Den påstand vil jeg nu gerne se dokumenteret!
Mvh Ravn |
Hej Gitte
Har du prøvet at ringe til dem i stedet for bare at sende en rykker ?
Det er noget jeg personligt har haft god erfaring med :) held og lykke :)
Hej Gitte Har du prøvet at ringe til dem i stedet for bare at sende en rykker ? Det er noget jeg personligt har haft god erfaring med :) held og lykke :) |
Brug en af de advokater/inkassobureauer der bruger denne ordning, så du ikke risikerer en kæmperegning, hvis kunden ikke betaler. mvh |
Jeg er bange for, at jeg godt kan skyde en hvid pil efter mine penge. Kort fortalt om sagen, så henvendte kunden sig til mig via mail (en hotmail) og fortalte at de var fire privatpersoner, som var ved at starte et firma op og skulle bruge et lille oplæg på logo og website. Kommunikationen foregik på mail, og da jeg havde lavet oplæget fik jeg deres firmanavn og adresse til fakturering. Som bekendt har de aldrig betalt regningen eller reageret på de sidste mails. Jeg har nu googlet firmanavnet og det findes ikke på den adresse - heller ikke navnet på hende kunden. Jeg har derfor nu mistanke til, at både firmanavn og adresse er opdigtet og navnet fra hotmailen er sansynligvis også et dæknavn. Jeg er rystet over, at folk kan finde på at snyde andre på den måde, heldigvis har jeg ikke brugt mange timer på sagen og det er et mindre beløb, men fremover skal jeg sørme godtnok tjekke hvilke folk jeg arbejder for, inden jeg siger ja til en opgave. Jeg håber selvfølgelig stadig, at jeg tager fejl og at de bare har "glemt" at betale, men jeg har en meget dårlig fornemmelse med det hele og er som sagt bange for, at jeg er blevet snydt...
|
Hvis de ikke er momsregistreret er det ikke sikkert du lige kan finde dem. Men hvad skulle de bruge hjemmesiden til, hvis det ikke var til deres nye firma? Er siden ikke uploadet? mvh |
Nej, det var et oplæg til grafikken til hjemmesiden jeg lavede. Derefter skal den jo så først programmeres (med webshop mm) så der ville gå noget tid, inden den blev uploaded. Det hele var så nyt, at de ikke engang var sikre på firmanavn osv endnu, så derfor er de nok heller ikke blevet momsregistreret endnu. Tror derfor det bliver meget svært at opsnuse dem. |
Hej Gitte Læg mærke til, hvad der skulle få alarmklokkerne til at ringe hos dig, og udnyt det næste gang, du får en tilsvarende kunde. Efter at jeg selv har mistet penge nogle gange - bl.a. i en sag, der minder meget om din - har jeg tegnet en risikoprofil med forskellige parametre. Når en ny kunde matcher risikoprofilen, skal han enten forudbetale eller der laves en tidlig milepæl, hvor der skal betales, før jeg går videre med opgaven (ved større opgaver). En profil på baggrund af din beskrivelse kunne være: Eneste kontaktform = mail. mvh Hans |
Hej Hans Tak - ja tro mig, det vil jeg også gøre fremover. Nu sender jeg sagen til en advokat, så håber jeg, at de har held til at kræve beløbet ind. Selvom det er træls at bruge så meget krudt på så lille en sag, så synes jeg af princip ikke, at nogen skal slippe afsted med den slags. Mvh Gitte |
Hej Gitte Hvis du ikke har en fysisk adresse på den, som har henvendt sig, nytter det ikke noget at sende sagen til advokat - det er kun ekstra omkostninger til dig selv. mvh Hans |
Enig. mvh |