Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvidet selvangivelse og for sent indberetning

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 06
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

 

Jeg har bragt mig i et problem med skat og min udvidet selvangivelse. Det der er sket er at jeg i 2010 ikke fik indberettet den før et par måneder efter fristen åbentbart udløb. Jeg mener at de tidligere år at hvis jeg ikke gjorde noget så skete det automatisk, men har så nu fundet ud af at de vist nok ændrede det for 2010 så man skulle ind og manuelt godkende den. 

Det selvskab jeg driver samme med 2 andre er et I/S selvskab og for 2009 som det er jeg får bøde for havde vi et underskud på lige knap 10.000 kr. Derfor gjorde jeg ikke noget da jeg ikke mente jeg skulle påføre underskud.

Da jeg så har glemt det påfører de, efter noget søgning på nettet, 100 kr i dagbøder indtil man får styr på det, desværre så modtager man ikke information om at man har glemt noget, så det er endt med at jeg har fået en dumme bøde på 5000 kr.

Er der noget jeg kan gøre, er godt klar over at det er min egen skyld da jeg ikke har haft styr på reglerne, men jeg synes da godt nok det er dårligt at skat bare kan påføre så stor en bøde uden at gøre en opmærksom på at man lige mangler at udfylde et par felter.

Håber meget i kan hjælpe.

Mvh

Thomas

 

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

En almindelig selvangivelse kører automatisk og skal ikke godkendes. Den udvidede selvangivelse skal derimod godkendes. Jeg tror det er i forbindelse med overgangen fra den almindelige selvangivelse til den udvidede selvangivelse det er gået galt og altså ikke en ændring i Skat's system.

Hvis du ikke allerede har gjort det skal du starte med at indberette din del af underskuddet på kr. 10.000, det er ikke for sent.

Dernæst synes jeg du skal ringe til Skat og tage en snak med dem omkring bøderne.

Tilmeldt 8. Feb 06
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, så selv om vi ikke har fået skrevet på at vi havde et underskud for 2009 så kan vi godt påføre det nu og evt slippe med lidt mindre restskat.

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Bakkers:

Ok, så selv om vi ikke har fået skrevet på at vi havde et underskud for 2009 så kan vi godt påføre det nu og evt slippe med lidt mindre restskat.

 

Nemlig.

Tilmeldt 8. Feb 06
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok super, så må jeg se om jeg engang kan komme igennem på telefonen og snakke med skat. Har lige brugt 15 min på at høre elevator musik inden jeg opgav at komme igennem.. :(

Fra KBH
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Når nu du taler med dem, så hør dem også lige om hvorfor du ikke har fået påmindelsen. Jeg var lidt i samme situation som dig sidste år, men fik en påmindelse på sidste rettidige dag.

Det lyder til at du er gået glip af denne påmindelse...

Tilmeldt 8. Feb 06
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, det vil jeg da lige huske at spørge ind til.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)