Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver man en god betalingsaftale med sin leverandør?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har fundet en leverandør i udlandet der kræver at jeg laver en 20% advance payment når placerer ordre af varer hos dem, derefter kræver de resterende 80% når varerne er klar i deres varehus til forsendelse.

Jeg er ny i denne branche, og derfor har ingen erfaring i hvad en god betalingsaftale er. Selvom jeg er super grøn, ved jeg at det ikke er en særlig god aftale at indgå, fordi hvorfor skal jeg betale 100% for mine varer før jeg får dem og jeg kan være sikker på de er OK. Hvorfor skal jeg tage hele risikoen??

Jeg har hørt at en god aftale er, at man betaler et beløb i advance payment, og resterende beløb senest 30 dage efter modtagelse af varer. Passer det?

Hvad er en god betalingsaftale?

Er der nogen der kan give gode råd til hvilke argumenter man skal bruge for at lave en god betalingsaftale?

Med venlig hilsen, D//

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er nystartet og ikke har en virksomhed med en fornuftig egenkapital kan jeg fuldt ud forstå hvorfor din leverandør ikke vil løbe nogen synderlig risiko ved at sælge noget til dig.

Han står jo med endnu større bøvl hvis du viser sig ikke at kunne betale og han har leveret varen i et andet land.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Men det er da også en risiko for mig at betale det hele for nogen varer før jeg få dem at se?

Hvordan kan jeg komme videre herfra?

Mvh

D//

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Deniro:

Jeg har fundet en leverandør i udlandet der kræver at jeg laver en 20% advance payment når placerer ordre af varer hos dem, derefter kræver de resterende 80% når varerne er klar i deres varehus til forsendelse.

Jeg er ny i denne branche, og derfor har ingen erfaring i hvad en god betalingsaftale er. Selvom jeg er super grøn, ved jeg at det ikke er en særlig god aftale at indgå, fordi hvorfor skal jeg betale 100% for mine varer før jeg får dem og jeg kan være sikker på de er OK. Hvorfor skal jeg tage hele risikoen??

Jeg har hørt at en god aftale er, at man betaler et beløb i advance payment, og resterende beløb senest 30 dage efter modtagelse af varer. Passer det?

Hvad er en god betalingsaftale?

Det der er meget normalt... 20-50% upfront og resten, når varerne er klar til afsendelse.
Betalingen kan også ske som bankgaranti, L/C mm.

Men hvorfor besøger du ik din leverandør, hvis du er så usikker på dem? Så kan du se deres lager, samt møde personerne bag, og på den måde danne dig et indtryk...

Du får næppe 30 dages kredit, når du er en ny kunde... Og det du nævner er langt fra standard, når handlen sker på kryds af grænserne...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fasion Seller,

 

Tak for dit svar. 

Du siger at betalingen kan ske som bankgaranti, L/C mm....hvordan foregår det? Det vil være dejligt hvis du kan specificere.

Ja, jeg overvejer også at aflægge dem et besøg.

Hvis deres betalingskrav er normal, så kan jeg vel også forlange det samme hvis jeg vælger at sælge mine varer videre til et firma i Danmark? Det må vel gælde begge veje.

Mvh, D//

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Deniro:

Hvis deres betalingskrav er normal, så kan jeg vel også forlange det samme hvis jeg vælger at sælge mine varer videre til et firma i Danmark? Det må vel gælde begge veje.

Det kommer jo helt og aldeles an på hvad dine kunder er villige til at indgå af betalingsaftaler med dig.

Hvis dine konkurrenter har samme produkt til samme pris, men giver 30 dages kredit hvor du vil have pengene up front, så ved jeg godt hvor folk nok vil vælge at handle.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Deniro:

Du siger at betalingen kan ske som bankgaranti, L/C mm....hvordan foregår det? Det vil være dejligt hvis du kan specificere.

Det er betalinger, som foregår via din bank, og som koster xx% i gebyr at benytte...

Så kontakt evt din bank Mandag, da de kan fortælle dig meget mere om betingelserne, hvordan og hvorledes samt om risikoen, gebyrene mm

Deniro:

Hvis deres betalingskrav er normal, så kan jeg vel også forlange det samme hvis jeg vælger at sælge mine varer videre til et firma i Danmark? Det må vel gælde begge veje.

Nu har du ik fortalt, hvilken branche du er i... Men du kan ik forvente, at hvis du sælger til firmaer, som handler B2C, at de vil acceptere andre vilkår end dem, som dine konkurrenter tilbyder... Mange butikker mm har budgetteret med xx dages kredit. Uden denne kredit dør de pga likviditets mangel...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)