Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål inden start af enkeltmandsvirksomhed - Indskud?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders L. Nielsen:

Det er præcis hvad jeg har skrevet og sendt links om. Prøv lige at læse mit svar engang til.

Med venlig hilsen

Anders

Anders, det link du henviser til, fortæller kun generelt, at der er 3 modeller, som du kan vælge at lade dig beskatte efter.

Der står også, at det er den konkrete situation, som bestemmer hvilken ordning, som vil være optimal.

Tonny

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 36
Fra  Excelsis Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det kommer vist anpå om man læser mit indlæg som fanden læser biblen. Dvs uden sammenhæng i forhold til helheden.

Med venlig hilsen

Anders

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jun 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes....personlig beskatning/kapitalafkast/VSO.

Så er det til fuld skat.

 

MvH

Peter

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 36
Fra  Excelsis Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke vælger virksomhedsordningen bliver hele det årlig overskud til personlig indkomst.

 

Med venlig hilsen

Anders

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jun 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar - så blev jeg da en del klogere på det område.

Tror det ender med at jeg ikke gør brug af virksomhedsordningen, da der som det ser ud nu, ikke er det store overskud. Samtidig har jeg jo fradaget, og overskuddet er pt. ikke over dette - så kommer vel egentligt ikke til at betale skat af det, eller hvad?

 

Med Venlig Hilsen

Thomas Jespersen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej..ikke hvis dit resultat er tæt på nul.

Det er først, når du kommer op på topskatteniveau, at VSO kommer til sin fulde

ret.

MvH

Peter

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jun 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis overskuddet blot er på eksempelvis 20.000kr, så bliver jeg beskattet af det, men da det er under mit fradrag, skal jeg ikke betale skat af det.

Men hvordan gør jeg rent bogføringsmæssigt her i starten? Skal jeg bare vælge at lade "banken" gå i negativ, eller skal jeg lave en "startsaldi"? For hvis jeg som sagt laver en startsaldi på 30.000kr., og jeg så kun ender med at bruge 20.000kr., så er der jo et overskud på 10.000kr. som jeg bliver beskattet af - eller hvad?

Og dette vil jo være dumt, da det blot er nogle penge JEG satte ind!?

 

Thomas

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

tkj:

Så hvis overskuddet blot er på eksempelvis 20.000kr, så bliver jeg beskattet af det, men da det er under mit fradrag, skal jeg ikke betale skat af det.

Men hvordan gør jeg rent bogføringsmæssigt her i starten? Skal jeg bare vælge at lade "banken" gå i negativ, eller skal jeg lave en "startsaldi"? For hvis jeg som sagt laver en startsaldi på 30.000kr., og jeg så kun ender med at bruge 20.000kr., så er der jo et overskud på 10.000kr. som jeg bliver beskattet af - eller hvad?

Og dette vil jo være dumt, da det blot er nogle penge JEG satte ind!?

 

Thomas

Hej Thomas

Indskud i form af private midler eller andet er ikke skattepligtige eller for den sags skyld en indkomst.

Dit bankindestående har intet at gøre med din skattepligtige indkomst, som opgøres på grundlag af virksomhedens indtægter fratrukket de erhvervsmæssige omkostninger.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du hæfter personligt under virksomhedsordningen, vil du fri af det, skal du stifte et selskab med begrænset hæftelse, f.eks et ApS med en ApS kaptial på 80.000 kr. Det kan fixes for omkring 3000 kr, men nu har du så regnskabsplligt over for selskabsstyrelsen. De 80.000 kr er stadigt dine, så det er ikke en omkostning, med mindre du får underskud og må gå konkurs (og så kan de i øvrigt trækkes fra i skat som negativ aktieindkomst - du har jo brugt frie midler til at investere - dette var bare den korte primitive forklaring)

Du kan - hvis hæftelsen ikke er vigtig, køre personlig virksomhed under virksomhedsordningen i skat og her kan du beslutte når du skal til at selvangive. Fordelene er beskrevet - først og fremmest, at du kan gemme beløb fra gode år til mindre gode år med en beskatning på kun 25% (som så trækkes fra i din personlige skat når/hvis du tager pengene ud)

Du kan også hvert år bare tage hele overskuddet ud og skatte personligt hvis ikke der er behov om at spare op til næste år - så slipper du for besvær med at forstå overførte beløb i virksomhed og i skat.

Bagdelen er et mere kompliceret regnskab og en mere kompliceret skat, man mange vil ha behov for hjælp og evt. revisor uanset det ikke er et krav, så om du vil i virksomhedsordningen ville for mig også afhænge lidt af størrelsen på det selskab du laver.

Start gerne - f.eks som jeg tror du skrev med at bruge f.eks. summasumarum -lær at bogføre og hold klar adskillelse mellem privat og firma. Det har ikke noget at gøre med hvilken bankkonto der er hvad, men hvilke indtægter og udgifter der er firma. Det kan være praktisk for dig med to konti, så kan du se at bank stemmer helt med din regnskab (det ville jeg vælge)- det afgørende er, at du holder klar adskildelse mellem privat og firma - indtægter/udgifter og afstemning mod bank og kasse - så kan du i årsafslutingen beslutte, om det er bøvlet værd med virksomhedsordningen eller ikke.

Skal du købe større aktiver og har behov for afskrivninger, så vil det også ha indflydelse, men det er et eget emne næsten.

Et CVR nummer kan du få ved at rigistrere dig (tror hos virk.dk) og så får du også moms nummer. Endnu engang, gør det ikke for at kunne trække moms fra på en blækpatron - men fordi du tror eller ser, at din virksomhed generer drift som gør det vigtigt at ha moms ind og ud.

Det blev lidt langt, håber det hjalp og er der fejl som andre opdager, så er jeg bare taknemmelig for korrektioner

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)