Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ville du ansætte en med plettet straffeattest?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det skal bare siges!

Jeg ville ikke have noget problem med at ansætte en med en plettet straffeattest, hvis der var en forklaring (uanset hvad der stod på den). Man kan jo være uskyldig dømt eller som dig være blevet meget klogere. Er ikke tilhænger af en firkantet holdning til tingene. 

 

Nu er du så "heldig" at chefen kender dig i forvejen, og det lyder som om han var rigtig godt tilfreds med dit arbejde. Derfor må du også kunne give ham en ærlig og god forklaring, og så er der vel ikke mere i det!

 

Lad hver med at arbejde gratis - du er tidligere ansat og har derfor styr på tingene, kræver mindre oplæring, og er dermed mere værd end en "udefra kommende".

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo lige så godt give det er forsøg, men jeg ved at mange supermarkeder har den helt faste politik, at en plettet straffeattest udelukker en fuldstændig.

Du har jo selvfølgelig gjort en dum ting, men hvis du virkelig har tænkt dig at vende dit liv, så ønsker jeg dig held og lykke med det!

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

EDIT;: For langsom. Er blevet sagt.

Men held og lykke til jobsamtalen.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville ikke ansætte nogle med en plette straffe attest , de kommer i privat hjem og diskoteke derfor og de skal vide , at det er sikkert at lukke denne stripper ind ad døren.

har været uheldig med nogle gange at få stjålet ting på sexmessen mv. og jeg vil simpelthen ikke have at mit striptease erhverv er sidste udvej , fordi du har en plette straffe attest, man skal hele livet igennem tænke sig gøre ting ingen ulovlige ting , selv om det kan være meget til lokkende nogle gange og dem der stjæler er normalt også dem der jeg har erfaring med der bruger masser af tid på at bagtale en, end at sørge for en selv at alt overholdes mv.

Derved nej mit erhverv skal ikke være sidste udvej , lad os alle være ærlig hele livet igennem og gør man noget en lille ting forkert i livet er straffen hård og man kan tit sige uretfærdig for den enkle , med som helhed er det bedste at det er sådan , for arbejdesgiver prøver bare at ansætte dem som de tror der er meste troværdig og de har intet imod dig som person .

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Samfundsmæssigt er det en virkelig dårlig idé ikke at ansætte en person, fordi han eller hun har en plettet straffeattest. Det undergraver fængslernes rehabiliteringsformål og kan i værste fald bidrage til, at personen er tvunget til at fortsætte sin kriminelle løbebane - også selvom personen er fuldt ud motiveret, har lært sin lektie og ændret adfærd.

Efter dommen er afsagt og udstået er tavlen visket ren. Men igen, som mange andre også er inde på, afhænger det i sidste ende af dommens karakter, samt hvordan forbrydelsen relaterer sig til det arbejde, der skal udføres.

Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, og tusind tak for alle Jeres svar!

Først og fremmest vil jeg gerne svare stort JA, til at det var så dumt, som overhoved muligt kan være, og JA, jeg er blevet klogere!

Jeg fik (et år efter) i retten, idømt 60dages samfundstjeneste og 60 dages ubetinget, hvilket for mig, ville være straf nok!

Min straffeattest gør det virkelig meget sværre for mig, så jeg håber inderligt at jeg kan få jobbet.

Jeg er glad for, at det er delte meninger. Det har i hvert fald givet et indtryk af, at der alligevel er, en chance for at få det! :-)

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være ærlig, hvis de spørger efter det. Hvis de ikke spørger så lad vær med at sige det ellers vil de bare ikke have dig. Jeg kender en som har haft en plettet straffeattest og ingen ville ansætte ham, indtil han en dag mødte et job hvor de ikke spurgte efter det. Nu er det heldigvis slettet igen og ingen problemer nu.

Man kan diskutere hvorvidt det er smart at have den ordning med straffeattester så som tyveri og andet. Hvor unge mennesker der har været ude i snavs ikke har en jordisk chance for at komme tilbage til et normalt liv igen. hmm

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er desværre sådan at folk har en tendens til at straffe yderligere. Så du må nok acceptere den ekstrastraf det er at have en plettet straffeattest.

Men bare aldrig giv op, det skal nok lykkes dig at få et arbejde.

HL

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville sige det kommer helt an på personen, og hvilken "forbrydelse" der var tale om, generelt ville jeg jo ikke have nogen ansat med dom for brugstyveri, da vi jo tit har fri adgang til folk hus og egen dele, ville jeg simpelthen ikke tage den risiko.

Tænkt hvis det skulle ske et indbrug efterfølgende, og kunden fandt ud af at jeg havde ansat tidligere straffede, for indbrud feks.. så ville de da klart have en mistanke, som jeg helst vil undgå helt.

Men var det andre forhold vil jeg da ikke afvise at jeg kunne finde på at hyre dem, hvis ellers jeg havde det godt med deres person.

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anony

Ret ryggen og genvind din stolthed – du har begået en dumhed, fået din straf og så er den ikke længere

Hvis jeg havde et supermarked, så fik du ikke job ved kassen!

 

Dit arbejde ville være at stå for vekselpenge samt tælle alle kasser op til fyraften og aflevere pengene i døgnboksen.

 

Held og lykke

Monse

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)