Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det ulovligt at skrive negativt om et firma?

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et enkelt, hurtigt spørgsmål:

Må jeg godt, i en blogpost eller lignende, skrive negativt om et firma, jeg har dårlige erfaringer med? Ikke en privatperson, men et firma - det passer vel ind under ytringsfrihed, men den kommer jeg med ansvar. Har jeg noget (ulovligt) at stå til ansvar for, hvis jeg ytrer mig negativt offentligt om et firma?

 

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Halfdan Timm:

Jeg har et enkelt, hurtigt spørgsmål:

Må jeg godt, i en blogpost eller lignende, skrive negativt om et firma, jeg har dårlige erfaringer med? Ikke en privatperson, men et firma - det passer vel ind under ytringsfrihed, men den kommer jeg med ansvar. Har jeg noget (ulovligt) at stå til ansvar for, hvis jeg ytrer mig negativt offentligt om et firma?

 

Du har din ydringsfrihed, men skal stadig passe på med hvad du skriver. Så du ikke overtræder lovningen om injurjer.

Så der skal findes en ballance mellem de 2 ting :)

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe du bruger subjektive ord som dårlig, upassende og ringe, - og ikke ord som svindel, humbug og snyd - så giver du udtryk for din mening. Den har du ret til at have. Uanset om den er rigtig eller ej.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænkte nok, at det var lidt sværere end bare sort / hvid. Jeg må læse lidt op om injurier i så fald! :)

 

Michael @ Hvis jeg vil bruge de lidt hårdere ord, skal jeg have beviser for min påstand, eller hvordan skal det forstås?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Halfdan Timm:

Jeg har et enkelt, hurtigt spørgsmål:

Må jeg godt, i en blogpost eller lignende, skrive negativt om et firma, jeg har dårlige erfaringer med? Ikke en privatperson, men et firma - det passer vel ind under ytringsfrihed, men den kommer jeg med ansvar. Har jeg noget (ulovligt) at stå til ansvar for, hvis jeg ytrer mig negativt offentligt om et firma?

 

Læs markedsføringsloven.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal ikke bringe det dertil, at du skal bevise noget for nogen. Uanset udfaldet vil det koste dig besvær i form af spildt tid, - og i værste fald penge.

Hvis du føler dig dårligt behandlet, må du gerne fortælle om din oplevelse. Du skal bare ikke påstå at de bryder en lov, eller en eventuel etik (bruger børnearbejdere og lign.)

Hvis du blogger på vegne af dit firma eller har reklamer på din blog, - så har Lagersalg en god pointe med markedsføringsloven.

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Halfdan Timm:

Jeg har et enkelt, hurtigt spørgsmål:

Må jeg godt, i en blogpost eller lignende, skrive negativt om et firma, jeg har dårlige erfaringer med? Ikke en privatperson, men et firma - det passer vel ind under ytringsfrihed, men den kommer jeg med ansvar. Har jeg noget (ulovligt) at stå til ansvar for, hvis jeg ytrer mig negativt offentligt om et firma?

 

Læs markedsføringsloven.

Hvilken paragraf? Markedsføringsloven er primært til for at beskytte forbrugeren. Med mindre virksomheden, som han kritiserer, er en direkte konkurrent, kan jeg virkelig ikke se, at markedsføringsloven skulle have noget med sagen at gøre.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Halfdan Timm:

Jeg har et enkelt, hurtigt spørgsmål:

Må jeg godt, i en blogpost eller lignende, skrive negativt om et firma, jeg har dårlige erfaringer med? Ikke en privatperson, men et firma - det passer vel ind under ytringsfrihed, men den kommer jeg med ansvar. Har jeg noget (ulovligt) at stå til ansvar for, hvis jeg ytrer mig negativt offentligt om et firma?

 

 

Læs markedsføringsloven.

Er det ikke en lovgivning mest for forbrugerne , dem der køber en vare ,nu har trådstarter ikke skrevet helt hvad det om , men skal tænke også på injuri og straffeloven , som ham ovenover skriver

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)