Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En god forretningsplan til banken

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle

Det er min debut på amino og første indlæg, så bær over hvis ikke jeg er knivskarp eller indlægget skulle have været et andet stedHmm

Det korte af det lange er, at jeg har haft eget cvr-nr siden 2008 men har gennem hele perioden i princippet arbejdet under andre - dvs lejet eller leaset mig ind i allerede etablerede klinikker og/eller virksomheder der søgte selvstændige eksterne behandlere. Jeg er fysiurgisk behandlings massør og har arbejdet med dette siden 97, men ikke fuld tid i hele perioden - dog fuld tid siden start 08.

Jeg har længe ønsket at drive mit helt eget, men samtidigt også været håbløst angst for økonomisk ruin og ende mine dage på fattig gården! Jeg er alene med min søn og dette har i al sin simpelhed, nok været den mest afgørende faktor for ikke at tage springet fuldt ud allerede i 2008. Men NU er jeg så der, hvor bare ALT i mig skriger på at slippe fri fra andres klinikker, andres kunder(som jeg plejer), andres målsætninger(som jeg skal leve op til), andres rammer for hvad der er muligt/ikke muligt og andres evne til at skumme fløden på mit arbejde.... Jeg ved med 200% sikkerhed, at hvis ikke jeg tager springet NU, så "dør" jeg og min passion, mit drive, mit engagement og min lyst vil langsomt sygne hen for til sidst at forsvinde helt.

Jeg er derfor i fuld sving med at lede efter egnet lokale, der kan indfri mine krav omkring den type af klinik jeg ønsker, jeg har handleplan klar, ved PRÆCIS hvordan jeg ønsker at indrette mig og har en fuldstændig planlagt markedsføringsplan, som tager udgangspunkt i mere langsigtet afkast, snarer end de hurtige. Jeg ved hvor jeg har mine fordele, og hvad jeg kan konkurrere på i forhold til andre på dette marked.

Men der hvor jeg er rigtig grøn og total usikker, det er i forhold til den forretningsplan der skal forelægges banken, så jeg kan få det lån der i første omgang overhovedet skal gøre en opstart og køb af klinik mulig.

Er der nogel som evtuelt kan hjælpe mig, med at skrive sådan nogenlunde i punktform hvilke områder(udover det indlysende som, koncept og budget) der ville være en super god ide, at have på plads før man henvender sig??? - Virker trods alt ualmindelig dumt at sidde der i banken og mangle et eller andet som var super vigtigt at have tænkt over :-/....

Jeg syntes selv jeg har overvejet det "hele", men jeg mangler garanteret et eller andet :-)

Håber nogen kan hjælpe og på forhånd tusind tak :-)

Venligst Helle

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er god inspiration og en skabelon her

http://www.startvaekst.dk/Forretningsplan

Tonny

Fra Valby
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny :-)

Tusind tak for det, og kaster mig straks over dit link---

Mvh Helle

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Og få evt. hjælp hos en revisor til at lave budget mv. En gennemarbejdet forretningsplan og nogle budgetter blåstemplet af en godkendt revisor tæller positivt....

/Henrik

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle og velkommen til.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med forretningsplanen, da jeg aldrig har lavet en sådan.

Du har lavet et rigtigt godt indlæg, hvor man kan mærke at du brænder 100% for det.

Jeg håber du vil få nogle rigtige gode råd herinde, som vi andre har fået og som Tonny skriver er startvaekst.dk et godt sted at starte.

God vind med projektet

 

Fra Valby
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Tusind tak for et rigtig godt tip - revisor here I come!Smile har heldigvis allerede en, som er blevet anbefalet mig...

Mvh Helle

 

Fra Valby
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnny

Tusind tak for en varm velkomst Big Smile... Du har aldrig lavet en forretningsplan??? - Går udfra det går dig udemærket alligevel...smiler

Hvis ikke det liiige var fordi jeg skal bruge bankens hjælp, så var jeg også gået igang selvom jeg mangler et par punkter :-)..men på den anden side, så er en forretningsplan der er opstillet af andre(jeg forventer har en vis forstand på den slags :0)..haha) et meget godt arbejdsredskab og pejlepind...Selvom jeg helt som sædvanlig ikke syntes at de "fælles skemaer" tager helt højde for individuelle muligheder og/eller udfordringer.

Ja jeg brænder for det!!! og har fra tid til anden lyst til at skrige det ud i hele verden med en vis risiko for at blive fanget af jantelovens lange klamme arm :0)...Uha det ville ikke være rart :-)

Jeg ved at min ide, mit koncept og det jeg vil skabe er helt iorden på det faglige plan og at jeg vil kunne arbejde mig frem til en solid platform, men men men DET er jo ikke nok! Skal have et lån - har desværre ingen piv rig onkel der lige kan kaste en pose penge i nakken på mig...øv øv øv og skal jeg vente på jeg vinder i lotto er der en stor risiko for, jeg kommer til at vente resten af mit liv! og det gider jeg simpelthen ikke! Men hold da op, min hjerne er jo en motorvej af gode ideer og udviklingsmuligheder - det fejler ikke en fløjtende fis! - Men må i første omgang sikkert nøjes med at fortælle banken om de mere "sikre ideer", så de ikke falder bagover og tænker "Hun har da fuldstændig forladt jorden og er fløjet til himmels! :0)...

Er både motiverende og pirrer i den grad min stædighed, at jeg skal være så afhængig af bankens ja eller nej - men det er også vildt frustrerende!!!...

Nå men er igang med at udfylde forretningsplanen via startvækst side :-)

Mvh Helle

Fra Hjørring
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kassinger

Det du beskriver der, er lige præcis det, der har fået mig til at starte op ved siden af mit designfirma, som "Rådgivende igangsætter". Jeg er ikke helt på plads endnu, men har haft mine første kunder - bla 2 alternative behandlere.

Der findes en hel masse rigtig gode hjemmesider omkring det at lave forretningsplaner og cheklister over faldgruberne som iværksætter/nystartet selvstændig. - Bla startvaekst og andre steder. Søg evt på google efter "forretningsplan" og "skabelon". Disse skabeloner er også gode - til en vis grænse. Men det jeg oplever er, at mange ofter bliver sådan lidt - puuuuuhhhhh.... hvad har det her med MIN virksomhed at gøre.

Så jeg har specialiceret mig i at lave 100% tilpassede skabeloner til mine kunders EGNE virksomheder. Det er ikke ligegyldigt om man er zoneterapeut, skal sælge børnetøj eller være tømrer.

Som du selv er inde på, så har du al den viden omkring den klinik du gerne vil åbne, der skal til - du mangler bare at få konkretiseret og sat den viden i system. Vel at mærke et system, så banken bliver lige så begejstret for idéen som dig.

Som reference kan jeg sige at min egen forretningsplan fik udtalelsen "den mest gennemarbejdede forretningsplan jeg nogensinde har set" med på vejen af erhvervskonsulenten i vores lokale ErhvervsCenter (og grønt lys i 3 banker, så jeg kunne forhandle og vælge det bedste tilbud)

Og det er ikke mere end 2 dage siden jeg havde en kunde, der startede med at sukke dybt: århhhh, jeg VED godt jeg skal skrive den plan....jeg orker det bare ikke. 1½ time efter hoppede hun i stolen: Aiii - jeg skal bare igang NU - jeg kan slet ikke vente.

Så hvis du er interesseret i at få rammerne til og helt konkret sparring på en forretningsplan til DIN virksomhed, så er du velkomen til at skrive til mig.

Mvh Dorte

Fra Valby
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dorte

Tusind tak og lyder som en god niche du har gang i :-) tillykke med det!

Jeg har dog brugt skabelon fra startvækst og jeg er faktisk færdig :-)))), mangler kun budgetterne...men ingen tvivl om den har trukket tænder ud!...ppyyyhhaaa der er mange ting at besvare :0) men ikke at undervurdere effektten af at have en fuld handlepaln hvor ALT simpelthen er skrevet ned i detaljer...

Men vil gerne tilføje dig til mit netværk, som en mulighed for sparring på andre fronter

Tusind tak for dit gode og brugbare indlæg, selvom jeg har fået det lavet og har kunde, der også arbejder med forretningsplaner og har gjort dette i mange år, så han har tilbudt at læse den igennem inden jeg går i banken og der kommer revisor(god ven) på onsdag og gennemgår mine budgetter sammen med mig, så skulle være styr på stumperne so fare! :-)

 

venligst Helle

Fra Hjørring
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Det lyder godt at du har styr på forretningsplanen :D - det er simpelthen det bedste du har gjort for din spirende virksomhed :)

Husk at putte "revidering/evaluering af forretningsplan" i din kalender om en 3-6 mdr, så den ikke bare ender med at samle støv i en skuffe. Brug den aktivt i fremtiden - den er meget mere til for din skyld end for bankens :) - selvom den er uundværlig at have når der skal skaffes kapital.

Held og lykke med dit projekt.

Mvh Dorte

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)