Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Abonnement på magasin uden faktura

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kom svaret fra Egmont, som forventet ikke gav noget nyt svar:

Vi kan desværre ikke give dig noget fakturanummer, da det ikke er en faktura vi fremsender, men et girokort. Da der ikke er nogle regler for at et girokort skal have et fakturafølgenummer eller udspecificeret moms, fremgår dette desværre ikke af girokortet. Men vi kan oplyse at beløbet indeholder moms.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

"Det jo træls" - det bedste udtryk jeg lige kan komme på her fra min pind med udsigt til en støvende såmaskine hængt efter en støjende traktor.

Jeg klipper først lige fra SKATs Momsvejledning: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=96205&vId=203614&i=439#i96205

N.2.3.8 Indbetalingskort - "løbende leverancer"

Indbetalingskort kan i visse tilfælde anses for fakturaer, hvis de indeholder de samme oplysninger, som kræves for en faktura.

Dette gælder fx tilfælde, hvor der ved opkrævning af abonnementsafgift og lign. eller ved opkrævning af leje samlet udsendes et antal indbetalingskort til brug for den senere ratevise indbetaling.

Det er en betingelse, at indbetalingskortene er forsynet med hver sin fakturadato, som kan anvendes ved opgørelse af momstilsvaret. Fakturadatoen skal ligge forud for en forfaldsdato og sidste rettidige indbetalingsdato, se F.1.2.

Det kan vel lakonisk konstateres, at deres antagelser om, hvad et girokort skal indeholde ikke alene er forkerte - det kan også dokumenteres, at de er forkerte.

Vejen videre - tjohh - det er vel et temperamentsspørgsmål om, hvor meget man vil gøre ud af det.

Alt fra at undlade momsfradrag på grund af manglende dokumentation, over at tage momsfradrag til - som yderste konsekvens - at kontakte SKAT og aflevere korrespondancen.

Hvis man vil "fremtvinge" en reaktion fra SKAT så skal det ske ved, at bede SKAT godkende, at man løfter momsen på grundlag af girkortene.

Vh
Lars

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Jeg havde helt klert taget kontakt til SKAT. Det gode svar fra Lars Gosvig giver dig alle argumenterne for, hvorfor du netop ikke bør finde dig i udmeldingen fra Egmont.

 

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå, prøvede at give Lars Gosvig 5 stjerner for hans indlæg, men jeg har åbenbart allerede opbrugt alle mine stjerner for i dag.

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

Nå, prøvede at give Lars Gosvig 5 stjerner for hans indlæg, men jeg har åbenbart allerede opbrugt alle mine stjerner for i dag.

Så må du jo vente til i morgen Wink

mvh
Michael

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael V. Kristensen:

Martin E. Jensen:

Nå, prøvede at give Lars Gosvig 5 stjerner for hans indlæg, men jeg har åbenbart allerede opbrugt alle mine stjerner for i dag.

Så må du jo vente til i morgen Wink

mvh
Michael

Så fik Lars sine 5 stjerner fra mig! Yes

 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)