Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det ulovligt at skrive negativt om et firma?

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

Er det ikke en lovgivning mest for forbrugerne , dem der køber en vare ,nu har trådstarter ikke skrevet helt hvad det om , men skal tænke også på injuri og straffeloven , som ham ovenover skriver

For mig at se er trådstarter erhvervsdrivende, hvadenten han har cvr.nr. eller ej. Han tilbyder SEO tekster til virksomheder og en dermed en pengeydelse. Han formidler også i sin signatur andre erhvervslignende tiltag, hvor jeg betragter ham som hørende under markedsføringsloven.

Generelle regler om adfærd på markedet

Vildledende og utilbørlig markedsføring

§ 3. Erhvervsdrivende må ikke anvende vildledende eller urigtige angivelser eller udelade væsentlige informationer, såfremt dette er egnet til mærkbart at forvride forbrugernes eller andre erhvervsdrivendes økonomiske adfærd på markedet.

Stk. 2. Markedsføring som i sit indhold, sin form eller den anvendte fremgangsmåde er vildledende, aggressiv eller udsætter forbrugerne eller erhvervsdrivende for en utilbørlig påvirkning, og som er egnet til mærkbart at forvride disses økonomiske adfærd, er ikke tilladt.

Køb ren argan olie her

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

WinkWinkWink JA JA Lagersalg og andet "godtfolk"

Iflg. markedsføringloven må man ikke det og det, men hvad med sanktionerne/konsekvenserne ?- Straffemulighederne.

Lagersalg du må også have fat i straffeloven § 267, der bl.a.  taler om  bagvaskelse (og ikke "kun" for æreskrænkelse.

Så frem med paragrafferne igen !!!

På CBS for "hundrede" år og kilo siden hørte vi som studerende altid meget om "erhvervslivets jura", herunder markedsføringsloven. Men der er også mange andre love der "griber" ind.

Og når chefen M.T. beklager sin nød er det nok næppe markedsføringsloven men netop §267 han bliver truet med. Og på samme måde www.trustpilot.dk

Ib Abildgaard

Råd & Mal

 P.S. Prøver lige og "pudse" en jurist på "sagen/tråden". Ser lige hvad stjerner det giver

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lagersalg123 - JEN:

Mikael christiansen:

Er det ikke en lovgivning mest for forbrugerne , dem der køber en vare ,nu har trådstarter ikke skrevet helt hvad det om , men skal tænke også på injuri og straffeloven , som ham ovenover skriver

 

For mig at se er trådstarter erhvervsdrivende, hvadenten han har cvr.nr. eller ej. Han tilbyder SEO tekster til virksomheder og en dermed en pengeydelse. Han formidler også i sin signatur andre erhvervslignende tiltag, hvor jeg betragter ham som hørende under markedsføringsloven.

Generelle regler om adfærd på markedet

Vildledende og utilbørlig markedsføring

§ 3. Erhvervsdrivende må ikke anvende vildledende eller urigtige angivelser eller udelade væsentlige informationer, såfremt dette er egnet til mærkbart at forvride forbrugernes eller andre erhvervsdrivendes økonomiske adfærd på markedet.

Stk. 2. Markedsføring som i sit indhold, sin form eller den anvendte fremgangsmåde er vildledende, aggressiv eller udsætter forbrugerne eller erhvervsdrivende for en utilbørlig påvirkning, og som er egnet til mærkbart at forvride disses økonomiske adfærd, er ikke tilladt.

vis trådstarter har købt en vare og markedsføringloven ikke overholdt i webshoppen korrekt , vis bare er sur over der, leveres en dårlige service er markedsføring loven normalt overholdt

Har han dårlige erfaring med f.eks.  webmaster og er det hans udsag imod webmaster og kan blive injuri under straffeloven , hvordan det tolkes hvad der er lovet

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

 

WinkWinkWink JA JA Lagersalg og andet "godtfolk"

Iflg. markedsføringloven må man ikke det og det, men hvad med sanktionerne/konsekvenserne ?- Straffemulighederne.

Lagersalg du må også have fat i straffeloven § 267, der bl.a.  taler om  bagvaskelse (og ikke "kun" for æreskrænkelse.

Så frem med paragrafferne igen !!!

På CBS for "hundrede" år og kilo siden hørte vi som studerende altid meget om "erhvervslivets jura", herunder markedsføringsloven. Men der er også mange andre love der "griber" ind.

Og når chefen M.T. beklager sin nød er det nok næppe markedsføringsloven men netop §267 han bliver truet med. Og på samme måde www.trustpilot.dk

Ib Abildgaard

Råd & Mal

 P.S. Prøver lige og "pudse" en jurist på "sagen/tråden". Ser lige hvad stjerner det giver

 

Hej IbberMand :)

Du har helt ret, gad bare ikke skrive så meget Smile

Køb ren argan olie her

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

Lagersalg123 - JEN:

Mikael christiansen:

Er det ikke en lovgivning mest for forbrugerne , dem der køber en vare ,nu har trådstarter ikke skrevet helt hvad det om , men skal tænke også på injuri og straffeloven , som ham ovenover skriver

 

For mig at se er trådstarter erhvervsdrivende, hvadenten han har cvr.nr. eller ej. Han tilbyder SEO tekster til virksomheder og en dermed en pengeydelse. Han formidler også i sin signatur andre erhvervslignende tiltag, hvor jeg betragter ham som hørende under markedsføringsloven.

Generelle regler om adfærd på markedet

Vildledende og utilbørlig markedsføring

§ 3. Erhvervsdrivende må ikke anvende vildledende eller urigtige angivelser eller udelade væsentlige informationer, såfremt dette er egnet til mærkbart at forvride forbrugernes eller andre erhvervsdrivendes økonomiske adfærd på markedet.

Stk. 2. Markedsføring som i sit indhold, sin form eller den anvendte fremgangsmåde er vildledende, aggressiv eller udsætter forbrugerne eller erhvervsdrivende for en utilbørlig påvirkning, og som er egnet til mærkbart at forvride disses økonomiske adfærd, er ikke tilladt.

 

 YesYesYes

vis trådstarter har købt en vare og markedsføringloven ikke overholdt i webshoppen korrekt , vis bare er sur over der, leveres en dårlige service er markedsføring loven normalt overholdt

Har han dårlige erfaring med f.eks.  webmaster og er det hans udsag imod webmaster og kan blive injuri under straffeloven , hvordan det tolkes hvad der er lovet

 

 

Lige netop Mikael. se opover du skrev samtidig med undertegnede. Nu må jeg se hvordan det med quote virker

Ib Abildgard

Råd & Mal

P.S. Jeg tror ikke jeg har flere stjerner på "kvoten" idag, så der kan ikke engang blive 1 stjerne til dig Jan. Lagersalg i denne omgang. Jeg har givet Mikael dem. 

Fra Lars Tyndskids Marker
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Markedsføringsloven er et godt udgangspunkt, selvfølgelig afhængighed hvad det korekt drejer sig om.

Det med navne angivelse kommer også an på om det er enkelt person eller virksomheds navn eller noget andet.

Du kan også supp. din research med nedenstående:

http://www.update.dk/cfje/Lovbasen.nsf/4a63136607524bc6c12574b2007564bb/eee268b8bbf0a252c12571e10033d7dd?OpenDocument

http://da.wikipedia.org/wiki/Injurie

Venlig hilsen

Ib Abildgaard

Råd & mal

 

Ja, man kan jo se ud fra dine gamle indlæg hvor tiltalende, du er i forhold til god stil og tone. Jeg har længe kigget med fra sidelinjen, og hvis der er en her på Amino, der fremstår som falsk, så er det da dig. Du "forsøger" at skabe et billede af en person med god Amino-ånd og alligevel angriber du regelmæssigt andre herinde. Til trods for at du engang oprettede en tråd, hvori du foregav at savne den gamle "Amino-ånd"! Bræk!

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

P.S. Jeg tror ikke jeg har flere stjerner på "kvoten" idag, så der kan ikke engang blive 1 stjerne til dig Jan. Lagersalg i denne omgang. Jeg har givet Mikael dem. 

Er ikke helt med på hvad Du mener, men for mit vedkommende så gælder det at markedsføringsloven ikke alene er gældende som en beskyttelse overfor forbrugere, dertil har vi også købeloven.

Mikaels svar har intet at gøre med mit svar, eller også forstår jeg ikke hans svar eller han forstår ikke mit svar. Either way - Doesn´t matter.

Køb ren argan olie her

Fra Lars Tyndskids Marker
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

 

WinkWinkWink JA JA Lagersalg og andet "godtfolk"

Iflg. markedsføringloven må man ikke det og det, men hvad med sanktionerne/konsekvenserne ?- Straffemulighederne.

Lagersalg du må også have fat i straffeloven § 267, der bl.a.  taler om  bagvaskelse (og ikke "kun" for æreskrænkelse.

Så frem med paragrafferne igen !!!

På CBS for "hundrede" år og kilo siden hørte vi som studerende altid meget om "erhvervslivets jura", herunder markedsføringsloven. Men der er også mange andre love der "griber" ind.

Og når chefen M.T. beklager sin nød er det nok næppe markedsføringsloven men netop §267 han bliver truet med. Og på samme måde www.trustpilot.dk

Ib Abildgaard

Råd & Mal

 P.S. Prøver lige og "pudse" en jurist på "sagen/tråden". Ser lige hvad stjerner det giver

Og så burde du i øvrigt ikke smide om dig med lovregler. Du har op til flere gange brudt loven ved at svine andre til her på forummet. Hvordan Martin Thorborg og Amino i al almindelighed kan tillade din fortsatte virken her på Amino er mig en gåde. Men hvis man betaler til sin Plusprofil, så har man måske/åbenbart visse rettigheder, som man ikke burde have. Money talks!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1: Du skriver på Trustpilot, hva du synes om dem... Og så håber du, at det ligger indenfor deres regler, hva angår sprog, beskyldninger mm

2: Du skriver en mail, hvori du sviner dem til... Du skriver bare alt det, som du tænker i dette øjeblik, og med de ord og følelser, som falder dig ind...
Derefter sender du mailen til dig selv og går i seng... Dagen efter åbner du mailen, og griner af, at sådan nogle tosser kan hidse dig op, og over at du lige spildt xx minutter på den hidsige mail om dem. Du sletter mailen, og lader en ny dag begynde ;D

Punkt 2 er genial, og så er man i godt humør, fordi man lige kom af med lortet...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Danny Poulsen:
Men hvis man betaler til sin Plusprofil, så har man måske/åbenbart visse rettigheder, som man ikke burde have. Money talks!


Hvis du tror at vi behandler folk anderledes i debatten, fordi de har indbetalt 990 kr., så må du tro om igen.
Alle regler gælder for alle og vi påtaler ofte ting, som alle ikke kan se. Så ro på...

De bedste hilsner

Martin

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)