Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til indberetning af B-indkomst

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har nogle spørgsmål vedrørende B-indkomst.

Jeg har startet mit eget firma op her i Januar 2011, og jeg skal selvfølgelig til at betale skat af det.

Jeg er under 18 og overskudet er ikke så stort endnu at jeg føler jeg kan sige mit fritidsarbejde op, så har stadigvæk min A-indkomst.

Har fået at vide at man selv skal indberette det på SKATs Tast-Selv, men kan ikke finde ud af hvor og hvordan man gør

Mine spørgsmål til jer er så:

Hvor skal jeg indberette mit overskud? og hvordan foregår det?

Er det en gang i måneden det skal indberettes når det er B-indkomst eller er det ligesom ved CVR registreret virksomheder, en gang om året?

Håber der er nogle der kan hjælpe mig, det skal jo være lovligt det man går og laver :)

Mvh

Anders

AB Installation

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Du skal kun indberette én gang om året og således først i næste selvangivelsesperioden (for 2011). Du kan vælge at lave din forskudsopgørelse om og så får du b-skatterater (10x året) men hvis jeg var dig så ville jeg ikke gøre noget på nuværende tidspunkt. Jeg ville derimod vente til årets slutning og så indberette resultatet af din virksomhed. Når det er første år du har virksomhed skal du informere dit lokale skattecenter om at du har startet virksomhed så du kan få åbnet for selvangivelsesrubrikkerne hertil. Du skal også have cvr-nr og registreres for moms når du ved du kommer til at sælge for mere end 50000. Når du ikke ved noget om hvordan det hele kommer til at se ud så er det mit forslag at du gemmer ca. halvdelen af de penge du tjener til skatter foreløbigt.

Hvis du får brug for mere hjælp kan du skrive en privat besked til min bruger. 

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Fra Esbjerg
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej TD

Jeg siger TUSIND tak for svaret, det hjalp meget :D

Mvh

Anders

AB Installation

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Da det er for 2011 skal du først aflevere din selvangivelse den 1. juli 2012. Der er derfor noget tid at løbe på.

For at sikre at du ikke kommer til at betale for meget skat til den tid (fordi du ikke har betalt skat løbende), skal du forskudsopgøre. Det er hvor man går ind og skriver hvad man forventer man tjener for et bestemt år. Når du nu kan se at du vil komme til at tjene mere i 2011 så er det en god idé at forskudsopgøre ihvertfald den indtjening som du allerede har tjent.

prøv at læs lidt om forskudsopgørelse på nettet

Lifaco - personlig rådgiver og revisor for selvstændige og iværksættere

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)