Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Man bliver hurtigt populær med et CVR! Fortæl din historie!

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Videbæk
Tilmeldt 12. Dec 09
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin :

Det mest funky jeg har oplevet i forbindelse med at jeg havde CVR, var da Silkeborg Politi & Idræt ringede i forbindelse med at de gerne ville høre om jeg kunne være interesseret i at donere noget til Politiets idrætsdag, så de havde mulighed for at løbe hurtigere og deraf fange flere tyveknægte :) 

Se det var noget jeg gerne ville støtte! Så kunne man være snu og møde op med kaffemaskine med firma logo osv. på. Yes

eller for at gøre det helt komplet så også tage donuts med Stick out tongue

 

Mvh Mejner T.

MT Distribution

 

Mejner Therkildsen

Fra Odense
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 134
Fra  KnowledgeDesign Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

jannie N:

Hej Hej

Ja jeg synes da lige det er på sin plads at I får en lille hilsen med på vejen fra en af de der irreterende telefonterrorister Big Smile

Der ligger jeg ved ikke hvor mange tråde rundt omkring herinde, så vi næsten ikke tør ringe op til nogen der er oprettet herinde... 

Men ikke desto mindre sker det ca en gang om måneden, at der er en der skaber sig over at blive ringet op. De andre 160 timers ringetid bliver brugt på behagelig samtale med folk der respekterer den person i den anden ende af røret. Dermed ikke sagt at de nødvendigvis er interesserede i det produkt der tilbydes, men at de går i en fornuftig dialog og takker nej på et anstændigt grundlag, og ikke fordi de synes sælgeren er en idiot!!

Og min personlige holdning er at det siger mere om den der hidser sig op på en telesælger, end det gør om sælgeren (jaaaaa-jeg ved nogle er mere vedholdende end andre, de ringer jo også til mig.  )  Og hvem ringer jeg til når jeg har brug for noget i mit firma? Tjaaa.. i hvert fald ikke ham der ikke kunne tale pænt og høfligt til mig...  Teleterrorister har også behov for it-support, hjemmesider, kaffe, coaching, rengøring..... husk det Coffee og skål i eftermiddagskaffen.

Venlig hilsen Jannie

Skål JanniCoffee

Jeg hører normalt til en af dem der taler pænt i tlf. Men som andre nævner ville det være rart at sælgerne satte sig lidt mere ind i firmaet og samtidig notere at man har fået en opringning. Jeg må indrømme at jeg nok ikke er så høflig når jeg for 5 gang bliver ringet op om samme tilbud.

Skal jeg selv ringe til en levenrandør eller kunde søger jeg så meget viden jeg kan inden. Man møder også mere hjælpsomhed hvis de kan mærke man har lidt bagrunds viden.

Vil ikke bytte med dig, du må stå model til megetWilted Flower

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannie N og Kirsten (tumulten) @

I har selvfølgeligt helt ret i, at "vi" (jeg er ikke længere tlf. sælger) burde sætte os bedre ind i behovet hos dem vi ringer til. Jeg tvivler desværre på at det kan betale sig.

Grundet tlf. sælgeres utroligt dårlige, og semi-fortjente rygte, er der rigtigt mange, der bare siger 'nej' med det samme. Det er også helt fair, men det betyder bare, at utroligt meget arbejde ville blive spildt, hvis man skulle sætte sig ind i firmaet før man ringede. I stedet må man bare vente til der er en, der gider at snakke med én - og så kan man tage den derfra. Hvis man er en ordentlig sælger, kan man hurtigt fange behovet hos den virksomhed alligevel. Det er deri, at tricket ligger. Skype-Smile

 

Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 16
Fra  La Mimosa Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

jannie N:

Hej Hej

Ja jeg synes da lige det er på sin plads at I får en lille hilsen med på vejen fra en af de der irreterende telefonterrorister Big Smile

Der ligger jeg ved ikke hvor mange tråde rundt omkring herinde, så vi næsten ikke tør ringe op til nogen der er oprettet herinde... 

Men ikke desto mindre sker det ca en gang om måneden, at der er en der skaber sig over at blive ringet op. De andre 160 timers ringetid bliver brugt på behagelig samtale med folk der respekterer den person i den anden ende af røret. Dermed ikke sagt at de nødvendigvis er interesserede i det produkt der tilbydes, men at de går i en fornuftig dialog og takker nej på et anstændigt grundlag, og ikke fordi de synes sælgeren er en idiot!!

Og min personlige holdning er at det siger mere om den der hidser sig op på en telesælger, end det gør om sælgeren (jaaaaa-jeg ved nogle er mere vedholdende end andre, de ringer jo også til mig.  )  Og hvem ringer jeg til når jeg har brug for noget i mit firma? Tjaaa.. i hvert fald ikke ham der ikke kunne tale pænt og høfligt til mig...  Teleterrorister har også behov for it-support, hjemmesider, kaffe, coaching, rengøring..... husk det Coffee og skål i eftermiddagskaffen.

Venlig hilsen Jannie

Modigt at stikke hovedet i løvens hule! Yes

Fra Ishøj
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 164
Fra  RR PRINT A/S Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

@Jannie: Godt brølt!

Jeg har meget respekt for de mennesker der bruger al deres tid på telefonsalg - også selvom jeg selv synes det er irriterende, når de ringer til mig :-)

Mht. alle de andre henvendelser der kommer når man opretter et cvr nr, så ja - jeg synes det bliver ved. I denne uge har jeg talt med to rengøringsselskaber, 2 annoncesælgere, tre sælgere fra telefonselskaber, fået breve/flyers fra advokater, rengøringsselskaber, kontorforsyningsfirmaer, frugtordning, e-mail marketing - og en hel masse jeg har glemt...

Jeg synes i øvrigt at telefonsælgere/mødebookere virker mest aktive om fredagen? Har I andre erfaringer med det?

Heidi

Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen: Jeg ved godt, at det ikke er ret mange af de penge man støtter med der går direkte til børnene. 50% går til telemarketing og så kommer alle de andre udgifter - men jeg støtter dem alligevel. Jeg kan simpelthen ikke lade vær. Jeg kan heller ikke gå forbi en "hus forbi" uden at købe avisen og give ham lidt til en øl, eller hvad han nu kunne bruge lidt penge til.

 

Fra Odder
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder med kold kanvas på 20' år.....dem jeg hjælper får noget ud af det ligesom dem der vælger at købe.

Der er så stor konkurrence indenfor ALLE brancher efterhånden, at der skal ringes til syndssygt mange flere end for bare 10 og 20 år siden.

Sælgere der arbejder med Aviser, forsikringer etc. til private har princippet omkring 1-2 millioner i målgruppen...så de kan fint ringe og 'brænde' emner, for statistikken viser at hvis de siger det og det, vil der være en kunde for hvert XX opkald - rimelig simpelt.

Men når det er sagt, skal det også siges at selv meget højteknologiske produkter og dets lige ofte skal sælges ved at ringe og få et møde, og der møder jeg især mange gatekeepere som pga. af avis, rengøring, annoncesælgerne bliver sorteret fra...også selvom man har sat sig ind i virksomheden, hvem man skal tale med.

Men hey, så noterer 'man' lige sin erfaring, og ringer 14 dage senere og får mødet....virker 'næsten' hver gang ;-)

Thomas

Fra Vejle
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

CharlotteR:

Uha, de kan få mit t.. i kog! Jeg synes de fleste af dem er så påtrængende, at man er nødt til at være ganske grum for at slippe af med dem igen.

De eneste telefonsælgere jeg taler med mere end ti sek. er dem fra BørnsVilkår og alt andet støttehalløj. De er søde venlige og ringer med en god sag. Der har jeg et svagt punkt - jeg kan ikke sige nej. Dog vil jeg ikke have deres kaffe, armbånd og andet mærkeligt de sender med.

Charlotte

 

Jeg må jo nok lige melde mig på banen ang. det her fordi jeg har været rimeligt hårdt ramt af mange, mere eller mindre, behagelige telefonsælgere igennem de sidste snart 6 år. Jeg efterlader medaljen til en plads senere i indlægget, men jeg synes at "Thomas fra Telia" fortjener en klar 2. plads.

Hvorfor? - fordi han er den eneste sælger der nogensinde har taget røven på mig ved at blive, fuldstændig tøsefornærmet over at jeg afviste ham i telefonen. Kort kan det nævnes at "thomas" konstaterer: " Jeg ringer fordi jeg VED jeg kan gøre livet nemmere for dig og din virksomhed" - jeg tænker straks;"det lyder fandme fint" - og svarer derefter:"det lyder sku godt Thomas, så vil jeg gerne ha en forstående kæreste,  underskrift fra en regionschef på den her kontrakt, MEN lige angående Telias produkter må jeg desværre sige jeg lige har skiftet til Telenor, og uanset HVAD du kan tilbyde så er jeg bundet i 1 år." Jeg troede jeg havde været lidt kæpsmart og bare en anelse sjov. Og egentlig bare for at vende min egen irritation til noget posistivt, og netop afvist hans åbenlyse salg, med en god begrundelse, hvortil Thomas svarer:" Hvad fanden tænker du på?!" - Jeg blev lidt mundlam og tænkte:" er det mig han taler til" - og det var det! Heldigvis smækkede han på, hvilket også er rigtig dårlig stil, men jeg kan jo kun tænke at de stakkels telemarketingssælgere de bliver presset engang imellem og også bare trænger til at svine nogen til.

Grunden til jeg citerer Charlotte her er nok fordi jeg som Charlotte selv har støttet Børns Vilkår i 2008. Og jeg forstår hvorfor mange ryger på den og tænker netop sådan, at man simpelthen ikke kan lade være. Medaljen falder til Børns Vilkår netop pga. situationen i 2008 hvor en meget sød dame ringer og får mig overtalt på 35 sekunder om at det skal jeg støtte. Hun oplyser mig samtidig at jeg skal HUSKE at beløbet er + moms, hvilket jo er meget venligt af hende, eftersom det godt kan snyde lidt når man taler om hvilket beløb man rent faktisk skal kunne betale. 2 dage efter modtager jeg et brev fra Børns Vilkår, med en regning og et meget fint diplom samt en bunke klistermærker. Dagen efter bliver jeg ringet op af en medarbejder fra Børns Vilkår der siger jeg har en ubetalt regning og det kunne være fint hvis jeg liiiiige fik ordnet det....

Det er muligt, at ingen andre nogensinde har oplevet eller følt som jeg, ang. Børns Vilkår, men der hvor jeg bliver aldeles angrebslysten er når jeg vælger at sige ja til at støtte et godt formål, at man så et par dage efter blot er endnu et nummer i rækken af debitorer der skal betale aldeles omgående. Jeg blev en smule knotten på denne dame og udspyede at når jeg vælger at støtte noget som helst frivilligt, så er der sku ingen der skal ringe og fortælle mig at jeg er en dårlig betaler. Hvis børns vilkår en dag går hen og bliver et produkt man køber, noget hvortil man får en leveringstid, så er sagen en anden. Så derfor går guldet til børns Vilkår.

I en verden hvor så mange er trængt, i lille Danmark hvor så mange virksomheder støtter og støtter med deres i tiden hårdt optjente penge, så fortjener det sku en lille smule anstændighed og respekt den anden vej.

Beklager den lange roman kære Aminoer, men når der en "sjælden" :oD gang byder sig en mulighed på Amino for at spy ild, ja så er det med at slå til.

God dag og alt det der.

 

schultze

Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

schultze:

CharlotteR:

Uha, de kan få mit t.. i kog! Jeg synes de fleste af dem er så påtrængende, at man er nødt til at være ganske grum for at slippe af med dem igen.

De eneste telefonsælgere jeg taler med mere end ti sek. er dem fra BørnsVilkår og alt andet støttehalløj. De er søde venlige og ringer med en god sag. Der har jeg et svagt punkt - jeg kan ikke sige nej. Dog vil jeg ikke have deres kaffe, armbånd og andet mærkeligt de sender med.

Charlotte

 

Jeg må jo nok lige melde mig på banen ang. det her fordi jeg har været rimeligt hårdt ramt af mange, mere eller mindre, behagelige telefonsælgere igennem de sidste snart 6 år. Jeg efterlader medaljen til en plads senere i indlægget, men jeg synes at "Thomas fra Telia" fortjener en klar 2. plads.

Hvorfor? - fordi han er den eneste sælger der nogensinde har taget røven på mig ved at blive, fuldstændig tøsefornærmet over at jeg afviste ham i telefonen. Kort kan det nævnes at "thomas" konstaterer: " Jeg ringer fordi jeg VED jeg kan gøre livet nemmere for dig og din virksomhed" - jeg tænker straks;"det lyder fandme fint" - og svarer derefter:"det lyder sku godt Thomas, så vil jeg gerne ha en forstående kæreste,  underskrift fra en regionschef på den her kontrakt, MEN lige angående Telias produkter må jeg desværre sige jeg lige har skiftet til Telenor, og uanset HVAD du kan tilbyde så er jeg bundet i 1 år." Jeg troede jeg havde været lidt kæpsmart og bare en anelse sjov. Og egentlig bare for at vende min egen irritation til noget posistivt, og netop afvist hans åbenlyse salg, med en god begrundelse, hvortil Thomas svarer:" Hvad fanden tænker du på?!" - Jeg blev lidt mundlam og tænkte:" er det mig han taler til" - og det var det! Heldigvis smækkede han på, hvilket også er rigtig dårlig stil, men jeg kan jo kun tænke at de stakkels telemarketingssælgere de bliver presset engang imellem og også bare trænger til at svine nogen til.

Grunden til jeg citerer Charlotte her er nok fordi jeg som Charlotte selv har støttet Børns Vilkår i 2008. Og jeg forstår hvorfor mange ryger på den og tænker netop sådan, at man simpelthen ikke kan lade være. Medaljen falder til Børns Vilkår netop pga. situationen i 2008 hvor en meget sød dame ringer og får mig overtalt på 35 sekunder om at det skal jeg støtte. Hun oplyser mig samtidig at jeg skal HUSKE at beløbet er + moms, hvilket jo er meget venligt af hende, eftersom det godt kan snyde lidt når man taler om hvilket beløb man rent faktisk skal kunne betale. 2 dage efter modtager jeg et brev fra Børns Vilkår, med en regning og et meget fint diplom samt en bunke klistermærker. Dagen efter bliver jeg ringet op af en medarbejder fra Børns Vilkår der siger jeg har en ubetalt regning og det kunne være fint hvis jeg liiiiige fik ordnet det....

Det er muligt, at ingen andre nogensinde har oplevet eller følt som jeg, ang. Børns Vilkår, men der hvor jeg bliver aldeles angrebslysten er når jeg vælger at sige ja til at støtte et godt formål, at man så et par dage efter blot er endnu et nummer i rækken af debitorer der skal betale aldeles omgående. Jeg blev en smule knotten på denne dame og udspyede at når jeg vælger at støtte noget som helst frivilligt, så er der sku ingen der skal ringe og fortælle mig at jeg er en dårlig betaler. Hvis børns vilkår en dag går hen og bliver et produkt man køber, noget hvortil man får en leveringstid, så er sagen en anden. Så derfor går guldet til børns Vilkår.

I en verden hvor så mange er trængt, i lille Danmark hvor så mange virksomheder støtter og støtter med deres i tiden hårdt optjente penge, så fortjener det sku en lille smule anstændighed og respekt den anden vej.

Beklager den lange roman kære Aminoer, men når der en "sjælden" :oD gang byder sig en mulighed på Amino for at spy ild, ja så er det med at slå til.

God dag og alt det der.

 

schultze

 

Nej hvor frækt! Det kan jeg sørme godt forstå du blev sur over. Hvor er det dumt af dem - det betyder jo, at man ikke har lyst til at hjælpe en anden gang. Dog skal man huske, at børnene jo ikke kan gøre for, at telefolkene er nogle idioter.

Haha, ja Telia bliver altid så sure. Det har jeg også prøvet med dem flere gange.

Den værste jeg har prøvet var en rigtig kost fra degulsesider. Jeg startede med pænt at fortælle, at jeg ikke ønskede flere kunder, så derfor var det jo lidt spild af penge. Hun mente selvfølgelig det var en god ide i tilfælde af, at mine nuværende kunder kom til at smide mit nummer væk. Jeg svarede at så var det jo dejligt, at de kunne finde mig på degulesider uden jeg behøvede at betale for det.  Så påstod hun simpelthen at det kunne de ikke! Det endte i et ordenligt skænderi.

Charlotte

Fra Næstved
Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 159
Fra  Franz Media Í/S Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Dem jeg synes er sværeste og få til og forstå man ikke ønsker deres produkt er telefon sælgerne (tdc, telia osv. osv.) når de ikke engang har styr på at man har sagt nej til dem 10 gange, gør det mig virkelig sur, for kan ikke være rigtigt man skal spilde tiden på at fortælle dem (for 117  gang) at man ikke ønsker og skifte til dem lige meget hvad og vi er tilfredse med hvad vi har nu

Med Venlig Hilsen 

Kasper Franz

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)