Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Abonnement på magasin uden faktura

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har netop tegnet abonnement på 2 magasiner hos Egmont, og har i den forbindelse fået 2 girokort. Da abonnementet er til firmabrug vil jeg jo have det bogført, og synes derfor ikke at et girokort burde være nok - jeg havde forventet en faktura, hvor jeg kunne se alle de oplysninger der kræves af en faktura - CVR-nr., fakturanummer, momsbeløb.

Jeg har ringet til deres kundeservice og de bekræftede over for mig at beløbet indeholdt moms, og de fandt CVR-nummeret frem til mig. Jeg har nu oplysningerne men jeg har jo ikke noget på skrift. Er der særlige regler med magasiner for udstedelse af faktura?

Efter jeg talte med kundeservice, skrev jeg til dem, da jeg stadig mente jeg skulle have en faktura, for at kunne trække momsen fra i mit regnskab. De skrev nu tilbage at de udsendte girokort og ikke fakturaer.

Vil det blive accepteret at jeg trække momsen af et beløb jeg blot har på et girokort udstedt af Egmont?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nu også kræve en faktura. Såvidt jeg kan gætte, så skal du vil kunne påvise at der er moms på faktura'en, for at kunne fratrække det?

Står det tydeligt at du betaler det til dansk registreret selskab? :-)

PS: Er lidt nysgerrig om, hvad der er tilladt - håber en regnskabsmand blander sig i debatten? :)

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan som erhvervsdrivende altid kræve at få udstedt en faktura. Det skal de gøre ifølge loven, og kan på ingen måde nægte dig en faktura.

Bed dem om at sende dig en faktura, eller spørg, om de hellere vil tage snakken med SKAT.

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Her er min mailkorrespondance. Jeg sendte mail til Egmont:

Jeg har lige talt med en medarbejder hos jer angående manglende oplysninger på regningen. Jeg fik oplyst jeres CVR-nummer og at der er moms inkluderet i beløbet, men intet af de fremgår af regningen. Jeg mangler også et fakturanummer. Kunne vi ikke bede om en regning der overholder de gældende fakturaregler, så vi ikke skal have problemer med Skat og revisor.

En almindelig faktura skal have følgende indhold:

1. Udstedelsesdato (fakturadato

2. Et fortløbende nummer, der bygger på én eller flere serier, og som identificerer fakturaen (fakturanummer)

3. Sælgerens CVR-nr. (eller SE-nr.).

4. Sælgerens navn og adresse samt købers navn og adresse.

5. Mængden og arten af de leverede varer / omfanget og arten af de leverede ydelser.

6. Den dato, hvor levering af varerne eller ydelserne foretages eller afsluttes, eller hvor afdragsbeløb betales, forudsat en sådan dato er fastsat og er forskellig fra fakturaens udstedelsesdato.

7. Momsgrundlaget, pris pr. enhed uden moms, eventuelle prisnedslag, bonus og rabatter, hvis disse ikke er indregnet i prisen pr. enhed.

8. Gældende momssats.

9. Det momsbeløb, der skal betales.

På forhånd tak.

 

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

De svarede:

Tak for din mail.

Det er ikke en faktura vi sender ud, men et girokort, og der er andre regler for girokort. Derfor er der  heller ikke noget fakturanummer.

Med venlig hilsen

Abonnementsafdelingen

Egmont Magasiner

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil også mene at jeg skulle kunne kræve en faktura, og et girokort skal jo kun bruges hvis der er en faktura der skal betales. Det undre mig bare at en så stor virksomhed ikke udsteder fakturaer, så jeg tænkte på hvad andre gør, da vi jo ikke er det eneste firma der køber magasiner :-)

Vh

Martin Johnsen

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Et girokort har intet at gøre med en kvittering/faktura/regning.

Girokortet er bare en betalingsmetode, på samme måde som bankoverførsel, check, dankort eller lignende.

Skriv til dem igen, og hvis de stadig nægter, så tag fat i SKAT.

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Har haft samme slagsmål med dem. Det kostede dem et par abonnenter, hvilket de sagde at de selvfølgelig beklagede, men deres systemer var som de var. Det kunne ikke ændres.

mvh
Michael

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu skrevet tilbage til Egmont og afventer nu svar:

Et girokort er jo bare en betalingsform for en faktura, og momsbeløbet skal normalt fremgå for at det kan fratrækkes.

Kan du ikke henvise til den regel I mener girokortet går under, eller skal jeg spørge hos Skat?

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)