Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket betalingssystem?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

 

Vi er nogle stykker der så småt er i gang med et opstartsprojekt. Vi har dog nogle tekniske spørgsmål ang. et betalingssystem, inden vi kan gå i krig, så jeg tænkte jeg lige ville forhøre mig her.

 

For at forklare det bedst muligt, prøver jeg lige med et tilfældigt scenarie:

Jeg hoster en side for en sælger, der sælger en vare til en kunde. Efter kunden har indtastet betalingsoplysninger og godkendt, sendes en bestilling til sælger og en "betalingsordre" til PBS (NETS). Sælger sender varen og PBS kan nu trække det fulde beløb fra kundens konto. Dette beløb går dog ikke ubeskåret til sælger, da jeg skal have x % af beløbet i salær (efter aftale med sælger).

Mit spørgsmål går derfor på, om der findes en løsning, der "splitter" betalingen, så jeg får mit salær og køber får sit beløb i samme transaktion. Er dette muligt?

Alternativt skal jeg fakturere sælgeren månedtligt, hvilket er en yderst besværlig løsning. En anden løsning er, at jeg modtager beløbet, beholder salæret og videresender resten til sælger. Dette er dog også en uønsket løsning, delvist grundet besvær, men også da jeg ikke vil stå ansvarlig for handlen mellem sælger og køber, hvilket jeg er bange for vil være svært at fraskrive sig, hvis betalingen går til mig.

 

Jeg håber mit spørgsmål er til at forstå og takker på forhånd for jeres hjælp. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

dq:

For at forklare det bedst muligt, prøver jeg lige med et tilfældigt scenarie:

Jeg hoster en side for en sælger, der sælger en vare til en kunde. Efter kunden har indtastet betalingsoplysninger og godkendt, sendes en bestilling til sælger og en "betalingsordre" til PBS (NETS). Sælger sender varen og PBS kan nu trække det fulde beløb fra kundens konto. Dette beløb går dog ikke ubeskåret til sælger, da jeg skal have x % af beløbet i salær (efter aftale med sælger).

Mit spørgsmål går derfor på, om der findes en løsning, der "splitter" betalingen, så jeg får mit salær og køber får sit beløb i samme transaktion. Er dette muligt?

Nej, ikke med Nets som indløser i al fald.

Nets laver kun indløsningsaftaler m. den juridiske sælger af produktet.

Er det derfor din bankkonto som er knyttet til indløsningsaftalen skal du også være sælger af ydelsen (med alt hvad det indbefatter)

vh

thomas jensen, Quickpay

Fra København Ø
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan vi selv kode en betalingsgateway? Vores programmør er super skrap og siger det ikke er et problem, såfremt det er lovligt.

 

Det må da findes en eller anden løsning til vores problem. Der er efterhånden uendeligt mange virksomheder der lever af en andele fra tilbud der fremgår på deres side fra eksterne virksomheder/sælgere.. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

dq:

Kan vi selv kode en betalingsgateway? Vores programmør er super skrap og siger det ikke er et problem, såfremt det er lovligt.

hehe... ja, det kan I da fint. Men det ændrer ikke rigtigt på juraen. Det er ikke PSP'en (betalingsgatewayen) som er jeres problem. Det er indløseren.

Men I kan selvfølgelig også blive indløser nu du siger jeres programmør er rigtig skarp :)

Det fordrer dog nok endnu mere jura og kapital.

dq:

Det må da findes en eller anden løsning til vores problem. Der er efterhånden uendeligt mange virksomheder der lever af en andele fra tilbud der fremgår på deres side fra eksterne virksomheder/sælgere.. 

Den gængse løsning er at hver sælger har sin egen aftale... og at I så fakturerer dem for at skaffe dem salg i butikken.

/tj

 

Fra København Ø
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok det var ikke lige det svar jeg havde håbet på. Hele forretningsmodellen er bygget op om mange små salg og ikke få store. Derfor vil det være et helvede at skulle fakturere en række sælgere for alt deres salg på siden.

 

Men du skal have tak for dit svar! Jeg må dog lige undersøge tingene nærmere inden jeg opgiver, da det er alfa omega for forretningen..

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lyder lidt af et projekt jeg tidligere har lavet. Der kunne man shoppe hos mange og betale en gang. Betalingen blev derefter delt ud til de forskellige modtagere.

I kommer dog ikke uden om at i skal overføre penge til sælgerne men med en velvillig bank er det "blot" at give dem en tekstfil med info om modtagere og beløb.
Fra København Ø
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror ikke det er helt det samme.

 

Jeg prøver lige med endnu et eksempel:

Jeg ejer en side hvor der er x antal sælgere af sportsudstyr. Jeg tager x % salær af alle de varesalg de laver på siden. Antallet af sælgere på siden er svingende, da de kommer og går. Jeg skal have et eller andet betalingssystem der sikrer mig, at jeg automatisk får min lille procentdel af salget hver gang, i stedet for at skulle fakturere dem månedtligt. Altså en sælger får solgt en fodbold til 200kr og jeg har en aftale om at jeg skal have 10 %. Kundens betaling skal derfor splittes, så jeg får 20 kr og sælger 180.. Det burde kunne lade sig gøre..

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

dq:
Tror ikke det er helt det samme.

Det er nøjagtigt det samme. Det jeg lavede var bare forbruger til forbruger med firmaet som mellemled.

dq:
Jeg skal have et eller andet betalingssystem der sikrer mig, at jeg automatisk får min lille procentdel af salget hver gang, i stedet for at skulle fakturere dem månedtligt

Det findes ikke. Du bliver nødt til at lave en kørsel hver måned (eller systemet selv gør det) som viser hvad du skal sende til de enkelte forhandlere.

Denne oversigt kan du så sende til banken der kan overføre pengene automatisk.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)