Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CTR på organisk søgning, hvad er godt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kigget lidt på min CTR, på den organiske søgning.

Og resultatet er mildest talt lidt forbløffende.

Når resultatet ligger på 1. pladsen (organisk, lige under Adwords) ligger CTR på 12 - 16% lidt forskelligt fra søgeord til søgeord.

Herefter halveres CTR for hvert trin ned af placeringen:

2. pladsen 6-7%

3. pladsen 3-4%

for at jævnes lidt ud på de sekundære placeringer længere nede igen.

 

For det første troede jeg at CTR, ville være meget højere, på plac. 1,2 og 3 og jeg ville også forvente at CTR, var omtrent ens for de 3 placeringer, fordi jeg forventer at brugerne sammenligner produkter fra forskellige webshops - men det kan jeg så udlede at det kun er omtrent ½-delen der gør.

Er en CTR på 12-16% virkelig godt nok, når man ligger som nr. 1 ?

Hvad ligger din CTR på, på de forskellige placeringer, det vil jeg gerne sammenligne med,

inden jeg begiver mig ud i at eksperimentere med andre meta descriptions.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo altid arbejde med en bedre titel og beskrivelse. Det er meget normalt at det første resultat har samme CTR som 2 og 3 tilsammen. 4-10 er langt lavere og ingen gider tælle på side 2.

Jeg har AdWords søgeord med CTR på 60-70 (resultater fra i går med over 10 søgninger), så er der ikke meget tilbage til konkurrenterne og de organiske resultater. Forskellen på 1,2 og 3 organisk har også meget at gøre med antallet af annoncer ovenfor.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

det lyder umiddelbart lidt lavt, fx min side om cms system som er nr. 2 i google, ligger ctr'en på omkring 30% sidst jeg kiggede i statistikken.

Men det kommer nok meget an på typen af søgeordet og hvad der er af annoncer osv. Det bedste er vel at forsøge at kigge lidt nærmere på om det "fanger" så man får lyst til at klikke ind på din side, og så lave justeringer og efterfølgende måle om der er forskel i CTR'en.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er altså lidt overraskende i min optik, men jeg må jo have et andet søgemønster end folk flest, når jeg gennemsøger Google for resultater (altså ikke mine egne, men når jeg er på jagt efter noget)

Hvordan konverterer dine kliks så?

60-70% er jo vildt sejt, men kan jo også blive dyrt, hvis det bare er bouncing traffic.

 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

J. Deleuran:

Hvordan konverterer dine kliks så?

60-70% er jo vildt sejt, men kan jo også blive dyrt, hvis det bare er bouncing traffic.

Jeg har også AdWords placeringer i bunden på konkurrenceprægede søgeord, med CTR på omkring 1% og hvor konverteringen er mindst lige så god. På de ord kan det ikke betale sig at ligge i top 3, da der er 5-6 teleselskaber, som er ligeglade med røde tal på bundlinjen.

Jeg rydder jævnligt ud i de søgeord der ikke konverterer, ligesom jeg hele tiden tilføjer nye.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)