Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Går du også med drømmen om at flytte til Thailand og starte forretning dernede?

Side 4 ud af 7 (67 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg går også med drømmen om at flytte til Thailand, om end ikke hele året så i hvert fald hele vinterhalvåret i første omgang. Udfordringen er helt klart at få stablet noget på benene der kan få det til at løbe rundt økonomisk, og jeg er frisk på at spare hvis nogen har gode ideer eller har brug for en kreativ mediesjæl.

Jeg har arbejdet over 10 år i TV-branchen og har også lavet en hel del med web/grafisk design og formidling i det hele taget. For øjeblikket arbejder jeg på et projekt der hedder Rask på Raw, http://www.raskpaaraw.dk og er ved at skrive materiale i bogform samt en masse videotiltag. Forhåbentlig på sigt kan det kaste noget af sig, men der går jo nok lidt tid endnu. For at være helt ærlig så holder jeg ikke til en vinter mere her i Danmark, så jeg er helt klart åben for nye forslag og muligheder.

Kh. Louise

Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, drømmer også om at leve i ThailandSmile.

Held og lykke til dem der kommer af sted.

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

mankon:

Jo, drømmer også om at leve i ThailandSmile.

Held og lykke til dem der kommer af sted.

Hej Mankon
Hvorfor nøjes med at drømme? Wink 

Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

Drømmen skulle gerne blive realiseret i fremtidenSmile

Mangler på nuværende tidspunkt:

Penge ( for at leve for og investere)

Den rette ide

De rette samarbejdspartnere

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tillykke med det. Jeg vil også selv flytte til ulandet, men jeg skal lige ha skolen færdig osv. Jeg tror jeg vil bo i USA. Det må tiden visse Smile.

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Louise_K:

Hej

Jeg går også med drømmen om at flytte til Thailand, om end ikke hele året så i hvert fald hele vinterhalvåret i første omgang. Udfordringen er helt klart at få stablet noget på benene der kan få det til at løbe rundt økonomisk, og jeg er frisk på at spare hvis nogen har gode ideer eller har brug for en kreativ mediesjæl.

Jeg har arbejdet over 10 år i TV-branchen og har også lavet en hel del med web/grafisk design og formidling i det hele taget. For øjeblikket arbejder jeg på et projekt der hedder Rask på Raw, http://www.raskpaaraw.dk og er ved at skrive materiale i bogform samt en masse videotiltag. Forhåbentlig på sigt kan det kaste noget af sig, men der går jo nok lidt tid endnu. For at være helt ærlig så holder jeg ikke til en vinter mere her i Danmark, så jeg er helt klart åben for nye forslag og muligheder.

Kh. Louise

Hej Louise
Vi har faktisk en TV relateret ide liggende, som vi gerne vil virkeliggøre på et tidspunkt, så få nu bare afviklet dit happengut herhjemme og kom med ned i varmen Cool Wink

Jeg synes vi danskere bruger alt for meget krudt på at drømme og for lidt tid på at handle. Dette ikke ment personligt på dig, men mere overordnet. Jeg har masser af venner der drømmer om at gøre det samme som os, men de kommer aldrig afsted, for de tør ikke at satse deres nuværende levestandard - selvom denne jo oftest er finansieret ved lånte penge. Vi danskere indretter os ofte efter hvad vi har råd til at afdrage hver måned, ikke efter hvad vi rent faktisk har råd til at købe og når man tænker sådan, er det svært at komme afsted, for i Thailand, får man ikke bare sådan lov at låne til et hus og en bil.... I hvert fald ikke før at man i en lang periode, har vist at man har en stabil indtægt og selv da, er det ikke uden problemer som udlænding.
Nogle gange må man bare satse, for at forfølge sin drøm og hvis du har det ligesom mig med de danske vintre, hvilket jeg fornemmer, hvad afholder sig så fra at prøve et nyt liv i Thailand af? Kom nu Louise! Cool

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

mankon:

Hej Jørgen,

Drømmen skulle gerne blive realiseret i fremtidenSmile

Mangler på nuværende tidspunkt:

Penge ( for at leve for og investere)

Den rette ide

De rette samarbejdspartnere

 

Pengene kan jeg ikke hjælpe med, men måske det andet :o)

 

 

Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Jeg har selv været i Pattaya, og JA det er mere end prositution.

Jeg har lige et lille spørgsmål vedr. bolig, hvilket jeg håber er okay at jeg stiller.

Er det muligt bare at købe et hus eller få bygget et i Thailand eller er der visse regler man skal overholde for, at dette kan lade sig gøre?

Hilsen
Peter

 

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 04:58
Hvor mange stjerner giver du? :

DitWebhotel.dk:

Hej Jørgen

Jeg har selv været i Pattaya, og JA det er mere end prositution.

Jeg har lige et lille spørgsmål vedr. bolig, hvilket jeg håber er okay at jeg stiller.

Er det muligt bare at købe et hus eller få bygget et i Thailand eller er der visse regler man skal overholde for, at dette kan lade sig gøre?

Hilsen
Peter

 

Hej Peter

Umiddelbart er svaret nej, men med lidt krumspring, kan det alligevel lade sig gøre at købe et hus i Thailand som udlænding, men det er absolut ikke blevet lettere med årene. Men med en god advokat, kan det lade sig gøre at sætte en firmakonstruktion op, som så ejer huset og hvori du er direktør, men heri kan du ikke eje alle anparterne selv, så der skal thailandsk ejerskab ind i konstruktionen. Men det er en laaang snak, som jeg end ikke har orket at sætte mig 100% ind i selv, så indtil videre har vi bare købt huset i min kones navn. Hun er nemlig fra Thailand og må således godt eje et hus.

Dbh fra Jørgen

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 07:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen Linnet 

Vi flytter også til thailand dog kun 3 uger pr. år vi har købt en andel i en lejlighed  i Hua Hin

http://blacklotus.asia/da/

 

Vi har dog aldrig været der så for os er det lidt af en satsning - 

Syndes det kunne være fint med noget netværk etc.  

 

 

Side 4 ud af 7 (67 indlæg)