Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor kan Google ikke finde vores nye webshop.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Rasmussen:

Jeg kan oplyse at eftersom webshoppen er under udvikling har der været blokeret for Google i robots.txt indtil i fredags, hvor der er åbnet op for indeksering. Så mon ikke bare Google skal have lidt tid.

Tjo, måske - men du kunne også hjælp Google lidt...

Prøv først den her: Social bookmarks

Derefter følger du dine placeringer på dine søgeord med det her værktøj: SEO Tool

Dernæst kan du intensivere arbejdet lidt med den her: Linkbuilding

Jeg har skrevet omkring 25 artikler som udgangspunkt, men for at få virkelig gode resultater skal du i dit tilfælde nok nærmere op på 150-250 (alt efter hvilket ord du går efter).

Men gør det i et besindigt tempo - dit site er trods alt ny, måske du skulle starte ud med lidt authority building (har desværre ikke haft tid til at skrive en artikel om det endnu). 

God fornøjelse

 

/Lars

 

Fra København
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Lars Hædersdal:

Din robots.txt fil ser helt fin ud så det er ikke den der skaber problemet. Du kan evt. lige gøre Google opmærksom på siden her

http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl

Vil du løfte sløret for dine erfaringer med at bruge "Add URL" funktionen hos Google?

Jeg er klar over at "Add URL" funktionen hos Google ikke gør andet end at tilføje websitet til crawler køen og det i sig selv er slet ikke er nogen garanti for at sitet bliver indekseret. Jeg kan dog ikke se at det skulle skade at bruge 10 sekunder på "Add URL" funktionen, også selv om Google sagtens selv kan finde siden, hvis robots.txt , .htaccess eller reverse proxy ellers er sat rigtig op.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Hædersdal:
Jeg er klar over at "Add URL" funktionen hos Google ikke gør andet end at tilføje websitet til crawler køen og det i sig selv er slet ikke er nogen garanti for at sitet bliver indekseret. Jeg kan dog ikke se at det skulle skade at bruge 10 sekunder på "Add URL" funktionen, også selv om Google sagtens selv kan finde siden, hvis robots.txt , .htaccess eller reverse proxy ellers er sat rigtig op.

Det er cool nok - det er efterhånden også ved at være over et år siden, jeg sidst deltog i forsøg med den funktion. Og dengang kunne vi påvise en markant forsinkelse i crawl, hvis vi tilføjede sites til "Add URL".

Jeg er nok bare en gammel "forsigtig-Per", der hælder til at organiske links er hurtigere og mere effektive. Og jeg er faktisk så forsigtig, at jeg fortsat direkte fraråder brugen af funktionen. Better safe than sorry.

Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 09
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Har du noget bud på hvorfor Google evt. fungerer således, at det kan skade ens placering / optagelse at anvende funktionen?

 

/Anders

Specialforhandler af førsteklasses italiensk vin.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 05:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Sangiovese:

Hej Thomas,

Har du noget bud på hvorfor Google evt. fungerer således, at det kan skade ens placering / optagelse at anvende funktionen?

 

/Anders

Det, vi oplevede dengang, var, at sites tilmeldt tilsyneladende røg ind i en kø, og derfor blev senere crawlet trods efterfølgende linbuilding end sites, der IKKE blev tilmeldt.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 05:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Jeg synes, du skal fjerne denne linje i din robots.txt:

Disallow: /index.php/

Det er fint, at du ikke vil have din index.php til at "svare" med den fulde URL, men det fikses ikke med robots.txt - det gøres i .htaccess filen i stedet.

Google kender din forside - men deres "indeksering" af den ligner, at de har læst din robots.txt og vurderet, at de ikke må indeksere indholdet. Har du tidligere haft en fuldstændig blokering indsat i robots.txt?

Hej Thomas,

Har du mod på at uddybe formålet med at skjule index.php? Og hvordan man gør det, hvis det har relevans i forhold til DC. Kan forstå det skal ordnes i .htaccess filen, men har du et bud på en konkret kodestump?

På forhånd tak!

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BZR:
Har du mod på at uddybe formålet med at skjule index.php? Og hvordan man gør det, hvis det har relevans i forhold til DC. Kan forstå det skal ordnes i .htaccess filen, men har du et bud på en konkret kodestump?

Ja da. Rigtig mange sites forside svarer både med domæne.dk og domæne.dk/index.etellerandet, og hvis der linkes til /index.xxx, har vi duplicate content. Derfor er en rewrite egentlig et must.

Jeg har det på www.concept-i.dk, og der må du gerne se, hvad der er i .htaccess - husk nu at ændre til dit eget domæne, inden du bruger den ;-)

 

RewriteCond %{query_string} .
RewriteRule (.*) http://www.concept-i.dk/$1? [R=301,L]
RewriteCond %{THE_REQUEST} ^[A-Z]{3,9}\ /([^/]+/)*index\.html\ HTTP/
RewriteRule ^(([^/]+/)*)index\.html$ http://www.concept-i.dk/$1 [R=301,L]
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^concept-i.dk
RewriteRule (.*) http://www.concept-i.dk/$1 [R=301,L]
RewriteCond %{THE_REQUEST} /?c=10
RewriteRule ^/?$ /? [R=301,L]

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det, Thomas - det virker nu :-)

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 813
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor gammel er siden og hvor har du links hend?.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)