Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ender i supplemental index - Har brug for hjælp

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et indtil videre et forholdsvis velfungerende site <A HREF=http://www.uniwatches.dk title="Uniwatches">Uniwatches</A> hvor der ikke er problemer af større karakter og siden bliver vist uden problemer i søgningen på Google til trods for at der pt. er omkring 800 identiske side titler (Jeg arbejder på det).
Problemet ligger i mine subdomæner som <A HREF=http://no.uniwatches.com>Uniwatches</A>, sg.uniwatches.com og jp.uniwatches.com som alle ligger i Google Supplemental index. Jeg har tidligere haft nogle af mine sider på subdomænerne indekseret fint i Googles søgemaskiner, men nu er de så røget om bagved. Der skulle være unikt indhold på langt de fleste sider og på de rigtige sporg udfra hvad min tekniker har fortalt. Jeg har ligeledes fået nogle fine steder til at linke til sitet omend det ikke endnu er voldsomt mange, så jeg ved ikke hvor den er gal. Jeg ved ikke om nogle af jer kan gennemskue hvor problemet ligger? Sub domæne siderne har lige omkring det samme antal identiske sidetitler som jeg arbejder på at få bragt ned altså pt. 800.

Håber I kan hjælpe med en god forklaring udover at de identiske sidetitler naturligvis skal bringes ned og at der skal flere indgående links til? Det fungerer som sagt hæderligt på .dk domænet.

På forhånd tak

Mvh
Kineseren fra mors

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

hej kineser fra nord

Uden jeg har gået i dybden med din side tror jeg dit problem ligger i at du ikke skifter URL (URL er adressen der starter med http://.....) når der skiftes sprog. Når jeg trykker på et sprog skifter sproget godt nok, men din URL forbliver den samme.
Tror det kan give en del duplicate content, så google har nok valgt kun at vise den danske version - den med wwww.
Det skal du have rettet, så de korrekte sprogversioner også vises på de korrekte subdomain. Samtidig svarer din side både med og uden www - det bør du også rette.

Men ellers er din webside Webshop med originale mode ure på nettet  - Uniwatches ganske udmærket.
Der er et linksymbol i editoren hvor du kan lave dine links på siden - når du har markeret den tekst der skal være link :)

 

Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 02:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Leif

Tak for dit fine svar. Jeg er med på det med www så den er på agendaen allerede.

I forhold til at URL'erne ikke skifter, så er der nederst på forsiden af Mode ure på nettet - Uniwatches links til de forskellige subdomæner, hvor den så skifter til eksempelvis no.uniwatches.com osv. URL'erne skifter også men er det ikke nok? Her er indholdet lagt op til at være norsk på en unik URL, men det er åbenbart ikke nok?

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa kineser

Linkene i bunden er rigtige, de viser din webside på det rigtige subdomain. Der hvor jeg prøvede, var foroven til højre hvor der står engelsk, dansk, norsk, noget japansk formoder jeg. ( Havde slet ikke set dine links i bunden).

På disse link kalder du en webside der hedder change_language.php?language=en (for de forskellige sprog), det er her din URL ikke ændre sig, men sproget gør. Det er i dette program du skal have ændret, så den også ændre din webside til det rigtige subdoamin, ligesom linkene i bunden gør.

Istedet for at bruge skriptet til at ændre sprog, kan du jo lave direkte link foroven ligesom du gør i bunden af din side.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om det er problemet men måske:

Hvis dine sider er identiske på de forskellige sprog, blot med teksten oversat, uden at have ændret ret meget i formulering, kan det være at google opfatter det som "ens indhold" (DC) og derfor smider de ekstra sprog i Suppl. index.

Hvis du uforvarende har kørt de samme sidetitler på alle sprog, kan det også være der den ligger.

Når du er færdig med at rette alle dine sidetitler,

kan du i Google webmaster Tools, genindsende din side/sider til ny gennemgang,

så ryger de ud af Suppl. Index.

 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

J. Deleuran:
Hvis dine sider er identiske på de forskellige sprog, blot med teksten oversat, uden at have ændret ret meget i formulering, kan det være at google opfatter det som "ens indhold" (DC) og derfor smider de ekstra sprog i Suppl. index.

Nope - sådan fungerer det ikke. Forskellige sprogversioner af samme tekst er ikke DC.

 

Kineserens problem består i duplicate content grundet den temmelig besynderlige opsætning af sprogvalg. F. eks. er no.uniwatches.com/eshop/items.php?id=1&gid=&sort=&order=DESC&s=3 og uniwatches.dk/eshop/items.php?id=1&gid=&sort=&order=DESC&s=3 identiske  indhold - men på hver sit domæne.

Der skal bygges helt om på sprogversioneringen, som andre vist også har været inde på i tråden.

Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 03:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas og folk

Jeg har nu fået lavet de rettelser på siden Uniwatches . Jeg håber dette skulle være ok? Når der klikkes rundt på siden og herefter vælger nyt sprog så skifter den til forsiden af det pågældende sprog med nyt domæne og nyt indhold.

Håber I kan godkende fra jeres optik?

På forhånd MANGE tak!

/Kineseren

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa kineser

Det ser meget bedre ud nu - men du har for oven hvor engelsk går til -> www.uniwatches.sg og forneden med flagene går den til -> sg.uniwatches.com
Du bliver nødt til at beslutte dig for hvilken domaine eller subdomain du vil bruge og så lave en 301 redirect til det domaine du ønsker vist. Det dur jo ikke med 2 domain/subdomain med samme sprogversion, det er duplicate content.

 

Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 02:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Leif

Det lyder godt. Jeg er opmærksom på det med sg.uniwatches.com og uniwatches.sg men er der nogen fordel udfra et SEO mæssigt synspunkt om man i dette tilfælde vælger det ene eller andet domæne?

Uniwatches.sg er det ældste af de to, så jeg ved ikke om det betyder noget?

Mange tak for svar nok engang.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kineser

Hvis din målgruppe er selve landet - det går jeg ud fra på den måde du har opbygget dine domain, så vil jeg mene www.uniwatches.sg har en lille SEO mæssig fordel i at ranke bedre på søgninger i Singapore, da jeg går ud fra denne er hostet i landet.
Ud fra de tidspunkter du svarer på, kunne man jo forledes til at tro du også boede der :)

Med jp.uniwatches.com og no.uniwatches.com kan du angive deres respektive lande ved at at gå ind i webmaster tool for uniwatches.com og sætte det rigtige land for de 2 subdomain.

Rent SEO mæssig er dine domain/subdomain enkelstående websider, som du hver især skal lave SEO arbejde på.

 

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)