Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken programmering er bedst?

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:

Men er der ikke stor forskel i brugeroplevelsen backend i de forskellige CMS systemer?
Nogle er vel mere overskuelige og ligetil end andre?
Eller er det nogenlunde det samme

Jo du kan tro at der er stor forskel. Nogen af dem behøver man noget intro til før man bare sådan springer ud i det, andre er lidt mere intuitive. Drupal fx var før i tiden ret så nørdet og ikke helt så intuitivt, det har de dog rettet lidt op på i version 7, men der er stadig en del ting hvor man tænker, ok, hvorfor hedder det det, og hvor gør man det henne osv. og jeg er ikke nybegynder i Drupal systemet :)

Men min anbefaling er at du prøver dem af og ser om du kan finde ud af at bruge standardinstalationerne af de forskellige systemer. er de ikke helt nemme at komme igang med bare sådan, ja så er de heller ikke helt så intuitive som de kunne være, og du vil derfor højest sandsynligt også opleve problemer med dem som i sidste ende skal bruge det.

Alternativt, skal du til at lave en form for manual til systemet, hvilket rigtig mange som bruger open source løsninger til deres kunder også gør ret tit.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er vant til at bruge Typo3 , men har hørt wordpress og jomla ikke er lige så overskuelige (selvfølgelig kan alt tilvænnes).
men er det bare en skrøne eller handler det bare om vane?

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronni,

Jeg har sat løsninger op for kunder i både typo3 og wordpress.

Overskueligheden i de to, afhænger klart af, hvad det er du skal bruge siden til. Min umiddelbare fornemmelse er dog, at i de fleste situationer, vil wordpress være det lettest anvendelige.

En anden parameter du bør overveje, hvis prisen er en faktor, er at wordpress udviklere koster mindre i timen end typoscript udviklere, fordi der er mange flere af dem, og der findes flere standardmoduler til diverse funktioner til wordpress. Typo3 har sit eget sprog, typoscript, som har en syntax, der skal forstås af udvikleren.

For en php udvikler uden erfaring med systemerne vil jeg også vurdere, at det er væsentligt hurtigere at forstå WP. Det betyder noget for din afhængighed af leverandøren.

I stedet for at fokusere så meget på backend system, vil jeg anbefale dig, at du bruger tiden på at få defineret meget præcist, hvad din hjemmeside skal gøre for dine brugere, og få konceptet skåret ind til benet, så der ikke er støj fra funktioner på siden, som dybest set ikke er nødvendige. Det er meget fint med nyhedsbrev, kalender, slagtilbud, popup reklamer og jeg skal gi dig skal jeg... Hvis formålet er at servere noget indhold, så keep it simple.

Hvis du finder en levandør, som du føler dig tryg ved, så lad vedkommende stå for systemvalg til at udføre de funktioner, du får fundet frem til.

Jeg har skrevet lidt om processen på http://kravspecifikation.com - måske det kan hjælpe dig videre. Hvis du ikke står med et konkret behov, og kun spørger af teknisk interesse, så kan jeg anbefale http://cmsmatrix.org, hvor du kan sammenligne funktionaliteten i forskellige systemer.

Venlig Hilsen

Allan

 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan

Tak for infoen. Jeg vil tjekke siderne ud.

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)