Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Koster det linkjuice?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos.

Min webmaster har tilføjet et link til deres hjemmeside, i bunden af alle mine sider.

Jeg vil gerne vide om det ikke koster mig linkjuice, at jeg smider et link til ham, fra alle mine sider?

Hvordan kan jeg linke til ham, uden det koster mig linkjuice?

Mvh

Michael Haahr

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal ikke kunne sige om det koster linkjuice, at have et link til ham i bunden af siden.

Men hvis du tilføjer:

rel="nofollow"

Fortæller du søgemaskinerne at de ikke skal følge linket, og så skulle det ikke betyde noget.

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Skovlund:

Jeg skal ikke kunne sige om det koster linkjuice, at have et link til ham i bunden af siden.

Men hvis du tilføjer:

rel="nofollow"

Fortæller du søgemaskinerne at de ikke skal følge linket, og så skulle det ikke betyde noget.

Det er ikke helt rigtigt. Selvom han sætter nofollow på linket, vil det stadig udvande hans egne andre links, forskellen er bare at der ikke vil blive sendt værdi videre til det pågældende link.

Med den mængde links du har, vil jeg dog ikke mene at det gør nogen mærkbar forskel. Men medmindre du har en aftale om at de må reklamere gratis på din side, så kan du vel i bund og grund bede dem om at fjerne linket, hvis du ikke bryder dig om det :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa Michael

Kommer jo helt an på hvad du har aftalt med firmaet, og er dette aftalen kan du jo ikke gøre så meget ved det.

Personligt mener jeg det er ok at et webdesign firma laver en reklame og backlink til deres eget firma, fra din forside. Men fra alle dine sider, vil jeg nok sige, at så må du begynde at få nogle fordele ud af dette. Men husk nu, betaler han dig for linkene skal disse være nofollow link.

At linke til et seriøst firma, koster dig ikke linkjuice og vil ikke trække dig ned i søgemaskinerne.

 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

TheisM:

Skovlund:

Jeg skal ikke kunne sige om det koster linkjuice, at have et link til ham i bunden af siden.

Men hvis du tilføjer:

rel="nofollow"

Fortæller du søgemaskinerne at de ikke skal følge linket, og så skulle det ikke betyde noget.

Det er ikke helt rigtigt. Selvom han sætter nofollow på linket, vil det stadig udvande hans egne andre links, forskellen er bare at der ikke vil blive sendt værdi videre til det pågældende link.

Okay, man lærer også noget nyt hver dag :)

Jeg troede at søgemaskinerne så helt bort fra links der indeholder nofollow. Men det andet giver også meget god mening.

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Leif Andersen:

hejsa Michael

Kommer jo helt an på hvad du har aftalt med firmaet, og er dette aftalen kan du jo ikke gøre så meget ved det.

Personligt mener jeg det er ok at et webdesign firma laver en reklame og backlink til deres eget firma, fra din forside. Men fra alle dine sider, vil jeg nok sige, at så må du begynde at få nogle fordele ud af dette. Men husk nu, betaler han dig for linkene skal disse være nofollow link.

At linke til et seriøst firma, koster dig ikke linkjuice og vil ikke trække dig ned i søgemaskinerne.

 

 

Sådan som jeg har forstået det, så er det okay at linke til en side, som omhandler det samme som min egen. Men her er jo tale om en side, som ikke har noget at gøre med de ting jeg selv sælger, så derfor har det jo ikke nogen værdi.

Jeg ved godt at links til min maling leverandør er godt, men er i tvivl om dem til min webmaster.

Mvh

Michael Haahr

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Skovlund:

Okay, man lærer også noget nyt hver dag :)

Jeg troede at søgemaskinerne så helt bort fra links der indeholder nofollow. Men det andet giver også meget god mening.

Det gør man nemmelig :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Haahr:

Jeg ved godt at links til min maling leverandør er godt, men er i tvivl om dem til min webmaster.

 

Hej Michael

Når firmaet har lavet design og CMS til din webside - er linket fra dig yderst relevant for firmaet - det er jo netop det firmaet laver.

F.eks vil et link fra firmaet hvor han bruger din webside som reference på hans arbejde, også være yderst relevant for dig, da du jo netop har fået designet en rigtig god webside af firmaet.

Så du kan sagtens linke til andre relevante firmaer end dine leverandører uden det skader din hjemmeside. Men den der får mest ud af du linker til dit webfirma, er selvfølgelig webfirmaet. Også derfor jeg skrev, at vil han linke fra alle dine sider, så syntes jeg du også skal have lidt ud af det, det kan jo være nogle gratis tilretninger. Men som sagt kommer det jo meget an på den aftale du har med webfirmaet.

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Hvis du ønsker at henvise til ham uden at miste "linkjuice" skal du gøre det via Javascript, du skal udskifte følgende kode:

<div class="ivaldicms-footer clear" style="margin-top: 5px; font-size: .6em; text-align: center;"><a href="http://www.ivaldi.dk/28/CMS_Webshop" target="_blank" title="Webshop- og CMS-løsning udviklet af Ivaldi - www.ivaldi.dk">Webshop- og CMS-løsning udviklet af Ivaldi - www.ivaldi.dk</a></div>

Med:

<div onclick="window.open("http://www.ivaldi.dk/28/CMS_Webshop","_blank" ); return false;"

class="ivaldicms-footer clear" style="margin-top: 5px; font-size: .6em; text-align: center;

color: #9B2E21; text-decoration: none;">

Webshop- og CMS-løsning udviklet af Ivaldi - www.ivaldi.dk</div>

 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

hej Michael,

For det første lyder det ikke som noget i har aftalt, at han kan have sit link der. Og så er det bare dårlig stil.

For det andet er det ikke relevant for dine brugere at se et link til et webbureau på din hjemmeside, og derfor er det også dårligt i Google sammenhæng, lige meget hvordan du end vender og drejer det.

Fjern det link, og tjek om han har lagt andre skjulte links rundt omkring. Og så lad vær med at brug ham igen, hvis han laver ting i ikke har aftalt.

Min mening

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)