Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til søgeoptimering - kender I nogle gode programmer?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I forbindelse med søgeoptimeringen af vores webshop www.hairworld.dk kunne vi godt bruge nogle gratis programmer, der kan hjælpe og give gode råd til, hvad der skal ændres af titletag, metabeskrivelse osv. 

Vi har før brugt Website Auditor, men synes ikke længere det fungerer godt. Er der nogen som kender til andre gode værktøjer i forbindelse med seo?

 

Mvh. Mette

Hairworld Aps

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må meget advare mod at stole for meget på den slags værktøjer :)

- De overser ofte MEGET vigtige forhold

- De overprioriterer ting af ganske lille betydning

- De giver dig generelt set ikke en ordentlig prioritering, så du ved hvad der er vigtigst at få fikset

- Forslag til hvordan de forskellige ting bedst optimeres er ofte ikke optimale

Jeg ved godt det lyder fristende med et stykke software, man bare kan klikke på og vupti, kommer der en grydeklar opskrift. Virkeligheden er bare ikke så enkel.

Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Google analytics er et glimrende værktøj :)

www.metamten.dk til metatags er også en god start.

 

Håber dette kan hjælpe dig.

 

Fra Horsens
Tilmeldt 18. Dec 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Horsens
Tilmeldt 18. Dec 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Værktøjer skal ikke ses som et mirakelmiddel for det at udføre søgemaskineoptimering på sin hjemmeside. Intet kan erstatte sund fornuft ;) Og der findes ingen på markedet hvad jeg ved af, der kan gøre det du efterspørger fuldt ud og til UG, de kan kun give et fingerpeg om hvor der muligvis er noget man bør se på.

Website Auditor er et af de bedre programmer på markedet, men det er dog ikke gratis.

Jeg bruger ikke selv så mange programmer i min hverdag til at give mig hints om hvor der kan være nogle problemer. jeg bruger kun programmer til at give mig et overblik over hele situationen, altså lave det arbejde som før tog timer at udføre såsom at indhente data fra hele hjemmesiden, og ikke kun nogle få sider.

XENU er et af de programmer jeg bruger, der kan du få et hurtigt overblik over din hjemmeside og du kan se sådan noget som titles osv, for på den måde at se om de ligner hinanden for meget. Den finder også broken links.

Jeg bruger også website auditor, igen for at skabe overblikket, den kan indhente utrolig mange data på en brøkdel af den tid man ville have brugt hvis man skulle gøre det manuelt. og det er de data du skal kigge på og vurderer ud fra.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

En selv er normal bedste til at skrive unikke tekster på siden blogge løs og lave banches side med fleste info på , kan altid finde en der kan rette stave fejl og SEO , for næsten ingen SEO ekspert ved alle ting derved er du den bedste normalt selv til tekster og tekst er vigtigst i google.

her lidt fif her hvordan du kan videre formidle din egen hjemmeside http://www.amino.dk/forums/t/110067.aspx#731757

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

x-tra:

Start med at tilmeld dig Google Webmaster Tools. Det er et must. Den kan fortælle dig hvordan goggle ser din Webshop. Tilføj også et sitemap over din side. Så kan Goggle bedre "finde rundt" på din side.

http://www.google.com/webmasters/tools

Du kan også teste dit site på følgende link: http://validator.w3.org/

Lad være med at gøre som x-tra siger med hensyn til at tilføje et sitemap. Gør først det når du er sikker på at du har styr på din hjemmeside og dens interne linkstruktur. og så vil du opleve at hvis din interne linkstruktur er som den skal være, at du slet ikke behøver et XML sitemap, da Google nemt og hurtigt kan følge de links du har på siden ;) det er langt hurtigere at få sin hjemmeside indekseret på den måde, frem for via XML sitemap.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er du utilfreds med??? - Du ligger da bla. en klar nr. 1 på denne søgning:

"Wella High Hair Ocean Sprizz.."

Det er vel godt nok, - er det ikke? - Det er ihvertfald det du optimere den aktuelle side til.. Men hvad det er og hvad jeg skal bruge det til, er en anden side af sagen - så der er kun "produktnørder" der finder denne side.. så måske er det ikke lige det ord, som siden skal optimeres til. Hvor mange søgninger er der på ordet/sætningen her, - kan det generere noget trafik?

Hvis bare det var så nemt,  at det var et program som kunne generere de ting du efterspørger, -  men det er der nok ikke helt... Der er ikke meget andet en sur keywordanalyse, og kendskab til kunder og hvad de søger efter m.v. der virker, også er der så nogle hjælpemidler man kan bruge..

Men start med at kaste dig over google Adwords Søgeordsværktøj, og så kan du bruge denne http://www.seo.dk/seoplus/resultat-visualisering som kan visualisere hvordan din title samt din description vil se ud i søgeresulatatet,

Og så kan du prøve at læse denne http://seoanalyst.dk/det-perfekte-seo-title-tag/ om hvordan et godt titletag kan se ud..

Go' fornøjelse..:)

vh/ Ulrik

Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle forslagene. Vi vil prøve nogle af dem.

Er udmærket klar over, at ingen af værktøjerne kan løse det for os eller give en perfekt vejledning. Vi har bare forsøgt så meget nu, optimeret som vi mener det skal gøres, skrevet egne tekster o.l., så vi kunne godt bruge nogle inputs. Så vi prøver nogle af siderne og ser om, der kommer noget brugbart :)

- Mette

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)