Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ville du ansætte en med plettet straffeattest?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg står i en ret så kedelig situation..

Jeg har før arbejdet i ét supermarked i 2 år, med 3 forskellige stillinger. Blev nødt til at skifte afdeling, da jeg ikke kunne være i den første pga. jeg blev 18år. Og i den anden afdeling blev lidt efter elev, som desværre alligevel ikke var lige mig..

Nu står jeg i den situation, at jeg for 2 år siden, lige inden jeg blev ansat i supermarkedet, var så dum at begå et tyveri. Og ja, det var/er dumt! Jeg er blevet så meget mere klogere, fornuftigere og moden. Der går virkelig ikke én eneste dag hvor jeg ikke tænker på det, og hvor jeg ikke fortryder mig latterlige handling.

Da jeg ikke har kunnet få andet job efterfølgende, har jeg søgt tilbage til supermarkedet, da jeg fandt ud af, at de søgte en til at være i kassen..

Jeg skal derfor til samtale i næste uge, og bliver naturligvis nødt til at fortælle arbejdsgiveren (der også er min gamle arbejdsgiver, der hver vagt roste mig helt til skyerne!), at jeg desværre har en plettet straffeattest... Men hvordan fa'en skal jeg fortælle det?

Jeg tænker selv, at jeg selvfølgelig skal fortælle det ærligt, og samtidigt fortælle hvor meget jeg gerne vil have arbejde, og vil foreslå, at jeg evt kan arbejde gratis i en måned - som en form for praktik, så de kan se at jeg reelt gerne vil have dette arbejde, og at jeg ikke er dum nok til at gøre noget kriminelt igen. Hvilket jeg hverken har gjort før eller efter den for 2 år siden...

 

Er der nogen der har nogen gode råd??

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er meget relevant hvad du har gjort? Hvis du har taget fra kassen et sted, så er det nok svært at få et nyt job hvor du skal sidde og have med penge at gøre?

Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nis,

det var et tyveri, hvor der blev stjålet mobiltelefoner fra et firmalager.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt det ikke er mig, men vi kan jo alle blive klogere...

Mit råd er: Du siger fra start af at du også satte lige så meget pris på ham som chef som han gjorde på dig som medarbejder, og du har så meget respekt for ham at du vil være helt ærlig og fortælle ham din historier, og hvad du siden har lært.

Mere eller mindre kast dig ærligt i støvet og sig, jeg vil kun have jobbet hvis du ved det her om mig.

Han er jo chef og også politik, regel og andet at tage hensyn til.

Jeg håber du har lært en lektie for livet, da jeg hader tyveri og uærlighed, til gengæld har jeg også svært ved at stå for hudløst ærlige mennesker der erkender sine fejl og er i stand til at lære nyt...

Good Luck

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ville ikke ansætte en med en plettet straffeattest (afhængig af hvad det var naturligvis) Tyveri, vold og deslige ville få mig til at "arkivere" en ansøgning lodret.

Desværre er jeg nok lidt snæversynet hvad det angår - men jeg skal også kunne stå indefor, hvem der repræsenterer min virksomhed - og dete r ikke det signal jeg vil sende mine kunder og samarbejdspartnere.

Du er sikkert kommet på bedre tanker - det er jeg slet ikke i tvivl om, men som arbejdsgiver bliver jeg nødt til at sætte spørgsmålstegn ved det.

Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Exportinn.,

Jeg er helt enig med dig. Det var det absolut dummeste jeg nogen sinde har gjort. Det var virkelig, været en lærestreg!

Jeg vil helt klart følge dit råd og være så ærlig som muligt, og så håbe på det bedste. Jeg havde virkelig et godt forhold til min arbejdsgiver og alle andre i supermarkedet, så jeg må bare håbe at det kan blive min fordel.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Kast dig ud I det, og sig tingene som de er!. 

Personligt ville jeg intet have imod at ansætte en med en plettet straffeattest. Afhængig af hvad der er lavet og hvornår, kan kan lave forskellige tiltag, der gør det muligt at blive ansat. Alt mødes et sted på midten....

Neeej, se min bekymring er mere dem der ikke har en plet på attesten, de er jo ikke blevet fanget endnu, også aner man ikke hvad de kan finde på :). 
Se bare på de anonyme undersøgelser der viser hvor mange der har begået forsikringssvindel...det er mange, og de færreste kan vel se sig fri fra at have gjort et eller andet.

Så i sidste ende, er det mere personen og den ærlighed du kommer med, jeg ville lægge vægt på.  

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det ville jeg, men jeg ville også forvente en forklaring på det (jeg har selv stået i din situation). Står der i øvrigt ikke bare de paragraffer du har gjort dig 'skyldig', og ikke 'x har stjålet xx til værdi x'... sådan var det i hvert fald i mit tilfælde.

Fra KBH
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

En ren straffeattest er kun gyldig i det sekund den er skrevet ud af printeren hos Politiet...
Det er min holdning til den slags.

Men nu har du jo en plettet en af slagsen. Om jeg ville ansætte dig, afhænger meget af det job du skulle lave. Dog kan jeg ikke lige finde jobs til dig i et supermarked, hvor jeg ville ansætte dig.. Ikke engang som flaske-dreng.

Men skal du have en chance tror jeg bestemt at du får den hos en tidligere chef, som husker dig som en god og pålidelig medarbejder. Vær' ærlig, det kommer du længst med. Held og lykke.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil synes det kom helt an på hvad personen havde gjort og hvilken stilling han/hun ansøgte til. Ville nok være en del skeptisk hvis personen havde taget af kassen og ansøgte en stilling hvor der var penge indblandet. Samme ville gøre sig gældende med varelager, hvis han/hun havde været dømt for tyveri. Men havde han/hun været dømt for tyveri og ansøgte en stilling hvor der ikke umiddelbart var penge eller varer indblandet, så ville jeg nok se lidt anderledes på det og være mere åben. Tror du som også de andre siger, skal være åben fra start af og sige det som det er, og så må arbejdsgiveren bagefter tage stilling til, hvad han/hun mener - tør/tør ikke... Måske du er heldig og bliver ansat fordi arbejdsgiveren tænker, at forhåbentlig du er blevet klogere og ikke gør det samme eller lignende igen Smile

Havde det været vold eller andet der direkte påvirkede en anden person, havde jeg dog fundet nærmeste makulatur med det samme, men det hænger så blot sammen med at jeg ikke kan acceptere det på nogen måde - men heldigvis er det jo ikke tilfældet hos dig Smile

 

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)