Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomla tanker

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminos

 

Er i min spæde opstart med joomla og har nogle spørgsmål omkring webshop/templates/Host

 

1. Har downloadet flere forskelllige templates for at afprøve dem i min demo joomla. Problemet er at jeg ikke kan overføre dem til demoen. Er der en løsning på dette ? havde ingen problemer med at overføre virtuemart til demoen.

 

2.  efter at have brugt en del timer med demoen, kom jeg i tvivl om jeg kan overføre det hele til min rigtge side ?

 

3,  Sidst men ikke mindst. Har fulgt med i del debatter omkring forskellige hosts og vil gerne have en dansk host,  men hvilken er bedst til en nystartet webshop med ca 300-500 produkter ? jeg vil gerne have en rimelig hastighed på min side.

 

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

ad 1) Virtuemart er en ny komponent derfor optræder den automatisk efter installation.

Ny template skal vælges som default efter upload - se screenshot herunder

2) Akeebaa backup + kickstart utility  kan bruges til at kopiere joomla site, bemærk at der er manuel steps for virtuemart bagefter - læs dokumentationen !

http://www.akeebabackup.com/

 

3) Personlig mener jeg ikke dansk host er så afgørende som at få aktiveret de rigtige optimerings options for website, optimere produktbilledernes størrelse, osv.

Så jeg vil kigge efter  options som fastcgi, XCache og hvad der nu ellers er af muligheder

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svarene Kim. Jeg vidste godt det med at stille template til default. Mit problem efter at have downloadet den valgte template til min computer er at når jeg så vil overføre det til min online joomla demo siger den ukendt filtype ? virtuemart havde en zip fil som jeg kunne overføre, men alle de templates jeg har forsøgt mig med er der ingen zip filer med.

 

Tak for alle de gode råd. Helt sikkert noget at arbejde videre med.

 

Fra St julians, Malta
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

hvor henter du dine templates fra?

Fra St julians, Malta
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

og husker du at se om det er til 1.5 eller 1.6? du kan ikke bruge 1.5 temp til 1.6 og omvendt.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

fuelmann:
1. Har downloadet flere forskelllige templates for at afprøve dem i min demo joomla. Problemet er at jeg ikke kan overføre dem til demoen. Er der en løsning på dette ? havde ingen problemer med at overføre virtuemart til demoen.


Virtuemart er en komponent og dem kan man stort set altid uploade direkte gennem udvidelser > installer. Det er dog ikke tilfældet med templates. Du skal uploade dem gennem din FTP-klient til din templates mappe.


// Peter

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Uddybning af ovenstående svar fra Peter

Hvis du får svaret ugyldig format ved upload af en extension/template er der normalt to muligheder

  1. Zip-filen skal unzippes og inden i er der en anden zip fil, typisk sammen med anden dokumention, hvor zip-filen uploades via udvidelser > installer
  2. Zip-filen skal unzippes og indhold skal via FTP placeres i det rigtige folder, for templates overraskende nok i template folderen Stick out tongue

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

skulle lige google en ftp klient, peter kan du anbefale en, eller er det bare at finde en tilfældig erude ?

 

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

fuelmann:
skulle lige google en ftp klient, peter kan du anbefale en, eller er det bare at finde en tilfældig erude ?


Jeg bruger selv Filezilla: http://filezilla-project.org/ - Det er ganske gratis :)


// Peter

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

har hentet en template fra phoca som jeg syntes kunne være interasant at bruge.

 

http://www.phoca.cz/templatedemo/index.php?template=phoca_suoraan&vmcchk=1&option=com_virtuemart&Itemid=1

 

har dog forsøgt med flere forskellige.

 

Tak for svarene, fedt når man derefter kan komme videre

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)