Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PDF bilag i E-conomic.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ny bruger af e-conomic så kender det ikke så godt endnu.

Jeg kan se at der er en funktion så man kan opbevare indscannede bilag.
Jeg får en del fakturaer pr. email som PDF. Jeg føler mig lidt dum hver gang jeg printer dem ud, så jeg tænker på, om jeg blot kan bede leverandørerne sende til den e-conomic email adresse man vist nok får, og at de så bliver automatisk lagt ind i systemet?

Er der iøvrigt nogen der har gode erfaringer med indscanning af mange bilag? Hvordan får man hurtigt indscannet tusindvis af bilag, der jo ikke nødvendigvis er a4 og kan køre gennem "automat bakken"

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg bruger e-conomic og er stor fan af deres mulighed for at opbevare pdf bilag. Jeg ville ikke bede en leverandør om at sende det direkte til e-conomic, jeg gør det selv og det tager højst 10 sek. Når jeg får en mail med en pdf faktura, så trykket jeg videresend og så sender jeg den videre, det er virkeligt nemt.

En gang i kvartalet går min revisor så bare ind, og henter det hele ned. det er flere år siden jeg har set ham i person:)

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nis

Ja sådan kan man jo også gøre, eller sætte en regel op, hvis bilagene altid kommer fra en bestemt afsender der kun bruges til det.

Har du mange bilag og evt. nogen tip til hvordan man scanner dem hurtigt ind? (jeg aner faktisk ikke hvor hurtig en scanner kan være, jeg har bare sådan en printer med scanner og den er langsom)

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke helt vildt mange bilag, ca. 50 om måneden, men de fleste er i forvejen online, så det er ikke noget problem for mig. Dem der ikke er online scanner jeg ind, på en ret langsom scanner, så ingen fif herfra.

Men jeg vil helt klart anbefale dig at gå i krig med det, der kan heller ikke gå mange år før alle bilag kommer som en pdf.

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bruger du Indscanning i Economic, og vil du slippe for selv at skulle videresende pdf-filer til den "sjove" emailadresse du har i Economic, kan du f.eks. oprette en mailadresse (bogholderi@dit_firmanavn.dk) som automatisk videresender til Economic.

Husk det koster ekstra at vælge Indscanningsmodulet i Economic. Og hvad sker der med de indscannede bilag, den dag du fravælger indscanningsmodulet? Så har du jo ikke adgnag til de bilag længere... ? Det har jeg faktisk aldrig fået tjekket med Economic, selv om de altid er hurtige til at besvare henvendelser :-)

Jeg har modtaget en anbefaling på en scanner, som jeg hermed kan give videre: Fujitsu, Scansnap S1500M til ca. 3.500, men jeg INGEN personlig erfaring med den, så det er på eget ansvar!

Regnskabskonsulent Anne Bjørnsten

www.a-b-consult.dk

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey Jeg bruger også indscanningsmodulet.
jeg har anskaffet mig en billig lexmark multi maskine der kan scanne til mail.
koster ca 1400 i elgiganten. man opsætter e-conomic mailadr en gang og så efter følgende kan man sende dem direkte ind. spiller max.!! :)


jeg modtager også alle billag direkte til mig og sender dem selv videre, man skal vel ha lidt styr på det :)

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anne,

Nu stiller du et spørgsmål og det vil jeg da gerne lige svare på Big Smile

Når man afmelder indscanning i e-conomic, så har man ikke adgang til sine bilag mere. Hertil er det jo at sige at man selvfølgelig kan eksporterer alle sine bilag, således man kan gemme dem ned.

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Steffen.

I er som sagt altid hurtige på tangenterne :-)

Regnskabskonsulent Anne Bjørnsten

www.a-b-consult.dk

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle inputs. Der er vit ingen vej uden om at købe det modul og en hurtigere scanner :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)