvis I vil leje den slags scootere ud, som man oftest kører på hernede, så regn med ca 50.000 Baht pr scooter og den kan I så leje ud til mellem 100 og 300 baht pr dag - afhængig af om det er short- eller long-term rent.

3. Uha, det kommer meget an på jeres evner, kapital og hvilken arbejdsindsats I har tænkt jer at ligge, samt hvad I kunne tænke jer at arbejde med. Hvis det er noget for jer, så ser det ud til at det kan være en ok forretning at købe en 7-Eleven. Dem er der snart 8.000 af hernede og der er ALTID kunder i dem. Det koster efter sigende 1.000.000 Baht at købe sig til en 7-Eleven biks på Franchise-basis. I den bold-gade kunne en Mcdonalds måske også være en idé. De kan også altid trække kunder, men hvor mange penge forpagteren heraf tjener, det ved jeg ikke.
Vælger I noget der er rettet mod turisme, skal I holde jer for øje, nu når I vælger at bo på Phuket), at når I rammer lavsæsonen, ja så vil jeres omsætning på udlejning af MC´s nok falde til noget nær 0, så det skal I nok også lige have med i jeres beregninger.

Igen, afhængig af jeres evner osv, så kunne løsningen måske også ligge i at I indgår en form for samarbejde med andre dernede, som allerede driver succesfuld forretning.

Bliv medlem af min Facebook-gruppe - så bliver I meget klogere på det hele, for derinde finder I alle dem der virkelig ved noget om at bo og drive forretning i Thailand Wink

Dbh fra Jørgen 

Tilmeldt 1. Feb 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg går med tanken om at tage et år til Thailand med familien børn 11, 13 og 16 hvor er det bedst at tage hen tænker på skole sygehuse etc overvejer at købe et hus eller lejlighed dernede
Mvh Peter

Tilmeldt 1. Feb 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen jeg har i dag anmodet om at blive medlem af Facebook gruppen da jeg overvejer at tage til Thailand med familien.
Mvh. Peter

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

>Peter, hvorfor købe et hus, hvis det er for 1 år?

I turistbyerne er der lige nu alt for mange lejligheder og russerne sælger ud efter at Rublen er faldet. På kort sigt er det ikke for at tjene penge og du kan leje noget vildt billigt i Thailand, helt uden risiko og alle mulige krumspring med det juridiske for ejerskab af et hus.

Bangkok har mange muligheder og specielt hvad angår skole og hospitaler, er det der du finder det klart største udvalg.

Side 7 ud af 7 (67 indlæg)