Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Går du også med drømmen om at flytte til Thailand og starte forretning dernede?

Side 1 ud af 7 (67 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej
Jeg og min kone har nu taget den endelige beslutning om at sælge alt herhjemme i DK og flytte til Thailand sidst på året. Vi har bestilt et nyt hus, som står færdigt om et ca. 1 år og er allerede begyndt at sælge ud af alt vores happengut herhjemme...

Vi har rejst Thailand tyndt og har besøgt alle områder af Thailand, hvor vi havde en ide om at vi kunne bosætte os, men valget faldt til sidst på Pattaya-området. Ja, jeg ved godt hvad mange så tænker, men jeg afskyer alt der hedder drukkenbolte på "The little Mermaid" og prositutionen osv og er absolut ikke en af disse, men Pattaya er bare SÅ meget andet end det. 
Valget faldt på Pattaya, fordi:
Pkt 1. at der er gode internationale skoler tæt på hvor vi skal bo, så vores lille datter kan få en god uddannelse.
Pkt. 2. fordi man købe ALT indenfor ganske få km.
Pkt. 3 der er kun 1,5 times kørsel til flere lufthavne hvorfra vi kan flyve til hele verden og alle de store øer i thailand.
Pkt. 4 det er tæt på vandet og især Koh Chang, som vi holder så meget af.
Pkt. 5. så er vi bare begyndt at holde mere og mere af dette område, efterhånden som vi har opholdt os der i længere og længere tid.
Pkt. 6 Der er masser af turister og masser af pengestærke mennesker i området, hvilket åbner uanede muligheder for forskellige forretningsmuligheder.

Gennem Amino har jeg allerede fået kontakt til en anden frisk fyr, som også påtænker at flytte til Thailand og vi snakker allerede på livet løs om eventuelle muligheder for at starte noget business op sammen dernede. Er der flere af jer der går med samme tanker om at flytte til Thailand og starte noget business op, så giv endelig lyd. Måske kan vi hjælpe hinanden eller i hvert fald sparre med hinanden omkring den "store" beslutning. Måske holde nogle møder sammen hvor vi kan drøfte de muligheder og udfordringer der er ved at bosætte sig og ikke mindst drive forretning i Thailand :o)

Dbh fra Jørgen

 

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Super fedt, med flere der tager til Thailand og starter dernede. 

Det er et super fedt land. Vi har selv købt hus dernede, desværre kan jeg kun lokke lillemor derned nogle måneder om året når det er koldest herhjemme.

Som jeg også skrev i Dennis' tråd så kan jeg anbefale at kigge på Chris' blog her, da han har rejst rundt i østen de sidste seks år og arbejdet fra sin computer.

Thailand har jo super godt vejr, lækkert mad, glade mennesker og det er virkeligt billigt at bo dernede. Pøj pøj med det og lad os vide hvordan det går.

 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tillykke med beslutningen om at flytte til Thailand. Jeg kunne godt selv tænke mig at tage springet, men må erkende at jeg ikke er helt så modig som dig. Der er jo unægteligt nogle risici forbundet med en sådan beslutning.

Ikke desto mindre er jeg blevet lidt mere nysgerrig. Må man spørge hvad Jeres hus koster? Har du evt. lidt billeder fra området?

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Feb 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Easy Match ApS Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

@OP

 

Held og lykke i det fantastiske land.

 

Hvis nogen tilfældigvis læser denne tråd, som skulle være interesseret i et hus i Pattaya har jeg et til salg.

Skulle det vække nogens interesse så skriv pm.

 

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jimmy Thomsen:

Hej,

Tillykke med beslutningen om at flytte til Thailand. Jeg kunne godt selv tænke mig at tage springet, men må erkende at jeg ikke er helt så modig som dig. Der er jo unægteligt nogle risici forbundet med en sådan beslutning.

Ikke desto mindre er jeg blevet lidt mere nysgerrig. Må man spørge hvad Jeres hus koster? Har du evt. lidt billeder fra området?

Nogle gange, når man skal tage de vigtige beslutninger her i livet, er det en god ide at spørge sig selv "Hvad er det værste der kan ske, hvis ikke det går som forventet" Wink

Ja, hvad er det værste der kan ske? Tjaa... vi kan miste alt hvad vi har, men det er jo "kun" penge. Det er jo ikke noget man dør af og man kan jo altid komme hjem til DK igen, hvis tingene ikke går som forventet og så er man blevet den erfaring rigere. Jeg tror at vi danskere nogle gange har godt af at komme væk fra andedammen og vores sikkerhedsnet herhjemme og virkelig prøve om vi kan skabe vores egen tilværelse uden altid at have det danske sikkerhedsnet under os Smile

Huset løber op i ca. 1 mill Kr. men man kan sagtens få huse til det halve i samme område. Har ikke billeder af området omkring huset, men du kan se huset her: http://www.pattavillage.com/index.php?option=com_content&view=article&id=28

 

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

frands99:

@OP

 

Held og lykke i det fantastiske land.

 

Hvis nogen tilfældigvis læser denne tråd, som skulle være interesseret i et hus i Pattaya har jeg et til salg.

Skulle det vække nogens interesse så skriv pm.

 

Hej frands99
Hvis det var meningen at dit link skulle føre til det hus du vil sælge, så prøv lige at tjecke op på det igen Smile
Jeg kender rent faktisk et par stykker som også overvejer at bosætte sig i dette område, så måske...

 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Jeg er helt enig - vi lever i en verden omgivet af bobbel-plast og skum, her i Danmark. Det er slet ikke utænkeligt at vi springer ud i det en dag. Lige nu er det bare for stor en mundfuld. Men jeg bliver utroligt inspireret, hver gang jeg læser og seje gutter som dig og Rasmus, som tager springet, og køber bolig i udlandet. Respekt herfra :-)

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen, længe siden Smile

Tillykke med beslutningen, så bliver der jo næsten samme tid, at vi flytter derned (januar 2012). Vi er stadig fast besluttet på Koh Chang, men jeg vil helt sikkert besøge dig i Pattaya og opleve den positive del af området.

Jeg glæder mig til at høre om, hvordan det kommer til at gå, og hvilke spændende projekter du får startet op. Held og lykke til dig og familien, jeg håber det bedste for jer Smile

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Kjærgaard:

Hej Jørgen, længe siden Smile

Tillykke med beslutningen, så bliver der jo næsten samme tid, at vi flytter derned (januar 2012). Vi er stadig fast besluttet på Koh Chang, men jeg vil helt sikkert besøge dig i Pattaya og opleve den positive del af området.

Jeg glæder mig til at høre om, hvordan det kommer til at gå, og hvilke spændende projekter du får startet op. Held og lykke til dig og familien, jeg håber det bedste for jer Smile

Tak Dennis og i lige måde! Smile

Vi flytter senest til nytår - måske før. Det afhænger lidt af hvordan og hvor hurtigt vi får afviklet vores ting herhjemme, men en ting er sikkert, vi opholder os ikke en vinter i DK mere Angry

Lad os lige se om vi snart kan mødes til en snak om vores planer...

Dbh fra Jørgen

Side 1 ud af 7 (67 indlæg)