Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken forsikring dækker skade på trailer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Solrød Strand
Tilmeldt 1. Mar 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg lejede en trailerlift hos et maskinudlejningsfirma. Under kørsel faldt den af anhængerkrogen og blev iflg udlejer skadet for 100.000,- kr. Jeg påstår at den var defekt siden den kunne hoppe af. Trailerbremsen virkede ikke da traileren hoppede af. Det er vel meningen med den. Havde denne nødbremse virket var intet sket, da der kun blev kørt 20-25 km i timen.

Udlejer siger at den forsikring, som man betaler for som del af lejen ikke dækker under transport (det står ret faktisk på bagsiden af lejekontrakt, men det er jo sygt! - og dumt at jeg ikke læste bagsiden). Nå, men så derfor tager jeg fat på mit forsikringsselskab, hvor jeg har bilforsikringer og erhvervsforsikringer for mit firma. Skal de ikke dække skade på det som man kobler på sit anhængertræk? Eller kan de krybe uden om?


Hvad kan jeg i værste fald gøre? Mit lille firma kan slet, slet ikke finde 100.000,- til dækning af den skade.

I øvrigt er det helt hen i vejret at skaden skulle koste 100.000,- at udbedre. Så vidt jeg var indformeret da trailen blev returneret til udlejer, så handlede det kun om et bukket næsehjul, men der må være kommet andet på, da der på regningen står "Reserdele 58.000,-".

HJÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!!!!!!!

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart hvis din bil er forsikring med påhængskrog, så burde din kasko også dække evt. skader på det der er spændt efter bilen.

Men det lyder da helt hen i vejret at du skulle have kostet 100.000,- at udbedre disse skader, har i ikke selv set hvilken skader der var efter uheldet ?

Jeg ville bede om dokumentation fra de skader, de virker som om det udlejningsfirma prøver at bedrage dit forsikringsselskab.

Hvis påhængsbremsen ikke virkede, så var traileren ikke i forsvarlig stand, og dette er så udlejningsfirmaets ansvar.

 

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 1. Mar 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er præcis mine tanker, men jeg mangler et eller andet regelsæt eller lov at hænge argumenterne op på.

Mht bil-kasko sagde forsikringen til mig at de kun dækkede skader forvoldt på materiel og person som trailerliften evt ramte men ikke selve trailerliften. Der skulle være tegnet en selvstændig forsikring på den.... (?) sagde de.

Jeg har udbedt mig dokumentation for rep af trailerliften trods at jeg ikke vedkender mig ansvarligheden i uheldet og skaderne grundet trailerliftens fejl.

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)