Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afskrivning på bygninger!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har erhvervet nogle bygninger købt genne mit firma, og udlejet disse til erhvervslejemål.

Købspris: 725.000.-

Årlig lejeindtægt: 200.000.-

Driftudgifter: 60.000.- (Herunder leje af grund, da bygningen er anbragt på lejet jord)

Jeg vil i denne forbindelse gerne høre om der er fordele/ulemper ved at afskrive bygningerne rent skattemæssigt, da jeg af min Revisor er blevet spurgt om jeg rent skattemæssig vil afskrive på bygningerne?

Bygningerne er købt via Holdingselskab.

 

På forhånd mange tak for hjælpen;)

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Nu afhænger det af hele din selskabskonstellation.......!

Umiddelbart ville jeg gøre det, såfremt der er plads til det i positiv indkomst.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 27. Aug 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

 

Tak for dit svar.

 

Jeg har en meget positiv indkomst i firmaet, men er ikke helt klar over fordele og ulemper ved at nedskrive på bygninger...!

Jeg har som sagt købt ejendommen igennem firmaet, men vil i løbet af 14 dage få oprettet et holdingselskab men tror dog at jeg vælger at beholde udlejningsejendommen v. firmaet, da jeg ellers skal af med ny tinglysningsafgift i forbindelse med nyt skøde hvis jeg sælger til Holdingselskabet.

 

Du ønskes en god aften;)

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nystartet:

Jeg har som sagt købt ejendommen igennem firmaet, men vil i løbet af 14 dage få oprettet et holdingselskab men tror dog at jeg vælger at beholde udlejningsejendommen v. firmaet, da jeg ellers skal af med ny tinglysningsafgift i forbindelse med nyt skøde hvis jeg sælger til Holdingselskabet.

 

Ja, tinglysningsafgift m.v kan godt løbe op.

Du kan evt. stifte et nyt selskab nedad i strukturen, således at dit nuværende ejendomsselskab bliver dit holdingselskab. På denne måde spares udgifter til tinglysning og ejerskifte, mens  du får en selskabsstruktur hvor ejendommene befinder sig i holdingselskabet.

Det afhænger dog af om du har andre aktiviteter i dit nuværende ejendomsselskab.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)