Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken programmering er bedst?

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

gnowak:
Selvfølgelig afhænger det af afsenderen, men jeg synes det mangler lidt uddybning, hvis man mener, at Drupal er dårligt programmeret?
Der er ingen grund til at uddybe det, først og fremmest fordi det i en helt normal test viser at det er 10 gange så langsomt som min CMS løsning, det er ikke rigtig noget du kan modsige, for det er det. Også selvom det skal klare eksakt samme opgave hos slutbrugeren.

Men i forhold til denne test:

gnowak:

Så kan min løsning serverer 36 sider i sekundet under punktet "NO Cache" og under punktet "Cache" kan min løsning serverer 785 sider i sekundet. testen er også lavet med AB test og eksakt de samme indstillinger for AB  testen.

Selvfølgelig er det ikke helt samme setup, da det du henviser til er en gammel test. og min server jo er en anden. Men set i forhold til at den test du henviser til er en standard installation, med meget få data, og ja stort set ingen funktioner. og min test køre på en kundecase, ja så vil jeg mene at min løsning performer en helt del bedre end drupal.

Yderligere hvis jeg tester den mængde tid som drupal skal bruge på at renderer siden, skal Drupal 6 bruge ca 950ms på den maskine jeg nu testede det på i sin tid, til sammenligning skal min løsning bruge 88ms.

Jeg har testet det hele ud fra en kundecase som skulle bruge nogle bestemte funktioner og muligheder. og ikke mindst i forhold til at drupal skulle have metadata, title osv som gør drupal mere søgemaskinevenligt. Og det samme (dog en del ekstra på SEO delen) i min løsning da det jo er indbygget.

Det viser mig at Drupal er dårligt kodet og at den ikke er helt så optimal i koden som den kunne være. 

Og det er et af de punkter jeg kigger meget på.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

@KTJ-Media har du prøvet fået en uvildig 3. part til at lave en test?

 

Men ja, performance og funktionalitet hænger ofte sammen. Drupal er bygget som et generisk system, som kan mange ting, som ikke alle har behov for. Det vil i de fleste tilfælde ikke performe lige så godt, som et skræddersyet system. Der er dog mange måder hvorpå man kan tweake en Drupal installation.

En side i ren php uden bagvedliggende DB, performer også hurtigere end din DB-baserede CMS.. og derfor kan jeg sige at dit system er .... programmeret - eller hva?

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

gnowak:
@KTJ-Media har du prøvet fået en uvildig 3. part til at lave en test?
Ja det har jeg da, der er flere der har testet mit system, og som også har testet diverse open source løsninger. Men det er jo egentlig også lige meget hvem der tester det, tallene lyver ikke.

gnowak:
Men ja, performance og funktionalitet hænger ofte sammen. Drupal er bygget som et generisk system, som kan mange ting, som ikke alle har behov for. Det vil i de fleste tilfælde ikke performe lige så godt, som et skræddersyet system. Der er dog mange måder hvorpå man kan tweake en Drupal installation.
Nu er min løsning ikke helt og fuldt ud skrædersyet, der er et godt og solidt grundsystem med rigtig mange funktioner indbygget, det der så er skræddersyet er modulerne og de ekstrafunktioner som kunden vil have. Til sammenligning er drupal i grunden også et grundsystem, hvor man bliver nød til at installerer nogle moduler for at få den funktionalitet som man behøver, fx meta, title osv er jo ikke indbygget i Drupal.

Jeg og mine samarbejdspartnere har endnu ikke lavet en drupal instalation hvor man ikke har behøvet at installerer op til flere moduler.

gnowak:
En side i ren php uden bagvedliggende DB, performer også hurtigere end din DB-baserede CMS.. og derfor kan jeg sige at dit system er .... programmeret - eller hva?
forstår ikke helt hvad du hentyder til her? en side i ren HTML og med filnavnet html/htm performer bedre end en ren PHP side, ved ikke helt hvor du vil hen?

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja i ren html er endnu hurtigere, men jeg antager, at du har bagvedliggende database (DB) i dit CMS.

 

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

gnowak:
Ja i ren html er endnu hurtigere, men jeg antager, at du har bagvedliggende database (DB) i dit CMS.
ja det har jeg, og det har drupal, joomla og div andre CMS løsninger jo også, så jeg ved stadig ikke helt hvor det er du vil hen med det du skriver? Jeg sammenligner jo ikke en løsning med database, med en løsning uden database, det er og bliver jo lidt unfair.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Men du sammenligner et system, som du har lavet med et et system som er bygget til  at integrere flere tusinde moduler.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

gnowak:

Hvis du er en ung knægt på 16 som går på handelsgymnasiet, så synes du sikkert at Microsoft Sharepoint er fantastisk. Det er dog ikke et CMS.

Et nemt CMS.. der har jeg hørt mange sige Wordpress, selvom nogle ikke mener det er et CMS ;-)

VH. GrN.dk

Hvorfor mener du at Sharepoint ikke er et CMS? Sharepoint findes i flere versioner og det er da også mest kendt for at levere fx dokumenthåndtering og andre liste-relaterede løsninger, men hvis det ikke også har en egentlig CMS-del bliver jeg da lige pludselig i tvivl om hvad det så er jeg har lavet i mine to seneste Sharepoint-projekter og hvad det er der gør kunderne i stand til at opdatere deres side gennem Sharepoint-administrationen...

Når det så er sagt vil jeg som allerede skrevet her sige, at dét bedste hverken sprog eller system findes - det er en opvejning af behov i forhold til hvert enkelt system og går man til en PHP udvikler og spørger vil der jo aldrig blive foreslået en ASP.NET-løsning (og omvendt) så man skal selvfølgelig også forholde sig kritisk til kilden.

Jeg er selv .NET-mand og vil derfor foreslå noget inden for mit kendskabsområde - nemlig Umbraco (hvilket dog kodemæssigt er lidt en rodebutik formentlig indtil version 5 kommer) samt Composite. Men de forslag er selvfølgelig sagt uden kendskab til formålet.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

gnowak:

Men du sammenligner et system, som du har lavet med et et system som er bygget til  at integrere flere tusinde moduler.

VH. GrN.dk

ja? mine løsninger kan jo eksakt det samme som en Drupal løsning, det kommer jo an på hvad det er kunden efterspørger. og hvis det kræver flere tusinde moduler, ja så kræver det flere 1000 moduler, men det er stadig ens for begge systemer. forskellen er bare at jeg bygger de moduler til min løsning mens der er mange udviklere som bygger moduler til Drupal.

Som sagt er det testet på en kundecase, hvilket vil sige at de to løsninger, min og Drupal, havde eksakt de samme funktioner. nemlig det kunden efterspurgte. Den eneste forskel var at min løsning havde flere funktioner i forhold til SEO.

Så jeg kan stadig ikke se hvor du vil hen med det der, testen er helt som den skal være, og så kan du komme med nok så mange ting om at drupal er bygget på den måde fordi det skal kunne klare en helt masse moduler og hvad du nu ellers vil sige, men faktum er stadig at min løsning i sidste ende er hurtigere til at håndtere eksakt den samme opgave.

Nu har vi vidst også brugt vores kvote for det at stjæle en tråd.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

@keysersoze : Jeg mener, at Sharepoint har en del, hvor man laver rene html-sider uden databasetilknytning.. eller måske er det et andet system jeg tænker på.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Randers
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Umbraco er et dansk open-source CMS hvis popularitet stiger hele tiden.

Det er .net baseret og så findes der et super godt community omkring det, som gør at du næsten altid kan få hjælp..

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)