Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af Lønsystem, Danløn eller Dataløn

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen der kan fortælle lidt om forskellen på lønsystemer. jeg har set på Danløn (www.danløn.dk) og Dataløn (www.multidata.dk)

Der er stor prisforskel på de to. Multidatas Dataløn ser ud til at være komplet, men jeg kan ikke rigtig gennemskue hvilke konkrete mangler der måtte være i Danløn som er væsentligt billigere og hvor man heller ikke skal betale oprettelses gebyr.

Måske et helt andet system ?

Nogle der kan hjælpe ?

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer jo meget an på dit behov.

Du kan jo starte med at prøve Danløn - det kan du gøre gratis i 90 dage. 

En af de største forskelle på de 2 systemer er, at du hos Dataløn kan få telefonisk rådgivning - hos Danløn er der kun rådgivning via mail.

Jeg har selv siddet som kundekonsulent hos Dataløn i mange år, og ved, at nogen spørgsmål kan være meget besværlige at klare på skrift, men det kommer selvfølgelig også an på, hvor meget viden man selv har.

Dataløn tilbyder også at lave rettelser for dig, hvis du f.eks. har indberettet forkert løn, pension eller lign. Jeg ved ikke, om Danløn også tilbyder denne form for support?

 

 

 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør danløn ikke.

Det er korrekt at du kan forvente væsentligt mere support og service hos Dataløn, men det betaler man også for.

Jeg har brugt danløn i over 4 år, og er faktisk meget tilfreds med det, også selvom det måske er lidt besværligt engang imellem, at man kun kan maile med spørgsmål til deres support.

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har brugt Danløn i over 2 år, uden problemer.

Så hvis du er opmærksom og giver dig god tid inden du godkender din løn indberetning, bør det ikke give større udfordringer.

Men tag og gennem gå alle faneblade og muligheder inden du indberetter første gang, så du kender systemet.

Kmosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar

Jeg er i pricippet ligeglad med support bare tingene virker og det tror jeg på at begge de her to systemer gør.

Det der er vigtigt for mig er at den ydelse selve systemerne leverer er den samme, dermed mener jeg at alle indberetninger til myndigheder osv. klares automatisk og at jeg ikke selv skal lave mere manuelt arbejde med Danløn end jeg ville skulle med Dataløn ?

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kun dårlige erfaringer med Danløn, da jeg tit oplever, at deres årsopgørelser mv. ikke stemmer over ens med indberetningen til eindkomst.

Dataløn har tit en laaang vente tid, hvis man ringer til dem og du kan opleve, at være nr. 50 i køen, men ellers har de et godt produkt og der plejer ikke at være de store problemer med deres indberetninger.

Dem jeg har bedst erfaring med er proløn. Det er nemt at komme igennem til dem med spørgsmål og deres indberetninger plejer også at være korrekte.

Mener ikke proløn er så dyre som dataløn, så prøv lige at tjekke dem ud.

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det er vel ikke lønsystemets skyld, når årsopgørelserne ikke stemmer?

Vi bruger Danløn hos mange kunder uden problemer.

 

MvH

Peter

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke nikke genkendende til problemer med danløn & e-indkomst.

Den eneste gang jeg har prøvet noget sådant var på en af mine klienter der ved et uheld var blevet afmeldt som arbejdsgiver.

Og disse problemer kunne jeg have kommet i forkøbet ved at holde mig ajour i meddelelser hvor der igen og igen stod at e-indkomst afviste indberetningen.

Jeg har ca. 10 virksomheder jeg administrerer løn for gennem danløn månedligt.

Jeg har aldrig brugt andet, - så om multidata gør et bedre job er svært for mig at sige - det er ikke utænkeligt når nu de tager flere penge. Men man kan komme rigtig langt med danløn.

Venlig hilsen

Jørgen Olsen

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg melder mig også i det positive kor for Danløn. Jeg har aldrig brugt andet, men har heller ikke haft grund til at skifte...

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)