Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsafslutning -Åben Kasse

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der kan henvise til det juridiske grundlag eller mangel på samme for brugen af åben kasse i forbindelse med årafslutning

Sv H

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ikke forstået.....hvad forstår du under "åben kasse"?

 

MvH

Peter

Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

At man betaler udestående regninger efter status (31. 12) f.eks frem til 31. januar og så ikke optager dem som gæld ultimo.

Status på kassekreditten vil i status ikke svare til årsopgørelsen fra banken, men årsopgørelsens  minus de betalte regninger der var udestående ved afslutning.

mvh

Sv H

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Konsekvensen er jo, at du ikke har et retvisende regnskab. Hvilke konsekvenser det får for dig, kommer jo lidt an på din situation f.eks. hvis du har optaget gæld og fremviser et forkert regnskab til banken - vil de nok begynde at kigge meget mistroisk på de oplysninger du giver dem fremover.

Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes heller ikke om fremgangsmåden, men jeg har et udestående med en registreret revisor som i et opstillet og underskrevet regnskab anvender den fremgangsmåde og fastholder retten til det.

Desværre har revisoren frabedt sig at jeg henvender mig, så jeg har ikke derfra kunne få et juridisk grundlag for fremgangsmåden.

 

Sv H

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jepsen:

og fremviser et forkert regnskab til banken - vil de nok begynde at kigge meget mistroisk på de oplysninger du giver dem fremover.

Rigtig god formulering, Jesper.

Desværre er der jævnligt nogle der tror at det ikke har konsekvenser, hvis de, f.eks. overfor banken, har forsøgt at komme igennem med ting på baggrund af forkerte (sminkede) oplysninger, uanset om det har været med overlæg eller ej. Sådan noget bliver ikke bare lige glemt, og gør ofte et fremtidigt samarbejde yderst besværligt.

mvh
Michael

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Sv H:

Jeg synes heller ikke om fremgangsmåden, men jeg har et udestående med en registreret revisor som i et opstillet og underskrevet regnskab anvender den fremgangsmåde og fastholder retten til det.

Desværre har revisoren frabedt sig at jeg henvender mig, så jeg har ikke derfra kunne få et juridisk grundlag for fremgangsmåden.

 

Sv H

Det lyder ikke just som godt arbejde, men hvis du har fået udført revision/gennemgang af dit regnskab, så har din revisor jo skrevet under på at han står inde for at tallene er korrekte. Hvor store beløb snakker vi om? Der KAN være tale om, at revisoren har vurderet at det ligger under væsentlighedsniveauet i forbindelse med revision/gennemgang.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det strider mod alle gængse regnskabsprincipper/bogføringsloven mv.

Hvis det virkelig er noget i det..ville jeg gå videre med sagen.

MvH

Peter

 

Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Tak for svaret.

Jeg overvejer i øjeblikket en anke over revisoren da det blot er et af flere problemer med regnskabet - til en anke ville jeg gerne kunne henvise til nogle konkrete vejledninger og love men har ikke kunne finde noget direkte.

 

mvh

Sv

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Sv H:

 til en anke ville jeg gerne kunne henvise til nogle konkrete vejledninger og love men har ikke kunne finde noget direkte.  

Hvis det er et selskab kan du jo bruge regnskabslovens § 4 stk. 2 der siger, at årsregnskabet skal give et retvisende billede.

mvh
Michael

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)