Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ubetalt regning

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hej

Jeg er freelance grafiker, og har for første gang oplevet, at en kunde ikke har betalt sin regning. Jeg sendte en rykker på e-mail i går, men vil nu høre jer, hvad man gør, hvis kunden ikke betaler? (Jeg har lidt en dårlig fornemmelse omkring dem). Det drejer sig om 2500 kr. Kan man overhovedet stille noget op, når det ikke er en stor regning det drejer sig om?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det er beløb i den størrelsesorden, så har jeg god erfaring med at minde kunden om det skyldige beløb et par gange om ugen (i hvert fald så længe kunden er tavs omkring det). 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Start med at sende rykkeren pr. post.

Fra Odense
Tilmeldt 21. Mar 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis sagen skal følges yderligere til dørs, så er en kvittering for modtagelse også rar at have. Der er mange forbehold og bortforklaringer omkring email.

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Gitte,

Du kan med den lette adgang til fogedretten sende den videre til fogedretten for 500 kr. mener jeg og få en udenomrettlig indrivelse.

Husk du skal have sendt minimum en rykker og et betalingspåkrav med 10 dages frist hvor du skriver sagens sendes til retten og det vil påføre yderligere omkostninger etc.

Men ring til dem engang om ugen og bliv ved med at rykke, husk at lægge 100 kr på i rykkergebyr hvergang du sender ham en rykker og renter hvis der står noget om det i din ordre bekræftelse...

Eventuelt kan du når du kommer så langt, og ikke forventer at skulle handle med kunden igen, få en advokat til at føre den, der findes rigtig mange no cure-no pay inkasso advokater, men husk de vil kun tage den hvis der ikke er tvist på sagen.

Hvor lang tid er han over betalings frist og hvor lang frist har du?

Vi oplever hvor jeg arbejder ofte at det tager ca. 30 til 40 dage før en regning betales selv om der er 8 dages frist...

M

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gitte Hansen:

Hej hej

Jeg er freelance grafiker, og har for første gang oplevet, at en kunde ikke har betalt sin regning. Jeg sendte en rykker på e-mail i går, men vil nu høre jer, hvad man gør, hvis kunden ikke betaler? (Jeg har lidt en dårlig fornemmelse omkring dem). Det drejer sig om 2500 kr. Kan man overhovedet stille noget op, når det ikke er en stor regning det drejer sig om?

Læs her, der finder du en fremgangsmåde

http://www.amino.dk/blogs/jura/archive/2009/05/21/Inkasso-inddrivelse-inkassator-advokat-inkassoadvokat-inkassobureau-kreditor-kreditorer-debitor-debitorer-juridisk-r_E500_dgivning-Ulrik-Guldb_E600_j.aspx

Køb ren argan olie her

Fra Århus
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres fine svar. Jeg fik svar fra dem for 10 dage siden, at det var en fejl at regningen ikke var betalt, men at de ville overføre pengene snarest. Men de har stadig ikke betalt... Jeg må gå videre med rykkergebyrer nu. Tak igen. Mvh Gitte

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

de fleste advokater anbefaler at man afskriver tilgodehavender på under 3.000

simpelthen fordi man som kreditor må afholde flere omkostninger til inddrivelse af sådanne "småbeløb" end man får hjem.

sørgeligt, men sandt

så folk kan jo betale hvis det lige passer dem - eller lade være, - velvidende at det ikke kan svare sig at inddrive småbeløb.

 

jeg synes det havde været smart hvis den der havde skylden for at det skulle komme så langt med inkasso, fogedret m.v. - betaler gildet - men næh nej

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, også skal man jo vurdere om det er okay at lade folk slipper for at betale, eller man vil holde i sin ret til at få betaling for ens arbejde.

Jeg er ikke i tvivl og ville selv smide dem videre til inkasso.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig Koluda byg.

Jeg har også en advokat der sender incassoskrivelsen ud for mig, mod at hans betaling er incassogebyret. Det hjælper når det kommer fra en advokat.

Så afsted med den - uanset beløb - det er sku ikke noget tagselvbord.

 

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)