Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dygtig programmør søges.

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jonas.
Tak for dit indlæg her.
Dejligt at høre at der er andre end jeg selv som ikke kun tænker whats in it for me her og nu men mere langsitet istedet.
Den programmør jeg søger er sikret på kontrakt et fast beløb pr. kunde som vi handler med og har muligheden for en fastansættelse eller videre samarbejde efterfølgende.
Efter analyse er der budgetteret med vi har ca. 4.500 kunder world wide i løbet af det første år da vi opererer i flere lande fra start.
Programmøren modtager et beløb svarende til 2.500 kunder. Jeg kan ikke komme i nærmere dialog her på tåden (resten foregår PB med økonomien) men den er god nok.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

JonasJ:
F.eks.: Jeg kommer med en idé og når den er udført står jeg for salg og marketing. Mens det jeg har behov for er en udvikler, som forventet skal lægge 2 måneder. Vi deler firmaet 50/50 eller hvad det nu er. Det bør da være en gangbar metode?

Hvad skal udvikleren leve af i de 2 måneder? Kommer du og laver mad til ham hver dag? Hvad med hans husleje? Andre udgifter?

Alle har vi udgifter der skal betales og det er kunderne med til. Hvis man ska pille 2 måneder ud så kræver at det man har en beholding af likvide midler som man kan tage af. Ikke alle har det.

Derudover så får mange dygtige programmører masser af brugbare ideer. For mange af dem der andres ideer bare noget der skal laves så de kan få smør på brødet. Man kan ikke komme og forvente at en anden programmør vil have samme interesse i dit projekt - naturligvis laver han sit arbejde godt nok, men så er det også videre til næste kunde.

Hvis man virkelig vil have en god programmør med så kan man komme med et tilbud som f.eks. lyder:

- Programmøren ejer alt ret til koden i det første år. Dvs. bliver projektet ikke til noget efter det er kodet, så er det programmøren der står som ejer.

- Der skal aftales et min. beløb efter 1 år som skal udbetales til programmøren

- Der skal aftales hvor meget der skal lægges i projektet af salg og marketing (timer og penge).

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels.
Vi har allerede været i dialog tidligere ,-)
Så du kender til udregningen og økonomien i det for programmøren.

Ja 2 måneder er meget og betragter det egentligt som "fritid" op med ærmerne...
Den økonomiske gevinst er der jo bare ikke i starten.
Så ser det som en investering i arbejdstid fra programmørens side.
Sådan er det at være iværksætter.
Jeg har selv arbejdet 2 år gratis på projektet og andre har også brugt mange timer i det her. Forstår ikke helt det der med husleje og mad på bordet.
Siger ikke du ikke kan have andre indtægter men kræver bare angagement og tiden til at involvere sig i et projekt som dette.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Ronni Larsen:
Ja 2 måneder er meget og betragter det egentligt som "fritid" op med ærmerne...

Når du skriver 2 mdr i sin fritid, hvor mange timer er dette så regnet på? Hvis du forventer at finde en som kan bruge 6-8 timer af sin fritid i 2 mdr, må vi håbe han er alene og ikke har børn ;)

/allan

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Ronni,

Jeg svarede også i din anden tråd om teknologivalg, og vil da lige følge lidt op her.

Der kommer dagligt nye indlæg på amino, hvor folk "uden tekniske evner" vil have folk "med tekniske evner" til at udvikle et produkt, som de efterfølgende kan markedsføre.

Problematikken for udvikleren er, som flere nu har påpeget, at udvikleren sidder med hele risikoen. Hvis produktet ikke bliver til noget, er det udvikleren som har mistet X måneders løn, og som derefter må ud og knokle røven ud af bukserne for at betale regningerne.

Hvis du selv tror på projektet, må du altså også løbe en risiko. Især hvis ikke du har en track-record der viser, at det du rører ved bliver til guld. (det ved jeg absolut intet om, om du har)

Så skal du bruge en udvikler i to måneder, så host op med de 100k det koster - og aftal en fast pris med ham, således at hvis det skulle tage mere end to måneder (jeg har svært ved at tage en deadline på 2 mdr. seriøst, når man ikke kender teknologien, der skal arbejdes med), så er det programmørens ansvar at få det gjort færdigt.

Hvis programmøren skal udføre en "ide" uden løn, så skal du i hvert fald forklare meget mere detaljeret, end det er i tråden ind til videre, hvorfor vedkommende skal nøjes med en andel af ejerskabet i et projekt, i stedet for at tage en af sine egne ideer og sidde med 100%.

Venlig Hilsen

Allan

 

 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Må lige komme med en indskydelse..

Hvis manden ønskede at tilbyde 100 K for en programmør havde han jo gjort det.

Han søger en ildsjæl / en iværksætter - som dette her forum indeholder tusinder af.

Man kan jo nemt finde en programmør der sidder som en robot, det svære er at finde en der har lysten til at drive det til noget stort!

Hvis jeg kunne programmere havde jeg helt sikkert hørt mere om dit projekt.

Til jer andre - Gode råd mv. om hvad han bør osv. behøver i nok ikke skrive herinde. Manden efterspørger noget specifikt, og det ligger der jo højst sandsynligt tanke bag.

Trådstarter: Håber du finder den rette herinde,  jeg tror der sidder mange kvalificerede folk, der er sultne efter den gode idé

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor er jeg dog uenig med Jer, når I påstår, at det kun er programmøren der udfører arbejdet. Det er lidt sørgeligt med udviklere der tror, at tingene sælger sig selv. Eller at tekniske personer har forudsætningerne for at vide hvad markedet efterspørger.

Det er sørgeligt. Et godt team består af en udvikler, en kommerciel person og en praktisk person. At påstå at udvikleren laver det hele er altså lidt tåbeligt.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

JonasJ:
Det er sørgeligt. Et godt team består af en udvikler, en kommerciel person og en praktisk person. At påstå at udvikleren laver det hele er altså lidt tåbeligt.

En ting man kan sige er, hvis ikke udvikleren er der ja så giver det hele vel sig selv, det sammen kan man så sige selvom udvikleren er der og der ikke er en markedsførings person ja så bliver det måske ikke solgt i samme omfang. Jeg kan dog konkludere ingen udvikler ingen produkt ;)

Men du har ret i det samlet set er et godt team som opnår de bedste resultater.

/allan

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jonas,

Hvis mit indlæg er et af dem, som du tolker som, at der ikke er brug for andet end en udvikler i sådan et team - så er det i hvert fald ikke hensigten.

Det er klart, at der også er brug for andre kvaliteter for at et større projekt når i mål, og derfor henviser jeg også til, at hvis der er en tilstrækkelig track record på vedkommende, kan det da ikke udelukkes, at en udvikler vil tage risikoen i starten.

For at vende situationen med risiko om, sådan at det er den kommercielle person, der tager hele risikoen, kunne du så forestille dig, at en sælger vil tage en udviklers nyudviklede produkt og sælge det og udelukkende få betaling per salg? Og altså ikke bruge timer på noget som helst andet..

Jeg har svært ved at se det ske, men det kan være at jeg bare er gammeldags og gerne vil have risikodeling undervejs i et projekt, og i øvrigt kende forudsætningerne bedst muligt.

Hvis indlægget havde heddet "større typo3 hjemmeside ønskes udviklet, priside: 100k + 30% ejerskab" så var der nok kommet en del seriøse henvendelser.

Mit indlæg var kun ment som en hjælp til at få Ronni til at vælge en tilgang til at finde en samarbejdspartner, sådan at han kan komme videre med sit projekt.

Venlig Hilsen

Allan

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:
Søger bare en ildsjæl og ja er nok mere ovre i at søge en sulten og mere ILDSJÆL end tilbagelænet programmør som har ordrebogen fyldt.

Hej Ronni,

Jeg kan godt forstå hvis folk bliver forvirrede, det er meget uklart om du søger en partner eller en ansat.

Dine indvendinger omkring engagement osv. er helt i orden hvis du søger en partner, du vil dele projektet, risikoen og evt. indtjening med. Men i det oprindelige indlæg taler du altså om en god aflønning og muligheden for fastansættelse.

Du kan ikke forvente at der er nogen der vil give dig to måneders gratis arbejde, for at du kan vurdere om det er den "rigtige person" som så muligvis kan få fast ansættelse.

Det er muligt det ikke er det du mener, men det er altså det du skriver.

Så ud af busken, søger du en partner eller en medarbejder?

Stor hilsen
/Brian 

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)