Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg behøver vel ikke momsregistrere mig i mit tilfælde....?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ligger inde med en virksomhedsplan. Jeg vil utroligt gerne drive virksomhed som sidebeskæftigelse til min uddannelse. Jeg tror man kalder det "Hobby-virksomhed".

Jeg regner aldeles ikke med at få en omsætning på over 50.000, da jeg stille og roligt vil have virksomheden som en lærerig produktudviklingsbeskæftigelse.

 

Behøver jeg da i mit tilfælde at momsregistrerer mig?

Hvis ikke, hvad skal jeg da gøre?

 

Simon

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej så længe du ikke omsætter for over 50.000,- om året så er det ikke noget krav at du registreres. Der er dog visse fordele ved det, f.eks at kunne trække moms'en fra de ting man køber til virksomheden. 

 

Hvis du ikke lader dig registrere, påfører du blot den indtægt du har fra dit hobby firma, som b indtægt på din selvangivelse. 

 

Du skal dog stadig holde et simpelt regnskab over dine udgifter og indtægter. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Momsregistrering er kun påkrævet hvis du forventer/overskrider maks beløbet på 50.000 kr.

Det eneste du gør er bare at sende en faktura, med det total beløb (moms, kan du kun beregne når du er momsregistreret).

Dog har det også sine fordele at blive momsregistreret. Du kan fx købe computer, telefon osv til dit firma, uden at skulle betale skat af det (Dog er der multimediebeskatningen, hvis du benytter det privat). Og du endvidere også trække momsen fra dine indkøb/investeringer, hvis du vælger at blive momsregisteret.

Håber det gav mening :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, det er svært at få klar besked. Det er mit indtryk, at man IKKE behøver registere sig (hvis man overholder kriterierne), men nogle siger, at man er tvunget til det. Jeg talte med en revisor for nyligt, og hun sagde, at man IKKE er. Jeg er glad for, at I bekræfter det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Poul Madsen:

Jeg synes, det er svært at få klar besked. Det er mit indtryk, at man IKKE behøver registere sig (hvis man overholder kriterierne), men nogle siger, at man er tvunget til det. Jeg talte med en revisor for nyligt, og hun sagde, at man IKKE er. Jeg er glad for, at I bekræfter det.

Det har du aldrig været tvunget til. Hvis du er i tvivl om sådanne ting, bør du ringe til skat, søge på startvækst.dk eller spørge dit lokale væksthus for at få klar besked :) 

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 06:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Men står der ikke i kravene til faktura-udformning, at der skal SE.nr./cvr-nummer på?

Hvis ikke man er momsregistreret, hvad skriver man så på ? :)

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 07:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

Dog har det også sine fordele at blive momsregistreret. Du kan fx købe computer, telefon osv til dit firma, uden at skulle betale skat af det

Mig bekendt, så kan du også det, hvis du driver "firma", men ik er momsregistreret... Det hele modregnes i dit overskud...

Du kan dog ik trække momsen fra, ligesom at du ik kan opkræve den...

Men en af de kræve regnskabsfolk, kan vel bekræfte eller afkræfte ovenstående...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :

klp29:

Hvis ikke man er momsregistreret, hvad skriver man så på ? :)

CPR nummer ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 07:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

CPR nummer ;D

Med alle cifre? Jeg synes ellers vi normalt hører, at man IKKE bør skrive sit CPR-nummer på dokumenter, der ligger frit tilgængeligt rundt omkring, da man kan misbruge dem ?

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 07:17
Hvor mange stjerner giver du? :

klp29:

Med alle cifre? Jeg synes ellers vi normalt hører, at man IKKE bør skrive sit CPR-nummer på dokumenter, der ligger frit tilgængeligt rundt omkring, da man kan misbruge dem ?

Godt spørgsmål, men det vil jeg mene... Ellers kan man vel ik verificere personen 100%?

Men det er jo bare endnu en grund til, at man bør blive momsregistreret...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)