Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne navne som linker videre

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 7
Fra  nicetimes.dk Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg er i fuld gang med at lave en webshop og tænker meget på SEO. I den forbindelse har jeg tænkt at købe nogle flere domæne navne som bare linker viderer til min shop.

Mit spørgsmål lyder som følgende:

Hvis man søger på google efter eks: peak performens, der siger google at der er 33100 søgninger på det om mdr.

Hvis jeg så går ind og køber eks: Peak-performens-outlet.dk siger den der er 1600 søgninger på peak performens outlet.

MEN går google ind og kigger på at jeg for eksempel har domænet Peak-performens-outlet.dk og har peak persormens som folk søger efter i domæne navnet? Altså er det noget der kan betale sig at gøre og giver det noget?

Håber i kan hjælpe.

Mvh

Karsten

Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 252
Fra  Lashes.dk - Alt indenfor øjenvipper Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger lige med her :)

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 02:07
Hvor mange stjerner giver du? :

den korrekte stavemåde er performance

det ved jeg ikke om du er klar over?

redirect-domæner (301) er der ikke "meget" seo-værdi i - hvis overhovedet noget.

så skal du køre det som dit aktive domæne, med indhold på.

så vil der være seo-værdi i din opsætning som du har beskrevet.

den bedste title til din hjemmeside skal så være:

peak performance ...... et eller andet med

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Lars Tyndskids Marker
Tilmeldt 13. Mar 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 04:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

J. Deleuran:

den korrekte stavemåde er performance

det ved jeg ikke om du er klar over?

redirect-domæner (301) er der ikke "meget" seo-værdi i - hvis overhovedet noget.

så skal du køre det som dit aktive domæne, med indhold på.

så vil der være seo-værdi i din opsætning som du har beskrevet.

den bedste title til din hjemmeside skal så være:

peak performance ...... et eller andet med

Tro mig, det er han ikke :-) Her på Amino staver de fleste som de har lyst til (læs:evner), haha! Og du skal absolut ikke lære dem at stave. Det ønsker de absolut IKKE!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:55
Hvor mange stjerner giver du? :

What? hvor kom det ind henne? Men men Det iorden Danny det er tidligt om morgenen / Sent om aftenen, så du er tilgivet ..

Til trådstarter.
-edit- jeg er virkelig træt, misforstod dit indlæg, troede du spurgte om det var lovligt. :D

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 165
Fra  http://kjmedia.dk/ Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du bare køber en masse domæner uden at ligge noget indhold på, men bare laver en 301-redirect til det rigtige domæne, så vil du intet få ud af det SEO-mæssigt. Det eneste det gør er at hvis der er nogen som skriver domæne-adressen i browseren, så vil de blive ført over på din webshop. Og så forhindre det dine konkurenter i at købe domænerne.

Men hvis du kun tænker på SEO, så har det absolut ingen effekt.

Kom til tops i Google med effektiv søgemaskineoptimering fra KJMedia.dk

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener det hedder et URL link og det er et trick jeg er stødt på før. Har dog ikke selv erfaring med det og ved heller ikke, hvordan google reagere på det.

Men jeg har erfaring med, hvordan man selv reagere på at blive ført videre. Derfor er det meget relevant, at de domænenavne der bruges, stemmer overens med det man bliver ført videre til. Oplevelsen skal være, at man ikke bliver ført "bag lyset", men at domænenavnet stemmer overens til den forventning man har, når man når siden.

Har selv oplevet, at have undervisningssites, hvor mange havde linket til mig, bl.a. offentlige myndighedder. Da jeg afviklede domænet/virksomhedden gik der 3 dage og domænet blev solgt igen til et tysk bodel. Her blev så lavet et url-link til bodellets eget website. Det gav mig lidt ekstra arbejde, idet jeg måtte kontakte samtlige, der havde linket til mig og oplyse, at de nu var linket til et bodel i Tyskland. Skype-Giggle

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Du mener bordel, ikk?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jov, jeg mener bordel. (Er ordblind). Kunne også have skrevet horehus. :-)

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten:

Hej Alle

Jeg er i fuld gang med at lave en webshop og tænker meget på SEO. I den forbindelse har jeg tænkt at købe nogle flere domæne navne som bare linker viderer til min shop.

Mit spørgsmål lyder som følgende:

Hvis man søger på google efter eks: peak performens, der siger google at der er 33100 søgninger på det om mdr.

Hvis jeg så går ind og køber eks: Peak-performens-outlet.dk siger den der er 1600 søgninger på peak performens outlet.

MEN går google ind og kigger på at jeg for eksempel har domænet Peak-performens-outlet.dk og har peak persormens som folk søger efter i domæne navnet? Altså er det noget der kan betale sig at gøre og giver det noget?

Håber i kan hjælpe.

Mvh

Karsten

Det vil ikke give dig nogen SEO værdi at du bare køber domænerne og redirecter domænerne. Du kan evt gøre det at du først skaber noget af værdi på domænerne, og derefter når der er skabt noget værdi, redirecter til hoveddomænet. Men det betyder jo så at du skal linkbuilde, skabe kvalitetsindhold osv på domænet før du redirecter. Det kan give noget ekstra værdi til hoveddomænet når først det er gjort.

Men det er dog klart bedre at du skaber den værdi på hoveddomænet og bare køber domænerne for at få dem væk fra markedet, så en evt konkurrent ikke få fat i samme tanke.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)