Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nem administration af skattefri rejse- og befordringsgodtgørelse

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Er igang med et projekt i 3. HTX (gymnasiet), hvor jeg vil forsøge gøre det nemmere for virksomheder at foretage dokumentation af skattefri rejse og befordringsgodtgørelse. Ideen findes vist allerede i form af et produkt som fx. http://www.autolog.dk/ automatisk kørebog.

Indtil videre har jeg i tankerne, at lave et produkt med et programmeret microprocessor, gps, ethernet-modul og touch-display. Microprocessoren bruges til at bearbejde signalet fra gps'en, som via ethernet modulet kan uploade noget information til et hjemmeside som kan tilgås fra en almindelig web-browser.

Således var det meningen at man fra sit køretøj skulle kunne starte og stoppe sin kørsel fra touch-displayet med et enkelt klik, og så vil kørselsinformationer såsom, position fra A til B, klokkeslæt ved A og B, kilometerantal mellem A og B, og evt. andet blive overført til en nemt tilgængelig hjemmeside. Herfra beregnes automatisk skattefri rejse- og befordringsgodtgørelse med de aktuelle takster, og al kørselsdokumentation som SKAT kræver, vil være i orden. Man sparer altså en masse tid. 

I forbindelse med idéfasen, ville jeg meget gerne høre jeres mening om sådan et produkt. Det kunne være der var nogen med eventuelle erfaringer med lignende produkter, fordele, ulemper, og forbedringer til eksisterende produkter.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)