Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil duplicate kontent forværre min ranking?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en bekendt som har en artikel som vedkommende gerne vil have jeg sætter ind på min side, han har dog selv en (meget) gammel hjemmeside med artiklen på som han gerne vil beholde.

Jeg ved at det så vil være duplicate content, hvilket jeg ikke har noget imod med mindre det vil forværre min nuværende page rank?

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 165
Fra  http://kjmedia.dk/ Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du taler om 2 forskellige ting her. PR og ranking. De 2 ting har intet med hinanden at gøre.

Det vil umiddelbart ikke forværre din ranking, den enkelte side vil bare ikke kunne ranke på noget. Om det berøre din PR, behøver du ikke tænke over, da den ikke rigtigt bruges til andet end at indikere hvor mange backlinks du har - og har altså ikke noget med dine placeringer i søgemaskinerne at gøre.

Kom til tops i Google med effektiv søgemaskineoptimering fra KJMedia.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Dofs:
Jeg ved at det så vil være duplicate content, hvilket jeg ikke har noget imod med mindre det vil forværre min nuværende page rank?
en enkelt artikel vil ikke forværre din nuværende placering, men det vil dog skabe Duplicate Content, hvilket nok også vil gøre at den alligevel bliver frasorteret hos Google. Men du skal og din bekendte skal dog også overveje at der er en lille risiko for at det er original artiklen som bliver frasorteret på Google, og det vil jo så skade din bekendte.

Hvis det er fordi du gerne vil give noget værdi til de brugere du har, så kan du evt gøre det at du ikke lader google indekserer siden med en noindex robots metatag. så har brugerne stadig artiklen som de kan læse og der bliver ikke skabt Duplicate Content.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var evt. en god idé med noindex tag, da jeg gerne have mere indhold og samtidig promovere hans arbejde.Eneste ulempe er selvfølgelig at artiklen ikke vil fremkomme på google, men det bliver nok alligevel løsningen.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Dofs:

Det var evt. en god idé med noindex tag, da jeg gerne have mere indhold og samtidig promovere hans arbejde.Eneste ulempe er selvfølgelig at artiklen ikke vil fremkomme på google, men det bliver nok alligevel løsningen.

Ja altså med risiko for at originalen eller din udgave alligevel bliver frasorteret på Google, er det bedre at gøre forarbejdet og sørge for at Google ikke indekserer siden. Så er der ingen risiko og du giver dine bruger lidt mere.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 165
Fra  http://kjmedia.dk/ Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fint nok at bruge noindex-tags, men det giver dig bare ikke noget reelt indhold set med søgemaskinernes øjne, hvis du bruger det i for mange indlæg. Så bliver der ikke rigtigt noget du kan ranke på og dermed give dig flere besøgende Smile Men i et enkelt indlæg eller 2, så er det ikke noget problem.

Kom til tops i Google med effektiv søgemaskineoptimering fra KJMedia.dk

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du mener at duplicate content ikke vil skade sitet, men bare ikke give nogen videre værdi i forhold til søgemaskinerne, så kan jeg ikke se at jeg behøver at bruge NoIndex - eller har jeg misforstået det?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Jørgensen:
Det er fint nok at bruge noindex-tags, men det giver dig bare ikke noget reelt indhold set med søgemaskinernes øjne, hvis du bruger det i for mange indlæg. Så bliver der ikke rigtigt noget du kan ranke på og dermed give dig flere besøgende Smile Men i et enkelt indlæg eller 2, så er det ikke noget problem.
Det giver ham jo heller ikke nogen værdi i søgemaskinernes øjne at have en duplikat på hans hjemmeside og i værste fald kan han skade den bekendte. Så noindex, follow er helt klart den bedste metode.

Helt rigtigt det er bedre at han sel vskriver noget unikt indhold som han ikke bliver nød til at bruge noindex på, men det er nu engang ikke det spørgsmålet går på.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 165
Fra  http://kjmedia.dk/ Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Dublicate content kan sagtens skade dine placeringer, hvis man har for meget af det. Men nu spurgte du om problemstillingen med et enkelt indlæg, hvilket jeg svarede på.

Kom til tops i Google med effektiv søgemaskineoptimering fra KJMedia.dk

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 165
Fra  http://kjmedia.dk/ Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Kim Jørgensen:
Det er fint nok at bruge noindex-tags, men det giver dig bare ikke noget reelt indhold set med søgemaskinernes øjne, hvis du bruger det i for mange indlæg. Så bliver der ikke rigtigt noget du kan ranke på og dermed give dig flere besøgende Smile Men i et enkelt indlæg eller 2, så er det ikke noget problem.
Det giver ham jo heller ikke nogen værdi i søgemaskinernes øjne at have en duplikat på hans hjemmeside og i værste fald kan han skade den bekendte. Så noindex, follow er helt klart den bedste metode.

Helt rigtigt det er bedre at han sel vskriver noget unikt indhold som han ikke bliver nød til at bruge noindex på, men det er nu engang ikke det spørgsmålet går på.

MVH Kim

Det er vi skam helt enige i, det var blot en tilføjelse, så han har så mange informationer som han kan bruge til at trække sin beslutning udfra Smile

Kom til tops i Google med effektiv søgemaskineoptimering fra KJMedia.dk

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)