Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ubetalt regning

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svarene. Jeg har nu fundet ud af, at det er den rigtige adresse de har oplyst, og sagen bliver nu sendt til et af de incassofirmaer hvor betalingen er incassogebyret. Så må vi se hvad der sker - tak for alle jeres gode råd ihvertfald - og man lærer jo lidt hver gang ;-)

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger Danske Inkasso til mine skyldnere.

Det koster et årligt beløb på ca. 2.000kr. og så kan du sende alle de sager igennem dem, du måtte have.

Det er rigtig nemt at bruge. Du skal selv gå ind på deres side, og indtaste alle oplysninger, hvorefter de sender rykkere og inkasso til din kunde.

Når pengene kommer, får du en mail eller opkald.

Jeg har lige fået 4.800kr. ind, som de har hjulpet med :-D

Go påske Cool

Mvh

Michael Haahr

Fra Århus
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

OK tak - men hvis jeg skal give 2000 kr for det, har jeg allerede mistet beløbet, som netop var på 2000... men det er måske nok bare sådan det må være så.

Tak for det ihvertfald.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et sidste pip, til dem der har fulgt med. Jeg har nu sendt et rykkerbrev både pr. post og mail, og det lykkedes at få svar fra dem. Sørme om ikke der også er gået penge ind på kontoen i dag, de har godtnok ikke betalt rykkergebyret, men nu orker jeg ikke at gøre mere ved det - er bare glad for at have fået mine penge.

Tak for jeres mange gode svar og råd, jeg er blevet en hel del klogere på den slags sager her, så lidt godt kom der også ud af det. God påske Big Smile

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Gitte Hansen:

Lige et sidste pip, til dem der har fulgt med. Jeg har nu sendt et rykkerbrev både pr. post og mail, og det lykkedes at få svar fra dem. Sørme om ikke der også er gået penge ind på kontoen i dag, de har godtnok ikke betalt rykkergebyret, men nu orker jeg ikke at gøre mere ved det - er bare glad for at have fået mine penge.

Tak for jeres mange gode svar og råd, jeg er blevet en hel del klogere på den slags sager her, så lidt godt kom der også ud af det. God påske Big Smile

Tillykke med det flotte resultat. Gør-det-selv-inkasso er faktisk ikke så svært, som mange forestiller sig. Og ofte er gør-det-selv-inkasso faktisk mere effektivt end at sende sagen ud af huset.

Hvis du får mod på at kradse rykkergebyret hjem, bare sådan af princip, kan du (forudsat at du ikke forventer indsigelser mod dit rykkergebyr) bruge den forenklede inkassoprocedure, som jeg har skrevet et blogindlæg om i 2009.

 

 

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Gitte Hansen:

OK tak - men hvis jeg skal give 2000 kr for det, har jeg allerede mistet beløbet, som netop var på 2000... men det er måske nok bare sådan det må være så.

Tak for det ihvertfald.

 

Hej...

Du har jo ikke betalt 2000 for at få dine egne 2000 kradset ind -du har betalt for at bruge dem i et år fremadrettet på de ting der måtte komme.

Jeg vil dog anbefale et hvilket som helst andet firma end lige netop dem der nævnes her -men der vil altid være forskellige meninger.  Får man sine penge hentet hjem er firmaet godt, gør man ikke er de dårlige.. uden at se på hvorfor sagen er endt som den er...  De har ikke kørt nogen sager for mig, skal jeg skynde mig at sige (fordi den sag jeg har og havde da jeg skulle vælge, er jeg ikke sikker på at de ville være såååå interesserede i at hjælpe med)

Jeg har ringet rundt på vegne af mere end et inkassofirma -jeg er mødebooker. Så den vej igennem har jeg hørt mange sjove historier... Ikke mindst om sælgerne der lover langt mere end de kan indenfor lovens rammer osv. Så se dig for.

Og så skal du vide at nogen samarbejder med Debitorregistret og andre med RKI, det er IKKE det samme. 

Fordelen ved at have et inkassofirma er muligheden for at få at vide om din kunde er registreret inden samarbejdets start. Og netop derfor nævner jeg at der er 2 registre... Jeg har nemlig selv en dårlig betaler der rendt fri i deb.reg. men da jeg efetrfølgende fik ham tjekket gemmen en sød telesælger fra experian kunne hun da lige oplyse 4 anmærkninger på selvsamme person. hm....  Så ved jeg ikke helt hvor meget det er værd selvom sælgerne sidder og siger det er næsten det samme... (og det har jeg også selv gjort ud fra de oplysninger jeg havde fået Angry)  

Hvis det kan forventes at de ikke vil betale er inkassofirmaer spild af tid og penge -de kan ikke gøre noget, og sender dig videre til en advokat, som du også skal betale for.

 

 

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)