Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken programmering er bedst?

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer og dygtige programmører.

Jeg står og skal have udviklet et stort website med hovedsite og backend styret brugeradgang.
Dertil skal det være muligt at clone (dublere) website til partnere mange gange (stadigvæk inkl. backend brugeradgang). Backend brugerniveau skal være let og forståeligt.

Er Typo3 bedst eller hvilken programmering skal man vælge?
Nogen som har nogle gode råd? erfaringer?

Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du ikke få et nogenlunde fornuftigt svar på, der er uendelige diskussioner og meninger på det spørgsmål. Typo 3 er et CMS skrevet i PHP (altså kodet i PHP)

 Lige for jeg har forstået det korrekt, spørger du hvilken CMS-løsning du skal gå efter (wordpress, drupal, magnento etc etc..) ? eller selve sproget det er kodet i.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Har kendskab til Typo3 men vil høre om der er nogen som kender til andre CMS systemer og kodning som er bedre?

Mener både kodning og CMS.

Websiten skal baseres på et CMS system men være sikker i kodning osv...
Evt. mulighed for at kunne kommunikere med apps på sigt. (ved dog ikke om sådan noget opdatering sker via website eller et helt andet program ,-)) Det er jeg ikke så klog på.
Men der skal bare være mulighed for at kunne udvide med det på et tidspunkt.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 06:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke muligt at sige hvilket der er bedst, men det er altid godt at få anbefalinger. Men dit valg af system afhænger meget af hvem der skal arbejde med det.

Selv bruger jeg Umbraco som er et dansk Open Source system som er baseret på Microsoft's .NET teknologi. Systemet er nemt at udvide med nye funktioner og der er reelt ingen grænser for hvad det kan.

Jeg sidder med 3 kundeprojekter i det og har selv et par liggende så når året er gået har jeg nok lavet en 5 løsninger i det. Som standardinstallation kan man komme forholdsvis langt i det.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer i grunden an på hvad det er du efterspørger helt eksakt. og samtidig kommer det også an på den server du vælger at køre systemet på, for nogle open source CMS løsninger kræver langt mere power end andre.

Jeg ville dog ikke vælge systemer som Drupal eller WP, da især Drupal er ret dårligt programmeret, selvom nogle drupal entusiaster vil mene noget andet. Men Drupal er stadig omkring 10 gange så langsomt som fx min CMS løsning, også selvom den skal løse eksakt samme opgave, og dermed kræver den også lidt mere af den server som det kører på.

Men men, hvis du fortæller lidt om hvad systemet skal kunne andet end at det skal kunne kopieres (hvilket både open source og kommercielle løsninger nok kan) så vil du kunne få en langt bedre vejledning, da alt andet vil være lidt et skud i tågen.

Jeg er selv PHP mand, og mener at PHP kan eksakt de samme ting som .Net, kender dog ikke så meget til .NET at jeg kan sige hvilket et af sprogene som er bedst. Ikke andet end ovenstående. Jeg selv har i de 15 år jeg har programmeret hjemmesider ikke mødt noget som ikke har kunne lade sig gøre i PHP.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
Jeg selv har i de 15 år jeg har programmeret hjemmesider ikke mødt noget som ikke har kunne lade sig gøre i PHP

Lige præcis. Man skal ikke lægge sig fast på et sprog i starten (med mindre at man har årsager til det) men lade det være op til udviklerne.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig afhænger det af afsenderen, men jeg synes det mangler lidt uddybning, hvis man mener, at Drupal er dårligt programmeret?

 

Se eksempelvis: http://buytaert.net/drupal-vs-joomla-performance

og http://www.headlinercreative.com/blog/tevi-hirschhorn/why-drupal-7-will-kick-wordpress-butt

og http://cms-software-review.toptenreviews.com/

 

og http://webdevnews.net/2008/09/the-top-10-open-source-content-management-systems/

 

Eller spørg samtlige topvirksomehder som bruger Drupal: http://drupaldanmark.dk/showcase

 

Muhaha, den onde Drupal-elsker...

VH. GrN.dk - lavet i Drupal.

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange svar og ny viden.

Hvilket CMS system synes i er mest brugervenligt?
Det mest simple for en person som ikke har forstand på web.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er en ung knægt på 16 som går på handelsgymnasiet, så synes du sikkert at Microsoft Sharepoint er fantastisk. Det er dog ikke et CMS.

Et nemt CMS.. der har jeg hørt mange sige Wordpress, selvom nogle ikke mener det er et CMS ;-)

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:

Hvilket CMS system synes i er mest brugervenligt?
Det mest simple for en person som ikke har forstand på web.

En mappe med trin for trin når der skal laves arbejde. Det kommer meget an på hvad personen skal gøre.

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)